8106
Sök

Bästa sätt att skarva ljud och bild??

X40 Nordic
784 Inlägg
12 december 2006
Trådstartare
Hej min fråga är den som står som rubrik är det nån som har en bra ide om hur man skarvar bilden och ljudet till skärmar i nackstöden och vart man kan få tag på såna grejer enkelt.

666 Inlägg
12 december 2006
går det inte å skarva med RCA kopplingar från typ Kjell å Co??
beror jue lite på hur sladdarna ser ut...vilka kontakter osv
//Silver

X40 Nordic
784 Inlägg
12 december 2006
Trådstartare
silverbird skrev:
//Silver

Ja vet inte de e därför jag frågar har sett att man säljer nån skarvningsenhet me skärmarna men den är ju bara för bilden. Det brukar ju vara rca. Så min tilläggs fråga är vad som kan hända om man skarvar me en vanlig rca skarv.

592 Inlägg
13 december 2006
m_a_c skrev:
silverbird skrev:
//Silver

Ja vet inte de e därför jag frågar har sett att man säljer nån skarvningsenhet me skärmarna men den är ju bara för bilden. Det brukar ju vara rca. Så min tilläggs fråga är vad som kan hända om man skarvar me en vanlig rca skarv.

Borde väl gå bra, om jag har förstått rätt tongue
Senast redigerat av Slaktarin (13 december 2006)

2much.fi
Accessories for your DSLR

Egenföretagare
2 496 Inlägg
13 december 2006
m_a_c skrev:
silverbird skrev:
//Silver

Om du ska ha en bild källa som tex ipod, så måste du köpa en singnal förstärkare!, men är det tex en dvd med två skärmutgångar så behövs det inte! ( gäller bara om du ska ha flera än en skärm! )

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

X40 Nordic
784 Inlägg
13 december 2006
Trådstartare
tsdi skrev:
Om du ska ha en bild källa som tex ipod, så måste du köpa en singnal förstärkare!, men är det tex en dvd med två skärmutgångar så behövs det inte! ( gäller bara om du ska ha flera än en skärm! )

ok jag har en dvd med två bildutgångar på så då är de bara att ta den ena och skarva den till 2 skärmar till den andra som blir över på dvdn kommer att gå till skärmen ifram..

Egenföretagare
2 496 Inlägg
13 december 2006
m_a_c skrev:
tsdi skrev:

ok jag har en dvd med två bildutgångar på så då är de bara att ta den ena och skarva den till 2 skärmar till den andra som blir över på dvdn kommer att gå till skärmen ifram..

Mjo men skarvning funkar inte ! om jag förstår dig rätt så vill du köpa en rca förgrening ? köppte det till min ipod som skulle driva två nackstöds monitorer, men säg att utsingnalen ligger på 0,5v så beghöver varje skärm 0,5V delar man får dom ojämt tex 0,3 på den ena å 0,2 på den andra, detta gjorde att det flimrade och bilden var som ett flipper spel :S

Jägermeister
910 Inlägg
13 december 2006
Du kan tex köpa en signal splittare med förstärkare i, dom kostar inte många hundringar.
Finns tex här http://www.sv-electronics.com/soundvisi … evstart/0/

En gång är ingen gång...

X40 Nordic
784 Inlägg
13 december 2006
Trådstartare
tsdi skrev:
m_a_c skrev:
tsdi skrev:

Mjo men skarvning funkar inte ! om jag förstår dig rätt så vill du köpa en rca förgrening ? köppte det till min ipod som skulle driva två nackstöds monitorer, men säg att utsingnalen ligger på 0,5v så beghöver varje skärm 0,5V delar man får dom ojämt tex 0,3 på den ena å 0,2 på den andra, detta gjorde att det flimrade och bilden var som ett flipper spel :S

Jo men de är som tsdi skrev om man har en ipod så behöver man de men om man driver från en dvd då??

Egenföretagare
2 496 Inlägg
13 december 2006
m_a_c skrev:
tsdi skrev:
m_a_c skrev:

Jo men de är som tsdi skrev om man har en ipod så behöver man de men om man driver från en dvd då??

Det beror på om dvd har två video utgångar! vilket inte verkar vanligt !

X40 Nordic
784 Inlägg
13 december 2006
Trådstartare
Ok men min har två utgångar och en av dom kommer att gå till en skärm ifram

Sök