Volvo 940 liten röd lampa längst till vänster

Jimmyiza
18 januari 2015 · 3 Inlägg

Hej!
Har en Volvo 940 som ja köpte nyligen. Ägaren innan hade kopplat ljudsytemet helt konstigt så idag hade jag tänk att fixa det. Kopplade om alla sladdar te alla 4 dörrar. Prov kopplade till högtalare och så mellan varven för att lyssna så det blev rätt. Åkte iväg och käkade, kom tillbaka, stängde av bilen, koppla fast den första högtalaren, prov lyssna och det bara skramla. Stänger av och sätter på och försöker förstå vad som gått fel när det lät bra innan. Till slut startar inte bilen mer. All ljus osv i bilen försvinner med försöken och tillslut fungerar ingenting alls och en LITEN röd lampa längst ner till vänster lyser och kan inte hitta nånstans vad den betyder! Varken här, Google eller bilboken. Nån som vet vad det kan vara??

Senast redigerat av Jimmyiza (18 januari 2015)

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
18 januari 2015 · 3 730 Inlägg

Det är halkvarnaren tror jag. Sitter ihop med yttertempsmätaren? Låter som batteritorsk av någon anledning

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Jimmyiza
19 januari 2015 · 3 Inlägg

Ja precis! Tror jag med, skumt att det gick så fort bara. Undrar om det kan bli ngn jordnings fel då sladdarna låg direkt mot plåten i dörren? Först gick säkringen te sterion sen relä till hel och halv ljus samt central lås osv osv. Utan att ngn annan säkring gått. Kan blitt nån kortslutning? Allt dog på bara 3 minuter kanske. Alltså startmotorn gick inte ens runt precis när sterion slutade funka helt, inte ens en klick ljud!   Vad kan de vara för fel ? Gick inte rulla igång bilen heller.

Senast redigerat av Jimmyiza (19 januari 2015)

Jimmyiza
19 januari 2015 · 3 Inlägg

DiwraZ skrev:
Det är halkvarnaren tror jag. Sitter ihop med yttertempsmätaren? Låter som batteritorsk av någon anledning

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang