Jag har länge tyckt om VW bubblor, och alla dessa sjukt fina projekt som finns med dem som bas. Ett av mina spår är att bygga lupon med de gamla klassiska VW detaljerna som jag älskar. Kromade takräcken, korgar, pakethållare, avgasrör osv. Det finns mycket bra inspiration när vi blickar bakåt. Tyskstuk är ju alltid aktuellt, eller en gymkhana inspirerad Lupo skulle ju inte heller vara fel. Innan jag nischar mig så är det några fundamentala förändringar som måste ske. Bilen ska sänkas, ges ett bredare stance och några roligare sulor. Basic grejer helt enkelt.
orkavaradu skrev: bästa med Lupo är att många delar finns på bildelsbasen så man kan våga testa lite olika saker..
Ja, det finns ju en hel del :-)
str8 skrev: spännande, kommer följa
Kul, tack. :-)
Twins skrev: Ser fram emot din projektlogg hannes, det fanns ett par relativt breda plåtisar som låg ute på tvg för ett tag sedan
Kolla gärna in mitt mk2 projekt
TVG? Jag hittar inte. :-) Jag var riktigt nära på att få köpa en uppsättning 15/7" Borbet (ATS CUP) fälgar, men någon annan hann tyvärr före. De hade nog passat perfekt.
Såg att dem var sålda, går rätt snabbt för rätt pris. ATS Cup är en riktig klassiger, Golf MK2 GTI Replikor fast bredare
Vill du köra på refreshade classic fälgar som ats cup's så se till att hitta ett par Fifteen52 Snowflakes
Hämtade nya fälgarna idag iallafall. Tidig födelsedagspresent åt mig själv. Och ja, jag ska motivera mig själv till att släpa fram systemkameran i framtiden. Men sånahär inprogress bilder kanske fungerar med telefonen iallafall.
JR-10 16" 8j ET10.
Senast redigerat av HannesFredriksson (1 januari 2015)
orkavaradu skrev: hur breda däck ska du köra?? såg ut som fälgkanten stack ut en bra bit
Jag var 100% säker på att det fanns 185/40R16 men det gör det ju inte. Ser ut att bli 195/40R16. Jag kanske känner mig sjukt modig och kör 165. Men tveksamt, då byter jag nog hellre fälgar till ett par med högre et.
Senast redigerat av HannesFredriksson (2 januari 2015)
Kör med 165/45, blir hur jävla bra stretch so helst, sen har det ju med fördelen att det inte rubbar lika mycket mot skärmkanten med Nankang NS20 ger finast stretch med...
Twins skrev: Kör med 165/45, blir hur jävla bra stretch so helst, sen har det ju med fördelen att det inte rubbar lika mycket mot skärmkanten med Nankang NS20 ger finast stretch med...
Twins skrev: Kör med 165/45, blir hur jävla bra stretch so helst, sen har det ju med fördelen att det inte rubbar lika mycket mot skärmkanten med Nankang NS20 ger finast stretch med...
Jag har kollat mycket där. Har ni några erfarenheter från 165/45 på 8j fälg? Jag är rädd att det inte ska hålla luften.
3bar på alla däck runt om, och håller samma tryck än idag. Kört hela Våren samt sommarn. Och jag har inte kört direkt snällt med, dvs vart på race kört som en tok i rondeller och kurvor.
Så du bör absolut vara lugn
Det är nog en utav dem mest vanliga stretchen till 8" breda fälgar och många jag känner har samma, kör ba kör
Twins skrev: Kör med 165/45, blir hur jävla bra stretch so helst, sen har det ju med fördelen att det inte rubbar lika mycket mot skärmkanten med Nankang NS20 ger finast stretch med...
Jag har kollat mycket där. Har ni några erfarenheter från 165/45 på 8j fälg? Jag är rädd att det inte ska hålla luften.
3bar på alla däck runt om, och håller samma tryck än idag. Kört hela Våren samt sommarn. Och jag har inte kört direkt snällt med, dvs vart på race kört som en tok i rondeller och kurvor.
Jag har kollat mycket där. Har ni några erfarenheter från 165/45 på 8j fälg? Jag är rädd att det inte ska hålla luften.
3bar på alla däck runt om, och håller samma tryck än idag. Kört hela Våren samt sommarn. Och jag har inte kört direkt snällt med, dvs vart på race kört som en tok i rondeller och kurvor.