6739
Sök

Fråga om pioneers satelit radio.nån som använder.???

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
7 december 2006
Trådstartare
Jag såg att man kan koppla upp sej till sirius sateliten och lyssna på över 75 radio stationer om man har en pioneer dehp88rs + mottagare.(går säkert med andra märken också)

Men nu när man har lyssnat en stund,så är det ruskigt soft att slippa allt snack och dålig reklam som dom har på radion.

Är det ngn som har eller använder sirius radio i bilen.??

Hur är ljudet och vad är det för kostnad.
-Jag har sett en kostnad på 30$ för kort,Är det enda kostnaden.??

Diesel is the blood of satan.

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
7 december 2006
?

jag har den huvudenheten men aldrig hört talas om det... så man kopplar alltså upp sig mot sirius? det är ju en satelit och kräver en parabol samt rätt inställning, då fel vinkel sabbar allt.... har svårt att tro på detta. har du några länkar?

man lever bara en gång så lev väl!

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
7 december 2006
Trådstartare
här kommer en länk.i mitten på sidan SAT READY RADIO.
http://www.pioneerelectronics.com/pna/v … 96,00.html

Jag vet inte riktigt hur det funkar,Men jag läste lite på sirius hemsida. Och då stog det ngt om att signal gick ner också till deras vanliga radiomaster. För att få en så bra signal som möjligt.
-Jag tror inte det finns ngt sånt i sverige än,men det skulle vara nice om man kunde ta imot direkt från sirius.
Senast redigerat av jinxs (7 december 2006)

Diesel is the blood of satan.

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
8 december 2006
dosan du kopplar till är alltså en radiomottagare av något slag. att den tar emot från satelliter har jag svårt för att tro, det är säkert som du säger att satelliterna skickar signal till radiomasterna och dom vidare till din bil..

man lever bara en gång så lev väl!

Sök