5670
Sök

Annonser: "Fälgarna på bilden medföljer ej"

1 723 Inlägg
8 december 2006
Trådstartare
Jag blir fan syyr på alla annonser som innehåller ovanstående mening.

Har man ett par flashiga fälgar som gör att bilen ser bra ut på bild och lockar till sig köpare så se fan till och sälj dem med bilen (justera priset i annonsen på en gång) eller ta en bild på bilen med de fälgar som medföljer.

Hur många gånger har man inte tittat på en bilannons och tänkt:
-Fan va feta fälgar!

Och sen står det, "Fälgarna på bilden medföljer ej". Eller så är det ett tillägg på bilens värde för att de ska medfölja.

GAH!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 december 2006
eller så är de så att alla kanske inte har nån kamera å bara har bilder med dom rätta fälgarna

å de där med å ta bilder med fälgarna som medföljer: till exempel jag skulle alldrig orka byta fälgar för å ta en bild, för inte lägger jag av nåra fina fälgar förens man har en köpare, man vill ju ha dom på så länge som möjligt.. å inte fan orkar man byta hjul för å ta en bild..

kan säga att jag stör mig INTE på de smile

måste bara lägga till en rad till dig falloutboy: snygg bil du hade tongue
Senast redigerat av volvo_glenne (8 december 2006)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 723 Inlägg
8 december 2006
Trådstartare
men det är irriterande för köparen då man direkt tror att de medföljer, fälgar gör ibland hela bilen. sen får man rostiga plåtfälgar till istället. tar man en bild b ehöver man ju bara byta på ena sidan av bilen wink

tackar smile

592 Inlägg
8 december 2006
volvo_glenne skrev:
eller så är de så att alla kanske inte har nån kamera å bara har bilder med dom rätta fälgarna

å de där med å ta bilder med fälgarna som medföljer: till exempel jag skulle alldrig orka byta fälgar för å ta en bild, för inte lägger jag av nåra fina fälgar förens man har en köpare, man vill ju ha dom på så länge som möjligt.. å inte fan orkar man byta hjul för å ta en bild..

När det nu ändå är 2000-talet tycker man ju att de flesta har en egen digikamera... Jag tycker också denna text är störande i en annons. Lika störande som när man hittat t.ex. en bil på blocket och man tänker mejla och fråga något så står det i annonsen "lånad mejl", det tar ju fan 2min att göra en egen mejladress på hotmail! tongue

2much.fi
Accessories for your DSLR

592 Inlägg
8 december 2006
falloutboy skrev:
men det är irriterande för köparen då man direkt tror att de medföljer, fälgar gör ibland hela bilen. sen får man rostiga plåtfälgar till istället. tar man en bild b ehöver man ju bara byta på ena sidan av bilen wink

tackar smile

instämmer, och har man en vettig donkraft tar det 10 min att byta däck big_smile

2much.fi
Accessories for your DSLR

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 december 2006
Slaktarin skrev:
volvo_glenne skrev:

När det nu ändå är 2000-talet tycker man ju att de flesta har en egen digikamera... Jag tycker också denna text är störande i en annons. Lika störande som när man hittat t.ex. en bil på blocket och man tänker mejla och fråga något så står det i annonsen "lånad mejl", det tar ju fan 2min att göra en egen mejladress på hotmail! tongue

jo men jag känner många som inte har en digitalkamera men visst kan de va störande, men om jag säger så här då: om jag har bilder på bilen på datorn å ska lägga ut en annons så använder jag ju dom, inte orkar man kila iväg knäppa kort när man endå har bilder

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

911 Inlägg
8 december 2006
volvo_glenne skrev:

Men om man ändå inte ska få fälgarna med och ska sälja den utan dom som är på så varför inte byta dom på en gång och ta kort istället för att vänta tills sista minuten och byta innan ägaren e där för att köpa bilen ????

pic up the phone, wazzzaaa

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 december 2006
zortep skrev:
volvo_glenne skrev:

Men om man ändå inte ska få fälgarna med och ska sälja den utan dom som är på så varför inte byta dom på en gång och ta kort istället för att vänta tills sista minuten och byta innan ägaren e där för att köpa bilen ????

jag skrev ju att JAG skulle hellre vänta så länge som möjligt med å byta fälgar

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
8 december 2006
Dagens i-landsproblem. smile Nej då, skojar bara.
Tycker det är värre med annonser i stil med "Inte min bil på bilden, men exakt likadan".
Ja jo, eller hur? Och jesus gick på vattnet... det kan lika gärna vara en rosthög etc etc.
Snacka om falsk marknadsföring. Man vill ju gärna se hur den bilen man SKA kolla på ser ut, inte hur bengt i arvidsjaurs bmw 320 ser ut som han lagt ut bild på garaget eller var stans.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

911 Inlägg
8 december 2006
volvo_glenne skrev:
zortep skrev:
volvo_glenne skrev:

jag skrev ju att JAG skulle hellre vänta så länge som möjligt med å byta fälgar

oj sry ! läser så jävla mkt att jag blandar ihop allt haha tongue men man kan ju lägga dit dom andra fälgarna framför dom nya så dom nya inte syns ! det brukar ju endel göra smile ett + för dem då =P

pic up the phone, wazzzaaa

326 Inlägg
8 december 2006
klart man vill visa bilen me fintofflor:P men fälgarna gör ju nästan hela intrycket! klart man vill göra bilen fin!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

2 751 Inlägg
8 december 2006
falloutboy skrev:

Har man ett par flashiga fälgar som gör att bilen ser bra ut på bild och lockar till sig köpare så se fan till och sälj dem med bilen (justera priset i annonsen på en gång) eller ta en bild på bilen med de fälgar som medföljer.

-Fan va feta fälgar!

Och sen står det, "Fälgarna på bilden medföljer ej". Eller så är det ett tillägg på bilens värde för att de ska medfölja.

GAH!

de e väll bilen du köper inte fälgarna...?? Fälgar e det minsta problemet.. kan alltid fixas på nått sätt

Who Djaa bless no man curse

4 554 Inlägg
8 december 2006
Slaktarin skrev:
volvo_glenne skrev:

grejjen är den att mailar man ger man att oseriöst intryck.. är man nu verkligen intresserad så ringer man ju givetvis.. då får man besked direkt och en liten uppfattning om hur ägaren är..

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
8 december 2006
Personligen tycker jag inte det gör så mycket att fälgarna på bilen som är med på bilden inte följer med i köpet.
Jag menar, alla har ju inte samma smak, varför skulle köparen som inte vill ha just fälgarna på den bilen betala för något han/hon inte vill ha?
Då kan köparen hellre lägga "samma" pengar på en uppsättning fälgar som köparen vill ha. wink
Så tänker jag iaf.

Håller med om lånad mail eller inte min bil på bilden annonser, varför bry sig att lägga ut en annons om man inte gör det riktigt på en gång?

//Edge

9 108 Inlägg
8 december 2006
Det är ju bara att köpa likadana fälgar om dom nu var så snygga wink Eller lägga till lite extra pengar..

Ofta gillar man ju sina fälgar mycket och om man ska köpa en ny bil med samma bultmönster är det ju lika bra att behålla fälgarna om det är ok med köparen. Skulle lätt kunna tänka mig att sälja min utan fälgar.

1 723 Inlägg
9 december 2006
Trådstartare
n0b0dy_ skrev:
falloutboy skrev:

-Fan va feta fälgar!

GAH!

de e väll bilen du köper inte fälgarna...?? Fälgar e det minsta problemet.. kan alltid fixas på nått sätt

klart det är bilen. men ibland kan snygga fälgar göra att jag väljer den framför ett annat objekt. sen läser man den berömda texten...

1 723 Inlägg
9 december 2006
Trådstartare
jonesono skrev:
Dagens i-landsproblem. smile Nej då, skojar bara.
Tycker det är värre med annonser i stil med "Inte min bil på bilden, men exakt likadan".
Ja jo, eller hur? Och jesus gick på vattnet... det kan lika gärna vara en rosthög etc etc.
Snacka om falsk marknadsföring. Man vill ju gärna se hur den bilen man SKA kolla på ser ut, inte hur bengt i arvidsjaurs bmw 320 ser ut som han lagt ut bild på garaget eller var stans.

jag hittade en sån annons när jag la ut min prelude på blocket. problemet var att det var MIN bil han hade lagt ut i sin annons. och 1000 kr under mitt pris. haha

Sök