2116
Sök

Porsche Cayenne S "Sveriges fetaste (den riktiga) cayenne 2015" Super update wekend

Ett enkelt projekt som så många gånger förr spårar ur helt, nu siktar vi högt o ser till att ha den fetaste Cayennen i sve. Mål för i år är garaget topp 100 o märkes toppen samt vinst i minst en utställning. Följ projektet för... Visa mer

Vestfold chiptuning Stockholm
386 118 Visningar
Projektet avslutat 6 maj 2016
210 Inlägg
11 juni 2015
Snyggt!

Blev en väldans skillnad smile

Glad amatör fotograf
729 Inlägg
11 juni 2015
Låter fruktansvärt bra! smile snyggt med den nya instrumentpanelen! wink bra jobbat! smile

gå Gärna in och gilla för fler bilder https://www.facebook.com/FelixNevhageFoto

2 405 Inlägg
11 juni 2015
Trådstartare
Ja den låter gott, bättre irl dock

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

2 405 Inlägg
11 juni 2015
Trådstartare
På gång just nu. Blir akut toning av bilen. Fick hel sponsor på detta men då de ligger i Arvika blir de svårt att få tid. Letar efter någon i Sthlm dom vill göra jobbet nu (jätte typ nu) för bästa möjliga pris. Har ni tips så vore de uppskattat. smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

Tokig 08a
1 019 Inlägg
11 juni 2015
psyco skrev:
På gång just nu. Blir akut toning av bilen. Fick hel sponsor på detta men då de ligger i Arvika blir de svårt att få tid. Letar efter någon i Sthlm dom vill göra jobbet nu (jätte typ nu) för bästa möjliga pris. Har ni tips så vore de uppskattat. smile

waxdepån i arninge!
Bra priser och bra jobb!

22 Inlägg
11 juni 2015
Blev riktigt bra! Istället för "lysröret" skulle man inte kunna få in en led list där tror du ?? Då kan man även växla färg om man tar en RGB.

2 405 Inlägg
11 juni 2015
Trådstartare
Jo tänkte på de med men måste bygga in en styrning för det så bara ev dumma planer fram över

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

2 405 Inlägg
12 juni 2015
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-7aa02ff794f99d07d6454a8d7421b03e.jpg
Fan va mycket trevligare bilen känns nu big_smile

Nu har jag fått klar tecken för fälgen, intera tror de kan laga så Done de e upp till dem. Har hittat en som skall tona rutorna med så den blir lite fetare. 25% runt om  (då bak rutorna är fabriks tonade blir de lite mörkare dock.

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

2 405 Inlägg
13 juni 2015
Trådstartare
Wohoo tid bokad för toning big_smile tisdag lämnas den in, skall försöka få tid från intera på måndag sen kan vi få fart på detta bygge igen. Byta stift imorgon iaf så bilen går lite renare, får en lite små hackig tomgång till och från just nu. I veckan skall även gps systemet monteras in får se hur jag löser de med av stängnings funktionen på bilen. Antingen bryta tändningen helt eller soppa pumparna? Funderar även på att bygga en signal ut så tutan ex låter tills jag av aktiverar larmet på gps eller dyligt. Får se va man hittar på för kul smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

Ung&Dum
430 Inlägg
2 405 Inlägg
14 juni 2015
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-eadf14d9bd5dbd1e786749516d7180dc.jpg
Dagen till ära så blev de byte av tändstift. Jag som prisade v8an för att va lätt åtkomlig (för er Porsche fanatiker så vet de flesta att en service oftast betyder plocka ur motor). Well hade fel. All plast mm sitter i vägen. Och de gör även motor fästena...

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-85879359b96385c8b731a63bdf13ec9b.jpg
Här är bara en del på ena sidan bort taget. Galet mycke jobb för ett par stift hmm tyvärr vallade luren ut så blev inte mer bilder en så, men nu är de gjort iaf smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-4feeada034685e7e39a6940275602d4f.jpg
Vet att folk här var intresserade av strålkastar film förut. Har nu fått hem ett nytt parti (samtliga dessa finns hemma) 160kr löp metern. Matt svarta är rätt rå smile PM för intresse

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

2 030 Inlägg
14 juni 2015
Så drygt att det ska sitta massa skit ivägen bara för att kunna göra en service! hmm Men det är väll så dom tjänar sina pengar också wink

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.

2 405 Inlägg
15 juni 2015
Trådstartare
Så länge de inte är mina pengar smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

2 405 Inlägg
15 juni 2015
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-9c45c2ff36225594256357b10af6b199.jpg
Äntligen går de framåt, var o hämtade hyrbilen idag då Porschen får stå utan hjul under rep. Kändes lite så där att sätta sig i en trött Volvo när man e van med Porschen men helt klart böttre än en smart. Den gör bi inte om..

Imorgon skall jag lämna fälgen på rep på intera, har en liten skada på en annan fälg med så ska se va de vill ha för att lösa den med sen. Sedan när dessa e klara om de blir bra då blir de försäljning av dem o större hjul sen. Någon som e intresserad?

Imorgon så skall även rutorna tonas på bilen. Blir som sakt 25% runt om så vi får se hur de blir sen smile skall va klart imorgon efter middag big_smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

43 Inlägg
17 juni 2015
Måste få fråga, min far har en en 2012as Volvo V60, min mor en 2008as Audi A5 och en 2004as Saab 9-3 cab och jag har har en 1992as Volvo 940, Tycker du Volvon har bra byggkvalite? tycker själv att pappas V60 är jävligt bra byggd jämfört med Audin och Saaben (min 940 tycker jag är ganska bra ihopsatt fortfarande för att vara en relativt oskruvad 1992a, kanske nästan i klass med hur mammas 10000 mil gammla 9-3a är). huvudfråga: Hur bra tycker du XC60in är i "byggkvalite" igemfört med alla andra bilar du haft? Även fast de är en lånebil du har just nu. Har nämligen kompisar som tycker att den bästa bil dom åkt i är deras mammas A3a, tycker Volvon slår den med hästlängder i hur jag tycker hur bra ihopsatt kupen är (är ändå den del av bilen man ser mest) förstår såklart ifall Porschen slår allt med mils avstånd, men är ju i en helt annan prisklass.
Senast redigerat av PojkN (17 juni 2015)

2 405 Inlägg
17 juni 2015
Trådstartare
De är faktist den bästa Volvon jag kört och jag är väldigt emot Volvo efter tadkiga erfarenheter. I min mening så är Volvo inte mycket för exklusiv inredning, mycket hård plast över allt mm och de känns i regel kalla enligt mig. Den jag har nu är en r design med lite fetare stolar, mätare mm. Sitter riktigt bra i den, slö som ett as men går att åka i. Tyvärr återstår deras klassiska problem med hård inredning. Mitt konsolen ex med de där "smarta" facket bakom skaver på knäna mm. Sedan kommer nog el problemen på denna göra en galen med tiden.

Den bästa bil jag åkt i är dock min a3a, den slog till och med Porschen på alla plan utom sätena som är rätt svåra att jämföra med en suv då de va sport stolar i mocka. Med de sakt så e Volvon ett klart steg fram för dem men jag skulle aldrig komma tanken på att köpa den själv. Dumt planerad baklucka mm gör den väldigt otymplig att lasta i då min tjej inte kan lyfta barnvagnen så pass högt. Jobbig att komma ut med så hög tröskel (dörrarna) mm. Porschen är jämn med golvet och har last läge så bilen blir lägre när jag skall kliva ut

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

2 405 Inlägg
17 juni 2015
Trådstartare
De går bra nu.. Glad i vågen då jag skulle hämta kärran från toning som skulle varit klar igår igentligen. Visade sig att de inte klarade av att tona den så har en fram ruta tonad o inge annat.. Får leta reda på någon annan i närheten som kan lösa skiten istället sad någon som har något tips

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

2 405 Inlägg
19 juni 2015
Trådstartare
Well it starting to look light agen.

Bilen skall in på toning igen, fick bra pris så nu hoppas vi de blir bra.

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

205 Inlägg
19 juni 2015
Vad var det dom inte klarade av att tona?

2 405 Inlägg
19 juni 2015
Trådstartare
Var en kille som tog på sig jobbet men de gick inte så bra så fick leta vidare. Men var en firma som löser detta nu i helgen smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

Sök