Dodge Journey/ Fiat Freemont helt utan bak belysning

lighter22
9 november 2014 · 436 Inlägg

Min polare har en dodge journey 2010 (samma som fiat freemont)
och när han skulle flytta på husvagnen som har haft lite elproblem så slocknade all belysning bak till på bilen ända som fungerar är broms ljuset verkar som att även ena fram p-ljus är dött men det är inte helt bekräftat om det är lampan eller om det är dött.

vi har kollat alla säkringar och har kopplat ifrån husvagnen men vi kan verkligen inte komma fram till vad som har hänt vet inte riktigt vart jag ska börja felsöka heller.

jag gissar på att det är ljusmodulen som gett med sig är det någon som vet vart denna sitter på bilen samt om någon vet hur jag kan felsöka den??

alla tips är välkomna jag vet inte vad vi ska göra lämna in den till us center i gbg är helt uteslutet då dem redan har sabbat denna bil tillräckligt ....

Peppes Bodega
9 november 2014 · 261 Inlägg

Kollat så det inte sitter säkringar även bak i bilen?

lighter22
9 november 2014 · 436 Inlägg

kollat alla säkringar vi har hittat. men har inte kvar manualen....

lighter22
11 november 2014 · 436 Inlägg

suck...

I dessa bilar så är det så att det införskaffas en styrenhet från SEPAB för halvljusautomatiken som installeras och denna har juh också en del säkringar på sig som puckona som importerat bilen (svensk handlare) har monterat under luftburken på bilen en av dem hade gått så det var inget store fel.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang