knacksensor och vss sensor (vehicle speed sensor) ska ge signal till boxen om hastighet så den kan styra lock-up av lådan osv
vss monterad
knacksensor monterad
sen vart det lite göra om och göra rätt.. tyckte ena bakskärmen såg väldigt konstig ut när jag började jämföra dom, mätte lite och visade sig att det skiljde ca 10mm mellan dom.. fick kapa lite och trycka in plåten osv då den slagit sig och försöka få en fin linje på det hela.
nu börjar det lika nått innan var det ca 20-25mm på denna sidan och 10 på andra
Har hunnit med en hel del på projektet och kan meddela att liket numera lever även om den nu går något orent.. här får ni en liten film på det
första starten, måste säga att den hoppa igång rätt fint ändå, trodde det skulle va värre http://www.garaget.org/video/152603 det konstiga ljudet är generatorfläkten som nosar lite i infästningsbulten..
fler bilder osv kommer, ska bättra mig med uppdateringarna framöver
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
På cheven har jag monterat ny MAP sensor, tomgångsmotror, spjällägesgivare, nya temp givare och ny föruppvärmd lambdasond eftersom att jag kör med headders och då hamnar lambdan långt ner på rören och inte blir tillräkligt varm av endast avgaserna då det är högre flöde i rörena än org.. eftersom att motorn lider av dålig tomgång så var det lika bra att byta ut allt.. nu är det endast nya stift som saknas så kan man pröva igen och se om den går nå bättre