3500
Sök

Alpine och subutgången..3-kanals slutsteg

1 Inlägg
25 juni 2005
Trådstartare
#1
Hallå där! Har ett 3-kanals steg som jag tänkte koppla till min alpine spelare. Undrar då om jag bör dra en extra RCA kabel från sub utgången in i steget?

En fråga till!
Slutsteget ger 2 x 50W RMS + 1 x 150W, 500W (IHF 202?), och har utgångar för 2 bas element i kanal3 men det står inte utsatt att man kan brygga dom två. Nån som tror sig veta hur den kanalen funkar?

859 Inlägg
26 juni 2005
#2
addicted2drum skrev:
Hallå där! Har ett 3-kanals steg som jag tänkte koppla till min alpine spelare. Undrar då om jag bör dra en extra RCA kabel från sub utgången in i steget?

En fråga till!
Slutsteget ger 2 x 50W RMS + 1 x 150W, 500W (IHF 202?), och har utgångar för 2 bas element i kanal3 men det står inte utsatt att man kan brygga dom två. Nån som tror sig veta hur den kanalen funkar?

Jag tycker absolut att du skall dra en till lågnivåkabel! Ljudet har blivit MYCKET bättre i de fall jag testat att dra en till i stället för att splitta.

Basutgången har som du säger 2 + anslutningar och 2 - anslutningar. Det är för att underlätta monteringa av två basar eller en bas med dubbla talspolar. De två +anslutningarna är altså ihoplopplade innuti steget.
Så som jag beskrev är det i de flesta fallen, men nu vet ju inte jag vad du har för slutsteg.

MVH Theo



Sök