Automatisk frånkoppling av blinkers - krav?

_DamnIt R1 driver!
24 januari 2015 · 5 128 Inlägg

Hej!
Det är så att på min BMW e36 så sitter där eftermonterat rattnav och sportratt, men problemet är att något verkar ha gått sönder så mina blinkers slås inte av med hjälp av ratten, utan får stängas för hand.

Nu är min fråga - krävs det att den slås av med ratten eller går det för hand när man besiktigar? Har testat att söka runt en massa på Google, men hittar bara att blinkersen ska kontrolleras innan besiktning.

siiimooon Påstängd
24 januari 2015 · 1 194 Inlägg

Jag har besiktat utan att det fungerar och det var inga problem, men det kanske var en snäll gubbe med..

_DamnIt R1 driver!
24 januari 2015 · 5 128 Inlägg

Lite det jag är rädd för, att det är ett lotteri. Och med tanke på hur dyrt det är att besiktiga nuförtiden så vill jag inte riktigt chansa.

Danne_nkpg Lastbilschaufför
24 januari 2015 · 257 Inlägg

Jag har med besiktat en gammal 740 med sportratt. Han nämnde inte ens något om ratten.

Så jag skulle gissa på att det inte är ett krav!

Four Rings To Rule Them All
_DamnIt R1 driver!
24 januari 2015 · 5 128 Inlägg

Dock är inte problemet att jag har sportratt, för har motstånd till airbag, utan problemet är att med mitt rattnav så slås inte blinkers ifrån med hjälp av navet.

Danne_nkpg Lastbilschaufför
24 januari 2015 · 257 Inlägg

_DamnIt skrev:
Dock är inte problemet att jag har sportratt, för har motstånd till airbag, utan problemet är att med mitt rattnav så slås inte blinkers ifrån med hjälp av navet.

Jaa, och men min sportratt jag hade så gjorde den inte det heller!!
Dom bryr sig inte.

Så, avklarat!

Four Rings To Rule Them All
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang