Jaja Kapten orkar inte hålla egen tråd så försöker göra en åt han så slipper jag fylla min egna med hans bilder!
Det i den här posten är gjort förra säsongen efter det här så är vi i nutid!
Så det som vi gjort på denna är att byta ut turbosarna mot uppgraderade och ny renoverade!
Ska vara god för upp mot 600hk med dom här!
Här husar då grenrören!
Ena turbon letar sig på plats! Vackra karen på bild är Jagge från garaget och är då ägaren!
Inte så värst stora intercoolers på dom här...^^
Bromsar däremot... Notera att detta är bak MAO mindre än i fram... Jag har ganska stora händer!
295 är ju ganska brett...
Sagt och gjort vi böt avlastningsventiler(dump) och multirem på aset när vi ändå va igång! Va första gången jag gjorde det och gjorde både och på kanske 30 minuter... Förvånansvärt enkelt att meka!
PROVTUR! (Notera att Jagge övar på pervo stirret han ska köra på alla han står bredvid vid röljus!)
Porr är inte ok på garaget men får göra ett undantag! Gillar rakat jag då men den här röven va fan det hårigaste jag sett och nog fan rycker det lite när man ser den!
Kul med lite respons! Den är riktigt fin faktiskt, en dröm att köra!
Va inte rädda för att fråga och kommentera gott folk! Kan inte jag svara skickar jag kapten in i grytan
Ja nästa steg då? Motorn ska fan ur nu! Jordfläta och lite annat lossas på!
Krängningshämmare plockas den!
Div kryss stag slits bort så motorn kan komma ner!
Sitter fint här under!
Ännu mera plast som ska bort! En skitig kapten ålar runt på golvet!
Sen va det min tur att hamna på bild och här tar vi bort balken som typ håller ihop hela bilen...
Lite rör och skit i samband med koppling lossas!
Lite översikt bara! Olja kommer från två klantar och en turbo som har en trött o-ring på en koppling...
Drivaxlar lossade! Satt som små Ho***
Ska synas att man vart i garaget! Snabb paus från meka för lite föda!
Tillbaks från maten så tog jag en lite snuskig bild på den omtalade bränsle kylaren som då alltså använder kylan från AC röret för att kyla bränslet!
Växel länkage och startmotorns kablar och sladdar lossas på!
Kapten skev i full fart!
Bonus bild på lossad drivaxel~
Krockbalk på gång av, syns här att vi börjar bli trötta... Saker gick utför här ifrån!
Motor börjar klargöras för att sänka ned!
Växellådan lossas från fäste!
Motorn lossas från fäste!
Massa plats!
Kikar lite efter provsänkning och vi inser att startmotorn kan ingå i oralsex med ett manligt könsorgan... (satt stumt gick inte att lossa och det tog nu i drivaxeln...
Lite små pill för att komma på en lösning så inte allt stannar...
Shit get's loose!
Lite mer skit lossnar!
Drivaxeln blir bestämt att den blir flyttad på en stund...
Motorn på väg ned lite till! Kapten skev är nöjd!
Liiiite mer!
Nav utvikt så drivaxeln gav liiite mer plats och gick fri!
Vaaad häääänddddeeeer? Skevt
Visade sig vara ett vattenrör som tyskarna inte hade i sin workshop manual att man skulle plocka bort som hängde sig... upprättat!
MEN det va inte sista vattenröret som tyskarna missade, det här va en lite tråkig avslutning men efter 12h i garaget flertalet rosa elefanter som stod och sjöng så bestämde vi oss att ge upp efter 30 minuter med ett rör som vägrade släppa... FUCK VAG kopplingar o.o
Ikväll blir det nog lite småpill! Är det något som ni som prenumererar vill ha bild på? Motorn ska ur helt nu så ja något ni alltid undrat över hur ser ut så fråga~
NIzmO skrev: Trevligt att ni vågar meka "modern" Porsche och inte lämna bort allt
Vad är målet med bilen och varför plockar ni ur motor?
Mekandet är ju halva nöjjet! Målet är att byta koppling se över slangar efter sprickor... Uppgradera tryckslangar/rör och soppa system! Målet är 600hk till sommaren!
Bilen va ett monster redan original nu är den bara löjlig med 500~hk Man hinner inte reagera innan lappen är borta
Jagge skrev: Ok vad har hänt den senaste tiden, jag har fått tillbaka de uppgraderade spridarna och monterat dem. Jag har även monterat den uppgraderade retainern för 2:ans växel, jag hade tidigare problem med att 2:an kunde hoppa ur vid kraftig motorbroms.
Jag har även monterat ihop det nya urtrampningslagret med den nya tryckplatten
Ja fan det blev en trevlig mek kväll! Snart ska vi stånka upp skiten igen!
prosty skrev: Var det svårt att montera popout detent? Jag ska köpa en sån själv. Men jag gör det nog med lådan på plats
Va inte med när det gjordes men fick visat hur man skulle göra och men motor/låda ur låter det snuskigt enkelt men med motorn uppe kan det nog va en utmaning! Inte omöjligt dock, väldigt trevliga bilar att skruva på IMO Ska bussa in kapten så kanske han kan ge lite instruktioner!
Erkki46 skrev: Mycket trevlig läsning :-) Ska bli väldigt intressant att se hur bra den kommer att gå på E85. Ni har säkert redan tänkt på det här men gör trycktest på motorn medan den är ur bilen, kan vara väldigt bökigt att fixa läckor när motorn är på plats (fråga mig hur jag vet )
Med tanke på hur den gick innan är det nästan lite läskigt att tänka på! Ska bli så sjuuuukt!
Tackar! Drar ihop sig nu snart är gubbfan tillbaks då blir det bygga soppa system, fixa med spridare, byta BTR, mappas och sedan ska det busas! Kanske blir lite rekond pill med, lite saker i kupén som behöver fixas ^^
spokenratt skrev: Inte för att verka gnällig..... men var detta vad vi fick, en bild på fästena till fuelrailen?!?! Hahahaha... vi som väntat så!
Det kommer det kommer ;P Vi jobbar ihop en liten större update, han kom som sagt hem från att ha varit borta i 5-6v i tisdags så tanten hans vill ju ha lite kärlek med! ^^
Som sagt det kommer mer kan ju meddela att motorn börjar titta mot att kliva upp igen!