Okej! Jag utmanar mig själv på att tillverka ytterligare 2 paneler.. jag kommer inte ge upp innan jag lyckats.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172084/172084-b2e9ffaf7ba52afe25b951a67bf58edd.jpg]()
Den här papp panelen har en radie och är formad på ett såpass konstigt sätt att jag troligtvis får svetsa ihop, antingen en stålram, eller svetsa återigen ett plattstål i bilen. (På samma sätt som vid kardantunnel) Om jag svetsar i bilen så slipper jag på så sätt att böka med att svetsa ihop en ram, vilket underlättar ganska mycket och det blir då en slät panel något böjd utan armstöd. Så frågan är, ska man göra träpanelerna på ett ungefär eller ska man försöka få dom likadana som just denna papp panelen?
Om jag beslutar mig för att göra alternativ 1, så blir det armstöd, men själva panelerna blir 2 delade och svårare att tillverkas.
Kör jag på alternativ 2 så underlättar det arbetat väldigt mycket men armstödet försvinner och panelen blir då 1 hel komplett, men den behöver blötläggas under ett dygn så att den är något böjbar.
Man skulle visserligen kunna bygga ett armstöd utanpå, men det hade troligtvis inte blivit bra.
Hur som helst, jag vet eller rättat sagt, ser slutresultatet framför mig, jag liksom föreställer mig hur det blir, oavsett vilken panel jag än gör, och jag tror utan tvekan att det som hade blivit snyggast är alternativ 1, svetsa ihop en ram som sedan svetsas/borras och skruvas fast i karossen hade blivit det bästa. Men vad tror ni?