2037
Sök

Porsche Cayenne S "Sveriges fetaste (den riktiga) cayenne 2015" Super update wekend

Ett enkelt projekt som så många gånger förr spårar ur helt, nu siktar vi högt o ser till att ha den fetaste Cayennen i sve. Mål för i år är garaget topp 100 o märkes toppen samt vinst i minst en utställning. Följ projektet för... Visa mer

Vestfold chiptuning Stockholm
386 133 Visningar
Projektet avslutat 6 maj 2016
2 751 Inlägg
22 juli 2015
Asplundarn skrev:
DB-Racing skrev:
Asplundarn skrev:
Nämnde jag nånting om matt/metallic? jag sa att färgen är nästan densamma i solljus. Har även för mig att hans är mattmetallic.

Jämför dom här två bilderna och säg att färgen inte är lika. Därav tyckte jag din motivering till färgen var relativt urkass

http://www1.garaget.org/archive/69/68221/374629/374629-3604385.jpg

http://www1.garaget.org/archive/141/140711/342844/342844-3337133.jpg

Jag hoppas att du begriper att en folierad mattsilver ej är detsamma som en lackerad silvermetallic? Det är ett helt ohållbart resonemang. Ställer vi bilarna bredvid varandra i verkligheten så skulle du se avsevärd skillnad.

Nej det gör jag inte, jag har aldrig polerat en bil eller sett en folierad bil... Klart som fan jag vet hur dom skiljer sig men det är fortf kulören jag syftar på och inte reflektionerna/ytan om den är matt eller inte så jag vet inte vad det är du försöker få fram som ska vara så speciellt stor skillnad? att din har pyttelite bättre spegelbild eller vad? Det är ju i stort sätt samma färg på bilarna i solsken.

De skiljer sig faktiskt en del på Silver metallic och matt silver (Folierad) Irl så ser man ganska bra skillnad.

Who Djaa bless no man curse

708 Inlägg
22 juli 2015
DasAuto skrev:
Asplundarn skrev:
DB-Racing skrev:

Jag hoppas att du begriper att en folierad mattsilver ej är detsamma som en lackerad silvermetallic? Det är ett helt ohållbart resonemang. Ställer vi bilarna bredvid varandra i verkligheten så skulle du se avsevärd skillnad.

Nej det gör jag inte, jag har aldrig polerat en bil eller sett en folierad bil... Klart som fan jag vet hur dom skiljer sig men det är fortf kulören jag syftar på och inte reflektionerna/ytan om den är matt eller inte så jag vet inte vad det är du försöker få fram som ska vara så speciellt stor skillnad? att din har pyttelite bättre spegelbild eller vad? Det är ju i stort sätt samma färg på bilarna i solsken.

De skiljer sig faktiskt en del på Silver metallic och matt silver (Folierad) Irl så ser man ganska bra skillnad.

Seriöst... Du kan ju inte ha läst vad jag skrev... Jag skrev att KULÖREN ser ut att vara nästan DENSAMMA i solsken och INTE ifall ytan är matt eller slät.. herregud läs innan ni kommenterar med dåliga argument, även om ytan är olika kan kulören fortfarande vara liknande eller hur?

2 751 Inlägg
22 juli 2015
Asplundarn skrev:
DasAuto skrev:
Asplundarn skrev:

Seriöst... Du kan ju inte ha läst vad jag skrev... Jag skrev att KULÖREN ser ut att vara nästan DENSAMMA i solsken och INTE ifall ytan är matt eller slät.. herregud läs innan ni kommenterar med dåliga argument, även om ytan är olika kan kulören fortfarande vara liknande eller hur?

Förstår inte vad du hetsar upp dig på, det viktiga är väl ändå att det är skillnad, sen vilka likheter du verkar hitta spelar väl mindre roll. Finns ju inte en "kulör" av silver heller.

Sen spelar det knappt roll om det är exakt samma kulör när irl så skiljer det sig åt. Matt vs glans.
Matt svart o Glanssvart är ju också samma "kulör" men de skiljer ju natt och dag mellan dem i utseende.

Who Djaa bless no man curse

2 405 Inlägg
22 juli 2015
Trådstartare
Grabbar jätte kul att ni skriver i tråden men snälla håll den ren. Han tycker min bil ser ut som katt bajs och jag gillar hur den är. Alla har inte samma smak och hans åsikt är en i mängden. Bilen har legat på tio 3 i populära projekt trådar sedan jag köpte den. Betyget klättrar uppåt och ett gäng utmärkelser. Vi behöver inte hänga oss på att han sätter en etta o tycker att han har fel. Större delen av garagets medlemmar tycker den är helt ok och jag bygger för mig och min familj.

Nu lägger vi ner denna diskussion och håller oss till de tråden är till för. Nya idéer mm och lära andra "vulgära" styling metoder.

Vill även tillägga att jag viste från start att jag kommer få folk som inte gillar de jag gör. Haters Will hate.. Har till och med fått hot på Facebook för att jag bygger om en "porsche" för mig e detta vilken bil som helst och jag har aldrig behållt en bil org. Hot, skit snack och gnäll rör mig inte i ryggen. Konstruktiv kritik tas emot oavsett bra eller dålig. Gillar ni bilen så skit kul. Stanna gärna och snacka eller skriv i tråden. Mår ni dåligt över den så gav Gud er ögonlock av en anledning, använd dom och blunda smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

276 Inlägg
22 juli 2015
Hej. Jag avbryter lite. Tänkte testa foliera en lite yta på bilen i morgon. Vad ska man "skrapa" med??? Går de med en tapetskrapa i plast eller förstör den? Vad ska man köpa, kommer inte åt nån "specialaffär" i morgon? Färgaffär kommer jag åt....

708 Inlägg
22 juli 2015
DasAuto skrev:
Asplundarn skrev:
DasAuto skrev:

Förstår inte vad du hetsar upp dig på, det viktiga är väl ändå att det är skillnad, sen vilka likheter du verkar hitta spelar väl mindre roll. Finns ju inte en "kulör" av silver heller.

Sen spelar det knappt roll om det är exakt samma kulör när irl så skiljer det sig åt. Matt vs glans.
Matt svart o Glanssvart är ju också samma "kulör" men de skiljer ju natt och dag mellan dem i utseende.

Jag blir trött på förklara för folk som inte läser innan dom kommenterar.

Ja men om jag har en svart bil oavsett matt eller glansig så skulle jag väl inte kommentera att jag tycker nåns bil är ful för att den är den "andra" svarta, har jag en svart bil själv gillar jag väl fortf färgen eller? därav tyckte jag hans resonemang ang färgen var ett kasst argument.

116 Inlägg
22 juli 2015
DasAuto skrev:
Asplundarn skrev:
DasAuto skrev:

Du tog orden ur min mun. Precis så är det.

2 405 Inlägg
22 juli 2015
Trådstartare
Connyconny: kul att du kommer med en random fråga så där som inte handlar om 1or och katt skit. smile jag rekommenderar dig en filt skrapa. Osäker på om de går att köpa på färg handeln men i värsta fall så kan du kanske kan ta en plast skrapa (gärna inte gör hård) och köpa tyg el tejp och tejpa hanten så du ej repar filmen.
Vid mindre ytor får de utmärkt att använda händerna med, gärna med en gammal t sport mellan smile de brukar jag göra vit mindre pill jobb som lister mm

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

116 Inlägg
22 juli 2015
Asplundarn skrev:
DasAuto skrev:
Asplundarn skrev:

Jag blir trött på förklara för folk som inte läser innan dom kommenterar.

Ja men om jag har en svart bil oavsett matt eller glansig så skulle jag väl inte kommentera att jag tycker nåns bil är ful för att den är den "andra" svarta, har jag en svart bil själv gillar jag väl fortf färgen eller? därav tyckte jag hans resonemang ang färgen var ett kasst argument.

Tänk att det är två helt olika bilar, min M3:a skulle se ut som en katastrof om den var lackerad i orange, men på en Lamborghini ser det helt ofattbart bra ut. Förstår du? Bara för att silver inte passar på denna Porsche betyder det inte att jag inte gillar färgen, utan jag tycker inte färgen passar på just DENNA bil.

2 405 Inlägg
22 juli 2015
Trådstartare
Grabbar snälla ta tjaffset i PM

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

276 Inlägg
22 juli 2015
psyco skrev:
Connyconny: kul att du kommer med en random fråga så där som inte handlar om 1or och katt skit. smile jag rekommenderar dig en filt skrapa. Osäker på om de går att köpa på färg handeln men i värsta fall så kan du kanske kan ta en plast skrapa (gärna inte gör hård) och köpa tyg el tejp och tejpa hanten så du ej repar filmen.
Vid mindre ytor får de utmärkt att använda händerna med, gärna med en gammal t sport mellan smile de brukar jag göra vit mindre pill jobb som lister mm

Ok, tack. Får se vad jag hittar i morgon. Har ingen aning om hur man folierar så de kommer bli spännande. Vet att man har värmepistol eller hårtork. Får kika på Youtube och se om jag hittar nåt om foliering.

2 405 Inlägg
22 juli 2015
Trådstartare
Beror lite på film till film ofta räcker hårtork medans du splittrar den. Men många behöver efter värmas för att aktivera limmet och då behöver du en varmlufts pistol

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

276 Inlägg
22 juli 2015
Ok, tack. Får se om jag löser de. Spelar ingen roll om de blir skrot, va en 5d från eBay för ca 100:-

2 405 Inlägg
22 juli 2015
Trådstartare
Är luft kanaler i regel nu så är väldigt enkelt. Lycka till iaf smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

276 Inlägg
22 juli 2015
Tack.... Lycka till med ditt själv.

2 405 Inlägg
22 juli 2015
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-feac8da5602cfe8d05d0670bcfd28977.jpg
Blir en väldigt snabb liten update ikväll. Ledsen att de inte blev några andra bilder men var lite trött ikväll.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-7a20763efb68ee08c3b0bb19a1c4ba1c.jpg
Blev riktigt bra avslut på dessa

Som ni ser så har jag kolfiber folierat dörr listerna (inner klädseln). Detta är dock endast ett test. Gjort förar dörren i kolfiber och skall göra passagerare dörren i borstad aluminium imorgon innan jobbet för att se vad som blir bäst.
Kommer bild så får ni säga va ni tycker i morgon (utan bråk)

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

465 Inlägg
22 juli 2015
Connyconny skrev:
Ok, tack. Får se om jag löser de. Spelar ingen roll om de blir skrot, va en 5d från eBay för ca 100:-

filtskrapa kan du köpa på biltema ^^

276 Inlägg
23 juli 2015
Tiiimpa skrev:
Connyconny skrev:

filtskrapa kan du köpa på biltema ^^

Tack. Ligger på vägen dit jag ska i Uddevalla så de blir perfekt.

2 405 Inlägg
23 juli 2015
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-01bf97a064b30bc390d1e7f49dd1187e.jpg
Kom inte iväg tidigare till jobbet imorse så han aldrig göra Alu listen på andra sidan. Så här blev kolfiber listerna när de satt på plats iaf. Kommer bild på aluminium vid lunch

Än en gång stort tack till alla som röstat. Kammade hem två nya utmärkelser inatt igen smile Ger en hel del motivation så kommer lägga lite tid på att fixa lite spännande saker på den idag smile
Senast redigerat av psyco (23 juli 2015)

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

74 Inlägg
23 juli 2015
Jag röstar på den blå folien. Kan bli riktigt skrikigt (och det är bra) och har du sen lite kolfiber detaljer eller något som Bryter upp den så har du en riktigt fet Porsche. Den lila är fin men för subtil, lite som en halvfjång.. Kör hela vägen och gör den blå!

Sök