2975
Sök

Porsche Cayenne S "Sveriges fetaste (den riktiga) cayenne 2015" Super update wekend

Ett enkelt projekt som så många gånger förr spårar ur helt, nu siktar vi högt o ser till att ha den fetaste Cayennen i sve. Mål för i år är garaget topp 100 o märkes toppen samt vinst i minst en utställning. Följ projektet för... Visa mer

Vestfold chiptuning Stockholm
386 168 Visningar
Projektet avslutat 6 maj 2016
708 Inlägg
21 juli 2015
Nä det lär väl vara samma block som sitter i turbon, tyckte ba 50hk lät mycket för endast en optimering på en sugis oavsett storlek på motorn.

2 405 Inlägg
21 juli 2015
Trådstartare
jo de håller jag med om. Oftast handlar de om 10-15hk på en sugis så e rätt nöjd med det smile Skall prata med dom då denna kommer behöva optimeras på plats (i andra fall gör de detta med en dator så jag kan göra det hemma) så tänkte jag se om de klarar av att göra en etanhol mapp till den. Vore kul att köra en porsche "miljö" suv

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

116 Inlägg
21 juli 2015
Hemsk färg på folien, får endast bilen att se risig ut, inte häftig på något sätt. Känns oseriöst med någon toningsspray på diverse delar. I mitt tycke smaklösa detaljer, te.x Porsche skrivet på bagageluckan, skaffa ett riktigt emblem åtminstone. Osmaklig och kopiöst gräslig modifiering som ej hör hemma på en Porsche. Därav betyget 1.

/David

Irok Udont
171 Inlägg
21 juli 2015
DB-Racing skrev:
Hemsk färg på folien, får endast bilen att se risig ut, inte häftig på något sätt. Känns oseriöst med någon toningsspray på diverse delar. I mitt tycke smaklösa detaljer, te.x Porsche skrivet på bagageluckan, skaffa ett riktigt emblem åtminstone. Osmaklig och kopiöst gräslig modifiering som ej hör hemma på en Porsche. Därav betyget 1.

/David

Någon har vaknat på fel sida idag hmm

116 Inlägg
21 juli 2015
Buhr skrev:
DB-Racing skrev:

/David

Någon har vaknat på fel sida idag hmm

Tittat in på den här tråden några gånger, kände att jag var tvungen att säga något. Synd att förstöra en ursprungligen fin bil, absolut okej att modifiera, men då ska man göra det med smak.

2 405 Inlägg
21 juli 2015
Trådstartare
Alla har olika smak. Bilen är väldigt poppis i övrigt och själv gillar jag den, bygger ju efter att jag ska gilla den. Kommer dock byta färg då vi tröttnat. Men tack för motiveringen smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

116 Inlägg
21 juli 2015
psyco skrev:
Alla har olika smak. Bilen är väldigt poppis i övrigt och själv gillar jag den, bygger ju efter att jag ska gilla den. Kommer dock byta färg då vi tröttnat. Men tack för motiveringen smile

Absolut, så är det. Det andra Porsche Cayenne projektet här på garaget.org tycker jag är förbannat fräckt. Han har fått till en riktigt brutal look på bilen.

Irok Udont
171 Inlägg
21 juli 2015
DB-Racing skrev:
psyco skrev:

Absolut, så är det. Det andra Porsche Cayenne projektet här på garaget.org tycker jag är förbannat fräckt. Han har fått till en riktigt brutal look på bilen.

Mja bilen är okej men absolut ingen rolig tråd då den personen inte gjort något själv smile

72 Inlägg
21 juli 2015
DB-Racing skrev:
psyco skrev:

Man får ju tycka som man vill men du verkar inte ha förstått poängen med projekt-tråd. Den andra har inte gjort något själv. Du verkar inte ens se hur mycket tid killen har lagt ner.
Du verkar mer inställd på att bara ge en 1:a och se hitta på anledning...

Brukar inte kommentera mycket direkt men din 1:a verkade sååå tagen ur luften.

2 405 Inlägg
21 juli 2015
Trådstartare
Vi kan väl lägga mer de. Tycker han att de ska va en etta så får de va de smile ända skillnaden e att de krävs 4-5 röster till att nå målet smile han har iaf röstat

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

2 405 Inlägg
21 juli 2015
Trådstartare
Sen tror jag iof inte han röstat på själva bilen på riktigt då han måste lämna en kommentar på bild vid en 1a smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

708 Inlägg
21 juli 2015
Vill inte tillföra några sura miner eller så men David din motivation ang foliens färg känns ju lite sådär när din m3'a och hans Porsche har typ samma färg i solljus?

116 Inlägg
21 juli 2015
Asplundarn skrev:
Vill inte tillföra några sura miner eller så men David din motivation ang foliens färg känns ju lite sådär när din m3'a och hans Porsche har typ samma färg i solljus?

Det där är nog det mest bedrövligaste påståendet jag hört på länge. Hur kan du jämföra en matt foliering mot en metalliclack? Pinsamt.

116 Inlägg
21 juli 2015
Buhr skrev:
DB-Racing skrev:
psyco skrev:

Mja bilen är okej men absolut ingen rolig tråd då den personen inte gjort något själv smile

Det har jag inte sagt något om, och det är ej betydande i detta sammanhang. Jag bedömde modifieringen och delar han har valt, ej vem som har utfört jobbet.

116 Inlägg
21 juli 2015
volvo-s40v40 skrev:
DB-Racing skrev:
psyco skrev:

Man får ju tycka som man vill men du verkar inte ha förstått poängen med projekt-tråd. Den andra har inte gjort något själv. Du verkar inte ens se hur mycket tid killen har lagt ner.

Återigen, den som har utfört arbetet på bilen är oväsentligt i detta avseende. Jag värderade endast utseendet på bilen då det inte behagar mig. Så hur mycket tid som är nedlagt och vem som gjort vad är en helt annan sak. Inställd på att ge en 1:a? Det finns ingen anledning att göra det, däremot säger jag vad jag tycker. Och min fulla bedömning på bilen av det som är gjort så är detta ej en bil i min smak. Jag har inga problem med att berömma killen för jobbet som är nedlagt på denna maskin. Underbart att se. Men som sagt, i mina ögon, inte så en Porsche ska se ut.

Irok Udont
171 Inlägg
21 juli 2015
Konstigt hur DB-Racing resonerar, "inte så en Porsche ska se ut" Det är väll inget som säger att en X5 ska ha svarta fälgar och svart grill osv? Smaken är som baken och jag tycker en 1:a är otroligt överdrivet då det finns otroligt mycket värre, tex gamla rostiga 740:s osv som faktiskt förtjänar 1:or...

708 Inlägg
21 juli 2015
Nämnde jag nånting om matt/metallic? jag sa att färgen är nästan densamma i solljus. Har även för mig att hans är mattmetallic.

Jämför dom här två bilderna och säg att färgen inte är lika. Därav tyckte jag din motivering till färgen var relativt urkass

https://www1.garaget.org/archive/69/68221/374629/374629-3604385.jpg

https://www1.garaget.org/archive/141/140711/342844/342844-3337133.jpg
Senast redigerat av Asplundarn (22 juli 2015)

Ung&Dum
430 Inlägg
22 juli 2015
DB-Racing skrev:
volvo-s40v40 skrev:
DB-Racing skrev:

Återigen, den som har utfört arbetet på bilen är oväsentligt i detta avseende. Jag värderade endast utseendet på bilen då det inte behagar mig. Så hur mycket tid som är nedlagt och vem som gjort vad är en helt annan sak. Inställd på att ge en 1:a? Det finns ingen anledning att göra det, däremot säger jag vad jag tycker. Och min fulla bedömning på bilen av det som är gjort så är detta ej en bil i min smak. Jag har inga problem med att berömma killen för jobbet som är nedlagt på denna maskin. Underbart att se. Men som sagt, i mina ögon, inte så en Porsche ska se ut.

Tagga ner , det går att återställa bilens org skick om man nu vill ha det så igen. Tror inte du sett bilen i verkligheten.
Nåt som är smaklöst på Porsche är att det går att köpa gräsliga kjolpaket från ex maff som inte ser kloka ut.

In hoc signo vinces

2 405 Inlägg
22 juli 2015
Trådstartare
Får väl tacka alla som röstat under natten då jag såg att bilen fått sin tionde utmärkelse smile
Skall ta in bilen under lunchen och forska lite på mina armstöd och se om jag kan bygga in belysningen i dem som jag funderat på idag smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

Sök