Remote?

D_Xarz
27 juni 2005 · 157 Inlägg

Har just lagt in iso-kontakt för att installera nya cd-spelaren, men, när jag skall ha remotekabeln dragen, ska den koplas till den blåa sladden (som i instruktionerna skall vara för antenn-motorn?) annars, vilken kabel skall jag använda?

ett annat litet problem också, hur skall man göra med remotekabeln när man har 2st slutsteg? dra 2st kablar självklart, men räcker det med att dela upp den existerande (den som jag undrar i första frågan vilken det är) eller bör man ha en annan?


Tacksam för alla svar

Theo
27 juni 2005 · 859 Inlägg

D_Xarz skrev:
Har just lagt in iso-kontakt för att installera nya cd-spelaren, men, när jag skall ha remotekabeln dragen, ska den koplas till den blåa sladden (som i instruktionerna skall vara för antenn-motorn?) annars, vilken kabel skall jag använda?

ett annat litet problem också, hur skall man göra med remotekabeln när man har 2st slutsteg? dra 2st kablar självklart, men räcker det med att dela upp den existerande (den som jag undrar i första frågan vilken det är) eller bör man ha en annan?


Tacksam för alla svar

Remote brukar vara blåvit, annars kan ju elantennkabeln(blå) funka.

Remotekabeln(blåvit) kan du dela upp på två, inga problem. Men inte gärna fler än tre slutsteg, då bör man använda ett relä. Finns det ingen blåvit kabel så kan man även dela upp den blåa.

MVH Theo

MysdressLarry
2 juli 2005 · 212 Inlägg

då kan ju jag fråga vidare. fungerar inte ett steg utan en remote?? hur tjock brukar den sladden vara?

BMW 525d (2005)
TT-Avant
2 juli 2005 · 6 851 Inlägg

MysdressLarry skrev:
då kan ju jag fråga vidare. fungerar inte ett steg utan en remote?? hur tjock brukar den sladden vara?

Den kan vara väldigt tunn, den ska igentligen bara skicka en signal att det skall slås på.
1-1.5mm räcker gott..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
TT-Avant
2 juli 2005 · 6 851 Inlägg

Volvo_JoMpA skrev:
Min rometr är orange.. det är olika på alla modeller.. läs instruktionerna...

Det ska inte vara olika på alla modeller..är det ISO så brukar den vara blå eller blå/vit..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
MysdressLarry
3 juli 2005 · 212 Inlägg

remoten är inte den som går direkt från stereon med nån säkring eller vad det är?

BMW 525d (2005)
TT-Avant
3 juli 2005 · 6 851 Inlägg

MysdressLarry skrev:
remoten är inte den som går direkt från stereon med nån säkring eller vad det är?

Nej en remot går inte via nån säkring. Den har så pass lite amp. så den behöver inte avsäkras.
Men den går direkt från stereon och vidare till steg eller va man har den till..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
MysdressLarry
3 juli 2005 · 212 Inlägg

från min stereo så går det iso kontakt eller hur man ska säga. sen går det en blå sladd som det står "auto antenna electric wire" på den sitter det nån säkring.

var är remote kabeln då? sitter den på iso kontakten? värkar inte ha sån.

tacksam för alla svar.

Senast redigerat av MysdressLarry (3 juli 2005)

BMW 525d (2005)
DaGuz
3 juli 2005 · 8 Inlägg

sitter det verkligen en säkring på den? vad är det för nån stereo du har?

Saab 900 (1997)
DaGuz
3 juli 2005 · 8 Inlägg

Den bör väl för övrigt fungera lika bra som remote.

Saab 900 (1997)
MysdressLarry
3 juli 2005 · 212 Inlägg

det är bara nån skitstereo nå b-märke. xtreme heter det. men den är rätt ny.

Senast redigerat av MysdressLarry (3 juli 2005)

BMW 525d (2005)
_JoMpA_
22 juli 2005 · 65 Inlägg

Remoten är en vanlig lite sladd UTAN säkringar.. lika tun som en högtalar kabel....   Fel. Remoten Kan vara Beroende på standard olika färg..

Groupner Ända - Corvette - Rätta
28 juli 2005 · 9 Inlägg

koppla in den på den blå (el antenn)..Inga problem..funkar som det ska...lycka till

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang