2261
Sök

Tobzter´s Seat Leon Cupra (Performance By Tobzter)

Lilla Cupran som ska få kärlek och lite ömhet

52 192 Visningar
Projektet avslutat 12 juni 2016
3 181 Inlägg
3 181 Inlägg
14 mars 2016
Trådstartare
#142
Prövade valsa till ett 110mm utblås i vanligt stål inge direkt finish på det wink mest för att kolla va ja ska för strl på utblåsen
https://www1.garaget.org/gallery/images/17/16508/16508-eb1546b6216a2aa61c83ebd052837504.jpghttps://www1.garaget.org/gallery/images/17/16508/16508-a450c10bb9af088a6aa752cbdb62d1f2.jpg
Senast redigerat av tobzter (14 mars 2016)


Cupra_
14 mars 2016
#143
Ser lovande ut smile

3 181 Inlägg
14 mars 2016
Trådstartare
#144
Deception skrev:
Ser lovande ut smile

Japp. ..men satan va stort de kändes,men de är lika brett som BSR utblåset så de bli nog bra wink


Cupra_
14 mars 2016
#145
tobzter skrev:
Deception skrev:
Ser lovande ut smile

Japp. ..men satan va stort de kändes,men de är lika brett som BSR utblåset så de bli nog bra wink

Som det ska alltså.. Storleken spelar faktiskt roll tongue

Nä men mina är ju 100mm och funkar så det blir nog bra väl på bilen.

3 181 Inlägg
14 mars 2016
Trådstartare
#146
Japp klart de är wink

Hmmm va dina 100mm utvändigt?


3 181 Inlägg
20 mars 2016
Trådstartare
#147
Tjohoop .
Då stog de magnetventil byte på dagordningen

https://www1.garaget.org/gallery/images/17/16508/16508-8613dc5d01744ca0caac714ed1f312ea.jpg

Är nog första å sista gången ja gör detta fy fasiken va trångt.
Fick ta bort utloppsröret till turbon för att komma åt ni ser på bilden där mitt finger är .där sitter den rackaren .https://www1.garaget.org/gallery/images/17/16508/16508-f76f86aa2c7f66375c3b9d9440b4f8b0.jpg
Senast redigerat av tobzter (20 mars 2016)


Cupra_
20 mars 2016
#148
Jag gillar att du meckar i ett skyddsrum tongue

Haha blev det bra nu då eller krånglar det fortfarande?

3 181 Inlägg
20 mars 2016
Trådstartare
#149
Dessa 2 skruvar va dom jävligaste som håller i mv i ett fäste
https://www1.garaget.org/gallery/images/17/16508/16508-9e101ac253a406b71ee44d30cbb68a83.jpg


3 181 Inlägg
20 mars 2016
Trådstartare
#150
Deception skrev:
Jag gillar att du meckar i ett skyddsrum tongue

Haha blev det bra nu då eller krånglar det fortfarande?

Haha japp de är bombsäkert wink

Tyvärr inte,börjar bli jäkligt frustrerad på detta just nu


239 Inlägg
20 mars 2016
#151
hehe man ska skydda sin pärla för livet wink

vad har du som krånglar?

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.

3 181 Inlägg
20 mars 2016
Trådstartare
#152
Har problem med att hålla laddtryck. Har bra peak på laddet typ 1.5 men sedan lägger se sig mellan 0.8-1.0 och fladdrar


907 Inlägg
20 mars 2016
#153
Det där garaget har jag många timmar i wink


Cupra_
20 mars 2016
#154
Om alla slangar är täta, dumpventilen funkar, och magnetventilen är schysst så kan det inte vara mycket mer än IC eller turbon tycker jag..

162 Inlägg
20 mars 2016
#155
tobzter skrev:
Dessa 2 skruvar va dom jävligaste som håller i mv i ett fäste
http://www1.garaget.org/gallery/images/17/16508/16508-9e101ac253a406b71ee44d30cbb68a83.jpg

Tur jag flyttat upp min ventil på torpedvägen, enkelt att byta om de jävlas.

Ett tips, kör perma quit klammer å tång på biltema till slangarna, så mkt sjysstare (å ser oem ut) än slangklämmor som vissa andvänder på dessa slangar när dom klipper bort orginalklammer

3 181 Inlägg
20 mars 2016
Trådstartare
#156
primeramannen skrev:
Det där garaget har jag många timmar i wink

Härligt wink är lite kallt bara

Deception skrev:
Om alla slangar är täta, dumpventilen funkar, och magnetventilen är schysst så kan det inte vara mycket mer än IC eller turbon tycker jag..

Börjar fundera på om den får för lite soppa satt den sänker laddtrycket?
Byta soppafilter?

mangeSBR skrev:
tobzter skrev:
Dessa 2 skruvar va dom jävligaste som håller i mv i ett fäste
http://www1.garaget.org/gallery/images/17/16508/16508-9e101ac253a406b71ee44d30cbb68a83.jpg

Tur jag flyttat upp min ventil på torpedvägen, enkelt att byta om de jävlas.

Ett tips, kör perma quit klammer å tång på biltema till slangarna, så mkt sjysstare (å ser oem ut) än slangklämmor som vissa andvänder på dessa slangar när dom klipper bort orginalklammer

Jo jag funderade på att flytta den men visste inte om man kunde förlänga slangarna som man ville.jo körde med rostfria slangklämmor va sjukt trångt men nu sitter den där. Blir nog å köpa såna klammer å tång


Cupra_
20 mars 2016
#157
Eller så får du fuelcuts pga för aggressiv mapp för originalpumpen?
Oavsett så borde den väl misstända eller gå illa om den fick för lite soppa? Typ dö vid fullgas?


(Säg åt tanten att sluta tanka E85 tongue  )
Senast redigerat av Deception (20 mars 2016)

239 Inlägg
20 mars 2016
#158
det är ju inte omöjligt att det har med soppan att göra. det har man läst en del om att det kan bero på. men jag själv har aldrig råkat ut för det. hur tycker du att bilen går i övrigt då?

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.

3 181 Inlägg
20 mars 2016
Trådstartare
#159
Deception skrev:
Eller så får du fuelcuts pga för aggressiv mapp för originalpumpen?
Oavsett så borde den väl misstända eller gå illa om den fick för lite soppa? Typ dö vid fullgas?
Och de gör den ju inte tyvärr.


(Säg åt tanten att sluta tanka E85 tongue  )

Och de gör den tyvärr inte .enbart de där lila på tomgången. Dör ingeting inge ryck ..känner bara att den drar på riktigt fint i början på accelerationen laddar 1.4 bar ca..sedan åker ner snabbt till 0.9 bar jag hör nästan hur laddtrycket försvinner tycker ja...Hmmm kan de va dumpventilen mån tro? Känns långsökt men va fan .
team_larsson skrev:
det är ju inte omöjligt att det har med soppan att göra. det har man läst en del om att det kan bero på. men jag själv har aldrig råkat ut för det. hur tycker du att bilen går i övrigt då?

Blir å byta soppafilter filter som nästa grej då kanske..annars går den bra tycker jag.du har inte hunnit kolla va du hade för stabilt laddtryck?
wink
Senast redigerat av tobzter (20 mars 2016)


239 Inlägg
20 mars 2016
#160
tobzter skrev:
Deception skrev:
Eller så får du fuelcuts pga för aggressiv mapp för originalpumpen?
Oavsett så borde den väl misstända eller gå illa om den fick för lite soppa? Typ dö vid fullgas?
Och de gör den ju inte tyvärr.


(Säg åt tanten att sluta tanka E85 tongue  )

Och de gör den tyvärr inte .enbart de där lila på tomgången. Dör ingeting inge ryck ..känner bara att den drar på riktigt fint i början på accelerationen laddar 1.4 bar ca..sedan åker ner snabbt till 0.9 bar jag hör nästan hur laddtrycket försvinner tycker ja...Hmmm kan de va dumpventilen mån tro? Känns långsökt men va fan .
team_larsson skrev:
det är ju inte omöjligt att det har med soppan att göra. det har man läst en del om att det kan bero på. men jag själv har aldrig råkat ut för det. hur tycker du att bilen går i övrigt då?

Blir å byta soppafilter filter som nästa grej då kanske..annars går den bra tycker jag.du har inte hunnit kolla va du hade för stabilt laddtryck?
wink

det har jag helt glömt av, har inte haft den tid och ro att kunna fixa och undersöka vidare med bilen pga familjära problem. men det måste ju självklart göras smile

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.


Sök