Går inte att sätta ihop kardan efter delning.

XeptiQ Whatever :)
2 november 2014 · 1 652 Inlägg

Tja..

Något jag inte förstår mig på är att efter jag delade min kardan för att byta stödlager , så märkte jag upp den hur den satt ( balansering ) och när jag bytte stödlagret och skulle sätta ihop den igen så tvär nyper den ca 20-25mm in i splinsen .. Går inte att få ihop den till bött..

Har testat att vrida den till andra splines med likadant där.. Och ja det är samma kardan så det är inte två olika..


Tacksam för alla svar!

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
_swe_knutsson Rägger
2 november 2014 · 132 Inlägg

Hade samma på min när jag bytte du får testa splines för splines tills du hittar jackpot:)



XeptiQ skrev:
Tja..

Något jag inte förstår mig på är att efter jag delade min kardan för att byta stödlager , så märkte jag upp den hur den satt ( balansering ) och när jag bytte stödlagret och skulle sätta ihop den igen så tvär nyper den ca 20-25mm in i splinsen .. Går inte att få ihop den till bött..

Har testat att vrida den till andra splines med likadant där.. Och ja det är samma kardan så det är inte två olika..


Tacksam för alla svar!

XeptiQ Whatever :)
2 november 2014 · 1 652 Inlägg

Hehe mjo, men nä'r jag slå jackpot så ska den bara glida på? För har gjort rent alla splines på båda delarna, och haft på glid fett så skiten ska gå på, men far min tyckte de funka fint med 5kg slägga så haft problem att få loss den atm.. Men ska gå bort och kolla och se , på nått sätt ska den på igen!

_swe_knutsson skrev:
Hade samma på min när jag bytte du får testa splines för splines tills du hittar jackpot:)



XeptiQ skrev:
Tja..

Något jag inte förstår mig på är att efter jag delade min kardan för att byta stödlager , så märkte jag upp den hur den satt ( balansering ) och när jag bytte stödlagret och skulle sätta ihop den igen så tvär nyper den ca 20-25mm in i splinsen .. Går inte att få ihop den till bött..

Har testat att vrida den till andra splines med likadant där.. Och ja det är samma kardan så det är inte två olika..


Tacksam för alla svar!

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang