Xenonjusterings problem Saab 9-5 2006

master_-
12 april 2015 · 730 Inlägg

Hallå.

Har haft problem med höjdjusteringen på min saab en tid, så varningslampan lyser.

Var inne och läste av felkoderna och fick fram

B3420 Axelsensor bak
          Avbrott kort-,plus-,strömkortslutning

B3410 Axelsensor fram
          Avbrott kort-,plus-,strömkortslutning

Dom sa då att den främre lastvinkelgivaren plus kablaget är dåligt, och varnar då på både fram och bak.

Köper en ny givare plus kablaget och monterar. Åker och ska släcka felkoderna men icke.
Får inte bort dom.
Givaren reagerar inte när man rör på armen manuellt heller, värdena är samma även om man tar den i topp som botten.

Så jag antar att jag har problem någon annanstans, någon jord eller annan skitkabel som är paj.

Finns det någon som kanske har ett ess i rockärmen och kan slå näven i bordet och säga DÄR har du ditt problem, eller något annat tips?

Ska gå loss med multimetern imorgon, men det där med el är väl inte min ljusa sida..

xXSammy
12 april 2015 · 6 571 Inlägg

På Fordarna ska felkoderna släckas och sen ska man utföra en kalibrering utav lägesgivarna.

De/Dem
master_-
12 april 2015 · 730 Inlägg

Malheus skrev:
På Fordarna ska felkoderna släckas och sen ska man utföra en kalibrering utav lägesgivarna.

Så tror jag det inte är på saab iaf. Och verkstan där jag läste av felkoderna hade nog sagt något om det isåfall

master_-
13 april 2015 · 730 Inlägg

Någon som vet vad dom 4 kablarna har för funktion som är till kontakten till lastvinkelgivaren?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang