besiktning med eftermarknads sprut

j_svensson Supra MKIV TT
9 december 2006 · 69 Inlägg

hej.. jag har en volvo 740 tic 87 med autronic sprut..

nu ska den besiktias.. går den i genom med det eller måste jag försöka gömma trigger hjulet på nått sätt eller hur ska jag göra?

mvh jens

FL3JM Inga konstigheter
9 december 2006 · 2 064 Inlägg

Försök få det att se orginal ut. smile Det är lite klurigt när allt annat är slitet och crap medans den nya prylen skiner. big_smile

j_svensson Supra MKIV TT
9 december 2006 · 69 Inlägg

FL3JM skrev:
Försök få det att se orginal ut. smile Det är lite klurigt när allt annat är slitet och crap medans den nya prylen skiner. big_smile

njae så illa är det inte smile..
får helt enkelt håppas det går..

någon som åkt på det innan?

herrkompressor
17 december 2006 · 9 Inlägg

ligger bara avgasvärdet på samma som innan om kanske inte ännu bättre om man mappat in Autronic sprutet rätt  och SMC har en blandningsskruv på ECUn som man kan justera med en lite mejsel först om du inte har ställt in i mappen hur många procent du vill att skruven skal påverka jag brukar sätta den i mappen omkring 10 procent . det är perfekt om bilprovningen lever sitt eget liv då liksom .och dem bilarna jag byggt med Autronic har aldrig vart ett minnsta gnäll jag tror du kommer igenom bara den inte är på tokför fet så ...lycka till

Vortech T-trim
j_svensson Supra MKIV TT
22 december 2006 · 69 Inlägg

herrkompressor skrev:
ligger bara avgasvärdet på samma som innan om kanske inte ännu bättre om man mappat in Autronic sprutet rätt  och SMC har en blandningsskruv på ECUn som man kan justera med en lite mejsel först om du inte har ställt in i mappen hur många procent du vill att skruven skal påverka jag brukar sätta den i mappen omkring 10 procent . det är perfekt om bilprovningen lever sitt eget liv då liksom .och dem bilarna jag byggt med Autronic har aldrig vart ett minnsta gnäll jag tror du kommer igenom bara den inte är på tokför fet så ...lycka till

TACK för det svaret!!

dbjanoz
22 december 2006 · 1 785 Inlägg

Låt en snygg tjej besiktiga bilen åt dig så koncentrerar de sig inte så mycket på bilen hehe...

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Sharky
22 december 2006 · 10 287 Inlägg

Varför får man inte ha ett triggerhjul sittande i motorutrymmet?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
chrillemk2gti
22 december 2006 · 197 Inlägg

finns opel bilar som har triggern synlig orginal

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...
j_svensson Supra MKIV TT
22 december 2006 · 69 Inlägg

Sharky skrev:
Varför får man inte ha ett triggerhjul sittande i motorutrymmet?

/Göran

ne jag har inte en aning.. jag har bara fått för mej jag läst det någon gång..
därför jag frågar ju smile

Sharky
22 december 2006 · 10 287 Inlägg

Asså....

Dom skall skita i om det sitter ett triggerhjul eller en fågelholk i motorutrymmet. Triggerhjulet kan vara till din nyutvecklade färddator som du håller på med, eller whatever.
Så länge avgasvärdet stämmer och dom inte kan rakt av inse att det är trimmat eller ändrat så är det för dom att bara lägga igen huven.

/Göran

j_svensson skrev:

Sharky skrev:
Varför får man inte ha ett triggerhjul sittande i motorutrymmet?

/Göran

ne jag har inte en aning.. jag har bara fått för mej jag läst det någon gång..
därför jag frågar ju smile

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Owzer Rallykalle och kabeltattare
22 december 2006 · 422 Inlägg

Sharky skrev:
Asså....

Dom skall skita i om det sitter ett triggerhjul eller en fågelholk i motorutrymmet. Triggerhjulet kan vara till din nyutvecklade färddator som du håller på med, eller whatever.
Så länge avgasvärdet stämmer och dom inte kan rakt av inse att det är trimmat eller ändrat så är det för dom att bara lägga igen huven.

/Göran

j_svensson skrev:

Sharky skrev:
Varför får man inte ha ett triggerhjul sittande i motorutrymmet?

/Göran

ne jag har inte en aning.. jag har bara fått för mej jag läst det någon gång..
därför jag frågar ju smile

Men om man har förknasare från början då? Bryr som sig om det sitter insprut där?

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
Sharky
22 december 2006 · 10 287 Inlägg

Ja då blir det ju lite annorlunda.. :-(

/Göran

Owzer skrev:
Men om man har förknasare från början då? Bryr som sig om det sitter insprut där?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
turboskåpet
21 januari 2007 · 102 Inlägg

jag har en mercedes 230e som jag håller på att turbokonvertera.. jag håller just nu på med grenröret, "på tal om annat"... men jag hade inte tänkt att ta ut allt för mkt ur denna motor.. funderar på att köpa ett ms v2.2 till denna.. jag måste dock modda dit vanliga spridare, fuelrail mm....
har k-jetronic just nu och vill bli av med den skiten.. men om jag gör motorn original vid besiktning, förutom att jag lämnar ms-sprutet kvar..

finns det någon möjlighet att komma igenom bes utan anm. på detta?

annars får det bli tillskottssprut..

måste väl i såna fall köra med startspridare? har en tryckvakt från en saab 900 som jag i såna fall tänkt använda...

tacksam för svar.. gett mig huvudbry dessa frågor..
mvh david

sellingJ
21 oktober 2008 · 10 Inlägg

jag har en 300e med ett sm4 lättat svänghjul,race koppling,grova bränslerör och
när ja skulle in på besikningen så modda jag
dit orginal luftburk och det såg lite konstigt ut med fuelrailen osv för mig som vet
hur de ska se ut.
men dom märkte ingenting och sa inget om nått.

så de är bara att köra

Mercedes 300e TURBO "TURBO" (1988)
Mercedes 190e 2,3 16v "going for evo 1 replika" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang