Mahlberg skrev:
Mysig verkstad du har! Blir lite avis hehe

tråkigt när det är slarvigt byggt, vet hur det är. Men hoppas du får ordning på skitn och vi får se den på vägarna till sommaren

Kanon verkstad! Finns allt man behöver och lite till
Då var motorn öppnad!När vi tömde motorn på olja så var de lite vatten i också och då blev man ju lite "jaha, såklart"
Såg att de satt stålpackning i motorn så tankarna om att toppen skulle varit sprucken tog ju ganska stor överhand!
Men de visade sig att de inte var så farligt som ni ser längre ner!
Här kommer ett gäng bilder som lovat

![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-d1e3492a710fea53e2e0373ee661d1c8.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-ec5efd77b95c0c605c7f012e92e17649.jpg]()
Här kommer tre bilder på arbete som inte är så fint utfört.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-93a4a274ad48d496e04948c8c6075e48.jpg]()
Grenröret avplockat.Och då möts man av detta! Ser lite väl rent ut i 5ans cylinder?
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-1047465ffc8d7e49f56a4b3da455131a.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-2e9ad048d1a4a5113c719ca82c0213a8.jpg]()
Så här såg övriga ut
Av med toppenNu ligger de lite skit uppe på kolvarna som jag råkade tappa där, så bortse från de

Kollar man på 5ans cylinder igen så är den ganska ren.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-eb28d2d30e297b5882d628cf95bbd04d.jpg]()
Oj då! Här har vi kanske anledningen?
Kollar på toppenSamma här! 5ans cylinder har ett märke efter packningen
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-a0f16643f165ca326eba0c66eb275038.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-a80cc07aed1dc596aa94c4748037eb46.jpg]()
Detta var en ganska glad nyhet då jag var beredd på värre!
Hade endå planerat att plana toppen så detta gjorde inget.
Dags för oljepumpenFick även öppnat oljepumpen och mätt dreven.
Ska under veckan beställa ett billet drev från Spool med splines mot veven istället då original drev är en ganska klen komponent i RB motorerna.
Några fler bilder på bilenHär står motorn i väntan på alla ny delar som kommer!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-140a2a0d6f265535b6315abdaf9e087f.jpg]()
Och här var de tomt
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-3fb51b800c6f9d7c081d28942fb69d4b.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-ecbdc05e464419efe0ab37a7399d6c0a.jpg]()
Är även en j*vla röra inne i bilen då växelspaken skulle ur när vi lyfte ut motor och låda.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-f8896de2c58a610ed8ca68cdd041520c.jpg]()
Blev även en bild på Tomei kammarna!
Sista bilden för idag! En sån här borde alla ha i sina garage!!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-874026fb221353151b58bb60d199d299.jpg]()
Nu väntar jag svar från Spool angående Smidda Cp-carrillo kolvar, Spool smidda stakar, ACL lager och Spool billet oljedrev.
Har även varit i kontakt med en firma om att balansera veven, svarva bort den gamla drivningen till oljepumpen så man kan pressa dit den nya drvningen med splines istället och att få honat blocket.
Under tiden jag väntar på delar och saker är iväg på diverse ställen så ska jag lacka ventilkåporna och polera turbon.