Porsche 996 Turbo, enligt kapten!

Lite smått och gott av uppgraderingar inför nästa säsong!
  • 76 Följare
  • 42 460 Visningar
  • Uppdaterades senast 3 augusti 2016
Dr_struts
2 maj 2015 · 1 861 Inlägg

Erkki46 skrev:
När jag bytte spridare till Siemens deka 630cc så blev jag tvungen att fila upp hålen på fuelrailen lite för att det ska fungera, har för mig att det var vinkeln som blev fel när man höjde bryggan. Men fila fick jag göra, slö var den också och inget handtag hade den lol

Letade upp en gammal tråd som kanske förklarar bättre.
http://www.6speedonline.com/forums/996- … -seat.html

Dr_struts skrev:

Erkki46 skrev:
Va roligt 😁 Se till att ha en bra rundfil tillgänglig.

Hmm nyfiken, rundfil till? big_smile

Dom är monterade redan big_smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Dr_struts
5 maj 2015 · 1 861 Inlägg

Vart sjukt pissigt med bilder men det händer lite soppa systemet är klart! Ska försöka att komma ihåg kameran nästa gång men som alltid händer det ju annat i livet än mekande ^^

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Dr_struts
5 maj 2015 · 1 861 Inlägg

Nissan200sx- skrev:
Ser spännande ut, följer! smile

Härligt! Vi hoppas på liv mot slutet på månaden tror jag! ^^

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Dr_struts
10 maj 2015 · 1 861 Inlägg

Applåder! Grymt jobbat!

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Dr_struts
16 maj 2015 · 1 861 Inlägg

Får se hur sliten jag är efter chaufför tjänst idag men det finns fler bilder att visa som kommer! big_smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Dr_struts
12 juni 2015 · 1 861 Inlägg

Erkki46 skrev:
Kul att se den igång :-) Vart på slavcylindern läcker den? Hade samma problem själv förut, men det visade sig vara ett rör som gick in i slavcylindern som läckte.

Slaven är bytt nu! Det va i själva cylindern, troligen packbox som hade en liten spricka eller liknande! Fortfarande något knas med kopplingen, kapten är ju tyvärr ute på sjön nu igen men jag ska försöka få ordning på bilen så länge! Ska försöka uppdatera här med har varit sjukt dåligt senaste tiden...

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Dr_struts
21 juli 2015 · 1 861 Inlägg

Jagge skrev:
Så är pärlan lämnad på mappning hos Supramannen, hoppas på trevliga siffror nu:)

Ska vi köra gissningslek? big_smile

628hk gissar jag på! Inget pris men ja for shits and giggles!

Och ja gammal motosågs soppa som bränsle...

Senast redigerat av Dr_struts (22 juli 2015)

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Dr_struts
22 juli 2015 · 1 861 Inlägg

Jagge skrev:
Allt över 600 i maskin vore helt fantastiskt men jag är mer än nöjd omkring 590-600 i maskin smile

Du måste gissa ett exakt nummer för fasen big_smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Dr_struts
2 augusti 2015 · 1 861 Inlägg

Erkki46 skrev:
Hur går det med mappningen??

Segt segt som fan! Hoppas på att det blir klart nu i veckan! Tyvärr så hade jag missuppfattat lite så vi kommer inte veta något exakt effekt tal, än Kapten är sugen på att få hon bänkad sen! MEN uppdateringar till veckan hoppas vi på smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Dr_struts
17 oktober 2015 · 1 861 Inlägg

För er som inte lämnat tråden än så har bilen inte kommit hem från mappning än... Skönt med bra service och skit! *suck*

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Dr_struts
20 oktober 2015 · 1 861 Inlägg

NIzmO skrev:
Oj var ingen dålig väntetid hmm

Helt jävla sjukt är vad det är!

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Dr_struts
20 oktober 2015 · 1 861 Inlägg

prosty skrev:
Rickard är gammal så han har inte samma ork som förr wink

Helt okej att vara gammal men alltså vi hinner ju bli gamla innan det är klart! Hela sommarn gick ju bort :c

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Dr_struts
2 december 2015 · 1 861 Inlägg

Så nu får ni tjata på Jagge att han tar med sig spikdubb hem från staterna så ni får se bilen i action i år wink

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Dr_struts
25 januari 2016 · 1 861 Inlägg

Ja om ni känner att ni längtar till action i tråden så... Ja vi har inte sett bilen än det börjar kännas väldigt frustrerande och då är det inte ens min bil! big_smile Jagge har dock hört att det börjar närma sig nu... Dock har det sagts tidigare med ;p

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Dr_struts
11 april 2016 · 1 861 Inlägg

För förhoppningsvis blir bilen klar nu i veckan så Jagge kan få hem den _ÄNTLIGEN_ Kommer updates när bilen är hemma!

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Dr_struts
12 juni 2016 · 1 861 Inlägg

Jagge är på sjön för stunden och bilen är fortfarande borta... Det kommer updates filmer och bilder så fort den är hemma! big_smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Dr_struts
18 juni 2016 · 1 861 Inlägg

SPÄNNINGEN STIGER! Antagligen blir det hämtning av bilen nu till veckan, bilen ska visst ha blivit klar nu... _äntligen_ Håll tummarna för medvind och vackert väder! Jagge är på hemgång med så för förhoppningsvis så kommer han hem med sin kära Folkvagn(höhö) väntandes i garaget!

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Dr_struts
30 juni 2016 · 1 861 Inlägg

Ja fan juste, tråden! Varit några dagar med Porsche terapi nu! Hämtade bilen förra Onsdagen, tyvärr för sent för att besiktigas så den fick stå tills Måndag... Hjulinställning gjordes innan den kördes till besiktning och ja sen va det dags för äventyr! Ska fixa lite bilder och film någon kommande dag! Den är _snabb_

Fridens tills vidare! ^^

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Dr_struts
25 juli 2016 · 1 861 Inlägg

Chassit är så potent från fabrik så där behövs det inte ändras något speciellt... Med tanke på att Jagge använder bilen som bruksbil så är det ju viktigt att bilen uppför sig bra på landsväg!

Finns lite planer om lite ordentlig film inom kort, har inte all utrustning som behövs för att få till det själv därför det dröjjer (y) smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Dr_struts
3 augusti 2016 · 1 861 Inlägg

Ja vad fan säger man då... Ett steg fram två steg bak? Lovade er film men ja shit happened... Antagligen så har Huvudcylindern rasat på kopplingen, Sprillans cylinder höll några hundra mil. Och som om inte det va nog så är däcken uppätna på innerkant, vi får se hur säsongen slutar. Tyvärr han vi aldrig fixa någon film hade hämtat mesta parten av utrustning och höll på att hypea upp för filmning som skulle ske under helgen/veckan som kommer men ja...

Ska se vad vi får till! Är det någon rik jävel som vill hjälpa kapten(Jagge) med spons till däck eller liknande så bilen kommer ut igen får ni pma han :'D

Tills vidare så ja som vanligt, håll er kvar det kommer att hända mer, vi är inte klara! NEVER!

Hejjs

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang