Ok, ja med VAG COM kommer du åt kalibreringen, därav frågan.. Så då bör inte de vara problemet. Det låter inte bättre (om det inte är kabelbrott)än att givaren ska ha gett upp.. För du har väll ingen felkod på abs givarna? Långsökt men lär fråga, börjar få slut på idéer. 😐
Försökte kalibera, men de blir error, och styr jag får jag ingen reaktion, inga värden som ändras. Hade en felkod på ABS, en givare h bak som felkodar ibland. Fast den gick att släcka och har inte heller kommit tillbaka.
Knepigt att den inte vill kalibrera, vad jag har förstått det som så sammarbetar ABS givarna och styrvinkelgivaren för antisladden. Men gick felkoden att ta bort kan den inte påverka kalibreringen, så då är det uteslutet.. Att du inte får någon reaktion på värdena tyder bara på givare eller kabelfel. Tyvärr verkar elen vara en svag punkt på VW..
Annars gillar jag det du gör, inredningen var ett riktigt stort lyft. Så tummen upp för de
Får kika upp elen till att börja med, lite osäker på om givaren ens går att byta, har hört att man måste byta hela styrväxeln. Vet dock inte om de stämmer. Men men, de hör till med problem, man kan ju inte alltid hålla på med roliga modifieringar
Sitter lite fast i felsökningen på min servo, så ja har inte så mycket kul att bjuda på just nu. Men kan ju visa en annan detalj jag glömt nämna. Från samma Touran 2012 som jag tog inredningen så plockade jag ur stereon, en RCD 310. Dels för att den va mycket snyggare och sen även för att i mittkonsollen på den fanns ett AUX uttag som jag ville åt, fanns inget i min bil innan. Plockade både stereo och AUX kablaget.
Ska egentligen byta till någon stereo med navigator framöver, men inte bestämt mig för vad än. Denna va billig och koden lyckades jag få tag på gratis hos en som jobba på VAG. Skulle kosta 500kr annars.
Nu är den igång iallafall, och AUX funkar fint. Nån som har bra tips på stereo med navigator, blåtand och handsfree funktion? Tänkte mig nå i prisklassen typ 3-4 tusen. Ska inte va nå värsting
bara en dum fråga: hur gör man så med kommentarerna att man kommenterar en kommentar?????
Ingen dum fråga alls! om du ser en kommentar du vill kommentera så tittar du nere till höger i den ruta som kommentaren står skriven i, Det står '' citat '' och ''multicitat'' Citat är till för om du vill kommentera en kommentar medans om det är flera kommentarer du vill kommentera på så trycker du på ''multicitat'' för att markera flera citat.
bara en dum fråga: hur gör man så med kommentarerna att man kommenterar en kommentar?????
Ingen dum fråga alls, men de är en smidig funktion Nu i detta fall markerade jag "multicitat" på dig, Söder18 samt All3_ och sen klicka jag bara citat. Ska man bara svara till en räcker de med att klicka citat
Soder18 skrev:
volvo-johan skrev:
Ingen dum fråga alls! om du ser en kommentar du vill kommentera så tittar du nere till höger i den ruta som kommentaren står skriven i, Det står '' citat '' och ''multicitat'' Citat är till för om du vill kommentera en kommentar medans om det är flera kommentarer du vill kommentera på så trycker du på ''multicitat'' för att markera flera citat.
Hoppas att detta hjälpte
Bra förklarat
All3_ skrev:
härligt projekt! blev själv sugen på en caddy nu
Kul att du gillar det, caddy är nice bilar så de är bara att köpa
Ingen lösning på servon än, börjar misstänka att de kan bli styrväxelbyte som gäller. Ska dock felsöka lite till. Har istället roa mig åt att städa upp bakänden på bilen lite. Förutom en välbehövlig tvätt blev de ny reg.skylt samt hållare och bortplockning av emblem. Hade tänkt byta skyltbelysning också, fast där fick jag fel grejer.
Innan:
Ny reg.skylt av USA modell, skylthållare samt inner belysning. Skulle ju va skyltbelysning
Rensning av emblem, trökgöra men de är ett stort lyft på helheten
Slutresultatet, något cleanare. Även torkare och VW märke ska bort framöver, men de kräver lite lackjobb.
Blir bra detta, skulle behöva få på coilsen jag med.. Men jävlas endel fram
Jävlades lite för mig med, bland annat började "mutterplattorna" i fjäderbenslagringarna sno. Inte helt kul att få loss grejerna då.
Vad är de som jävlas för dig?
Samma fel som för dig faktiskt
Aha, Grattis! Jag tog kort och gott en liten tryckluftsdriven vinkelslip och slipade av mutterskallarna i motorrummet, lite bökit att komma åt men tror ändå de va en av de "enklaste" lösningarna. Lycka till vilket fall!
Köpt på mig lite prylar för att montera dimljus. Begagnade galler för original fronten, samt kablaget från elcentral ut till dimljus plockade jag från en Caddy Life på skroten. Dimljus, skruv och lampor köpte jag nytt. Egentligen bara att skruva dit.
Lite mer jobb att få de att lysa också. Vill nämligen att de ska funka som original och se original ut i bilen. Fick tag på ett ljusvred från Kina (eBay) i samma "Cromelook" som de jag har nu från Touran, med ljusautomatik PLUS dimljusfunktion Sen fanns de en plats över i kontaktstycket vid knappen som jag utnyttjade för att dra en kabel ut till ett relä jag monterade i ena innerskärmen. Detta får styra dimljusen. Så nu funkar allt som de vore original