3717
Sök

Söker, vill köpa! Framskärm till Audi 80 Cabriolet -1993

692 Inlägg
17 mars 2015
Trådstartare
Jag måste byta ut min VÄNSTER framskärm på min Audi 80 Cabriolet -1993 efter en mindre olycka.

Tyvärr hittar jag ingen på blocket, bildelsbasen, laga, Ebay mm mm. Har jag missat någon så länka gärna, eller har du en liggandes så säg gärna till. Mindre rost eller någon bula gör inte så mycket då den ändå såklart ska lackeras.

Jag gör ett sista försök här i forumet på garaget.org sen blir det att lägga en beställning hos Berners, dyrt men jag måste ha en ny.

Mvh,

Marcus

Sir
935 Inlägg
17 mars 2015
Jag har en, dock får du köpa hela bilen tongue men måste väl finnas billiga att få tag i?

Coupen har samma framskärm om du inte visste så passar massor av delar på dom cabben med. Dörrar mm är samma också
Senast redigerat av marcus80 (17 mars 2015)

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

692 Inlägg
17 mars 2015
Trådstartare
marcus80 skrev:
Jag har en, dock får du köpa hela bilen tongue men måste väl finnas billiga att få tag i?

Coupen har samma framskärm om du inte visste så passar massor av delar på dom cabben med. Dörrar mm är samma också

hehe njae jag behöver inte en till bil:)

Men är det verkligen samma skärm då? Enligt dom skrotar jag ringt på och även berners säger att det inte är samma skärm? Någon speciell årsmodell då som det är samma ?

Sir
935 Inlägg
17 mars 2015
Enligt audi mecken jag anlitar ( har jobbat på audi i 20 år) och han säger det är samma iaf. Men kan ju inte svära på det. Men borde ju vara samma lika från samma år tycker jag då dörrarna är lika iaf. Jag tog Fönsterhissar ifrån en 1992:a och satte i min 1995:a så dom är samma iaf.

692 Inlägg
17 mars 2015
Trådstartare
marcus80 skrev:
Enligt audi mecken jag anlitar ( har jobbat på audi i 20 år) och han säger det är samma iaf. Men kan ju inte svära på det. Men borde ju vara samma lika från samma år tycker jag då dörrarna är lika iaf. Jag tog Fönsterhissar ifrån en 1992:a och satte i min 1995:a så dom är samma iaf.

Okej ja då har han säkert rätt såklart.

Har kollat på bildelsbasen och laga men dom verkar inte ha någon framskärm till en coupé heller

Sir
935 Inlägg
17 mars 2015
Det jag posta efter kom inte med tydligen. Enligt vagcat.com är det samma artikel nr iaf på skärmarna. Ska se vad jag hittar wink
Mvh Marcus

692 Inlägg
17 mars 2015
Trådstartare
marcus80 skrev:
Det jag posta efter kom inte med tydligen. Enligt vagcat.com är det samma artikel nr iaf på skärmarna. Ska se vad jag hittar wink
Mvh Marcus

Okej!

Ja jag tar emot alla tips som leder till en beg. skärm istället för en ny på Berners för 2908:- + lack.

Sir
935 Inlägg
17 mars 2015
Artikel nr är 895821105d iaf. Jag fick upp en på bildelsbasen.se när jag sökte på art nr.
Mvh marcus

692 Inlägg
17 mars 2015
Trådstartare
marcus80 skrev:
Artikel nr är 895821105d iaf. Jag fick upp en på bildelsbasen.se när jag sökte på art nr.
Mvh marcus

Tack så mycket.

Jasså hittar du en? Jag sökte på art.nummer nu både på bildelsbasen och laga men ingen träff på någon av sidorna.

Sir
935 Inlägg
17 mars 2015
Jag googlade art nr wink kan vara att Google inte är lika snabbt på att uppdatera som deras egen sida är. Men jag hojtar till om jag hittar något.
Men nu kan du leta lättare när du vet att även dom passar.
Mvh

Sir
935 Inlägg
17 mars 2015
Hittade en coupe på returbilen i Västerås, lite långt för dig att åka dock. Ska se om jag hinner dit någon dag så skruvar jag loss den till dig. Men kan inte lova jag hinner dit denna vecka iaf. Mvh Marcus

692 Inlägg
17 mars 2015
Trådstartare
marcus80 skrev:
Jag googlade art nr wink kan vara att Google inte är lika snabbt på att uppdatera som deras egen sida är. Men jag hojtar till om jag hittar något.
Men nu kan du leta lättare när du vet att även dom passar.
Mvh

marcus80 skrev:
Hittade en coupe på returbilen i Västerås, lite långt för dig att åka dock. Ska se om jag hinner dit någon dag så skruvar jag loss den till dig. Men kan inte lova jag hinner dit denna vecka iaf. Mvh Marcus

Jaa tack så mycket!

Jag ska ringa ner till Returbilen i Västerås imorgon så kanske dom kan kolla upp skicket på skärmen, och kanske skruva av den mot betalning så slipper du göra det:)

Sir
935 Inlägg
17 mars 2015
Dom har ingen telefon tyvärr. Funkar så att man får åka dit själv tyvärr. Tänkte försöka få tag i en Vinge till min xc så brukar vara där wink
Klart man hjälper till, du är ju också en Marcus med en audi 80 cab smile

Sök