Tjenare.
Jag har en Seat Toledo 1,8 SXE - 1996, som är utrustad med ett DEFA alarm, som tyvärr inte fungerar som det ska, förra ägaren hade tydligen kopplat det själv, och inte fan har han gjort det bra i allafall

Som sagt så fixade jag med mitt ljud nu i helgen, allting blev perfekt

Men det blev ett problem, själva alarm lådan/dosan som de har lagt där bland alla mina säkringar/relä. tänkte jag ta bort lådan/dosan, eller ja jag tog bort den, drog ut alla kablar som gick till den och gissa vad bilen startade inte, kopplade en kabel i taget tills jag träffade på den rätta och då starta bilen.
Vet inte vad de är, har de ställt in så att jag måste ha den förbaskade lådan för att kunna starta bilen? Fan blir så förbannad på att de inte kunde göra en korrekt installation av larmet när de ändå köpte det. Nu undrar jag vad jag ska kunna göra? Jag är inte så händig när det gäller sådan el så jag vågar inte direkt testa något.
Har planer på att köpa mig ett nytt larm samt anställa någon eller en verkstad för att installera allting korrekt. Då undrar jag om vad priset kan vara för att någon ska installera allarm? Kanske finns någon här som bor ganska nära mig som vill tjäna en extra slant.
Behöver era råd, för jag vet inte vad jag ska göra

Mvh Pappi