Hellbergarns Packard - I snigelfart för framgång

2015 hämtar en skäggig hedning hem denna vagn från en grannsocken i Närke. Bedagad, dåligt ommålad och med rost lite varstans men med ett besked från SBP att kärran var trafikduglig. Vad hände sen? Följ med här :)
  • 60 Följare
  • 97 769 Visningar
  • Projektet avslutat 15 augusti 2020
Bob-Miller
31 augusti 2015 · 1 312 Inlägg

Hitta en Blazer till..82 objekt,6000 men nu får de va nog...har ju snart trasiga spender byxor,hehe.....du bor ju i Fjugesta,du känner inte Sven Mundhänke......ja kallar han för Fjäderhänke,hehe

Bob-Miller
31 augusti 2015 · 1 312 Inlägg

Hitta en riktigt kul sida om man e inne o har tråkigt,smile http://justacarguy.blogspot.se/search/label/B%2024

vEight Baronen
31 augusti 2015 · 1 434 Inlägg

Bob-Miller skrev:
Hitta en Blazer till..82 objekt,6000 men nu får de va nog...har ju snart trasiga spender byxor,hehe.....du bor ju i Fjugesta,du känner inte Sven Mundhänke......ja kallar han för Fjäderhänke,hehe

Hehe, jag ger mig blocketförbud när jag nyligen köpt något. smile

Nej, någon Sven känner jag inte än smile

Elbilar kan dra åt helvete.
vEight Baronen
5 september 2015 · 1 434 Inlägg

Hola amigos! Tror det är spanska och betyder något i stil med tjenare kamrater.. Mina språkkunskaper bottnar i det knappa jag pressar ur mig på fornnordiska när jag guppar över österpölen för att dricka alkoholhaltiga drycker och skämma ut mig inför eleganta och oeleganta damer.

Nog om det.. Det händer inte mycket i det västnärkingska garaget.. öh.. logen.
Inte mer än att Packarden fått byta bås för att ge plats åt service och underhåll på den resterande transportplutonen.

Volvon ska, i mån av tid från jobbet, besiktigas i början av nästa vecka då det vankas försäljning. Så en översyn vill jag skänka den då det vore förargligt om den inte ville passera AB Svensk Bilprovnings bilbeprövningar med stjärna i kanten efter att jag nu kört med körförbud under tiden jag klippt gräs och druckit pilsner.
Klippt gräset har jag förvisso sluppit undan då min gode svärfar så sobert ryckt in som parkförvaltare.
Men pilsnern har jag jobbat hårt med!

Under denna regniga lördag har ett par liter kaffe passerat njurarna och en välförtjänt vilopaus från vardagens bestyr infunnit sig i min obekväma tygsoffa som min kära sambo tyckte var fin då möblemanget skulle pusslas ihop. Men, för att för en gångs skull komma till saken, så har jag fått tummen ur och handlat på mig lite pinaler till El Packard! smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-43ec833e121026796013d38eb734e23b.jpg
Lite pysfjädring anländer om några månader i en container till Kjell. Blev ett 7 vägs kit med 2st 2500lbs bälgar och 2st 2600lbs bälgar.

Så nästa sommar är det förhoppningsvis jag som hyvlar bort vägmarkeringarna runt fjugesta.

Vill passa på att ursäkta för mina glesa uppdateringar men just nu är det även mycket med skörden som ska in då min far inte är särskilt kry detta år. Men så snart säden är väck från gärdena så ska jag komma igång med mitt egna igen. Just nu planeras företagandet om nätterna och i torsdags var jag iväg och tittade på tvåpelarlyft, däckmaskin och balanserare. Mer om det senare i höst.

Ursäkta svamlet också. Har ett visst behov av att skriva av mig här ibland..

Godnatt mina vännerrrr! smile

Elbilar kan dra åt helvete.
Bob-Miller
5 september 2015 · 1 312 Inlägg

Kul o se att du får tag på trevliga "nästan"original tillbehör,hehe.....gott du hjälper farsan,bilen står ju kvar..smile

vEight Baronen
5 september 2015 · 1 434 Inlägg

Bob-Miller skrev:
Kul o se att du får tag på trevliga "nästan"original tillbehör,hehe.....gott du hjälper farsan,bilen står ju kvar..smile

Ja, 55 kom den elreglerade torsionsfjädringen.. Men utan luft kan vi inte leva så så får det bli. Originalskick är fint, men jag är på tok för slarvig för att kunna bibehålla en bil i det. Det här får betraktas som en mild custom. smile

Ja, farsan har åkt på lite skit dom senaste två åren. Prostatacancer och det senaste är diskbråck. Men han är positiv så det försöker jag också vara. Cancern har svarat bra på behandlingen och tack vare hans goda fysik så blir också diskbråcket bättre. Men det tar tid. Jag och min bror hjälper till så mycket vi kan. Vi kör med två skördetröskor och farsan kör undan spannmålskärrorna från gärdet. Så om bara solen kommer fram så ska skörden vara inne på rekordtid wink Tröskrally smile

Elbilar kan dra åt helvete.
Bob-Miller
5 september 2015 · 1 312 Inlägg

Samma me min farsa,fyllde 82 i söndas,,men 1 stroke o 1 propp har tagit hårt på han,så vi får va glada så länge dom e med.....skål kamrat..smile

vEight Baronen
6 september 2015 · 1 434 Inlägg

Bob-Miller skrev:
Samma me min farsa,fyllde 82 i söndas,,men 1 stroke o 1 propp har tagit hårt på han,så vi får va glada så länge dom e med.....skål kamrat..smile

Absolut! Skål min vän! smile

Elbilar kan dra åt helvete.
Djo
6 september 2015 · 10 157 Inlägg

Trevligt med luft smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Djo
6 september 2015 · 10 157 Inlägg

vEight skrev:

Djo skrev:
Trevligt med luft smile

Ja, det har jag längtat efter smile

Bälgarna du har bak är det mer lyft på dom eller hur har du tänkt med bygget ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
vEight Baronen
6 september 2015 · 1 434 Inlägg

Djo skrev:

vEight skrev:

Djo skrev:
Trevligt med luft smile

Ja, det har jag längtat efter smile

Bälgarna du har bak är det mer lyft på dom eller hur har du tänkt med bygget ?

Ja, det är 2600lbs bak och 2500lbs fram och 2600 lyfter högre smile

Elbilar kan dra åt helvete.
Djo
6 september 2015 · 10 157 Inlägg

vEight skrev:

Djo skrev:

vEight skrev:

Ja, det har jag längtat efter smile

Bälgarna du har bak är det mer lyft på dom eller hur har du tänkt med bygget ?

Ja, det är 2600lbs bak och 2500lbs fram och 2600 lyfter högre smile

Googlade info om dom och dom borde funka bra ihop smile

Alltid roligt se hur andra bygger smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
vEight Baronen
6 september 2015 · 1 434 Inlägg

Djo skrev:

vEight skrev:

Djo skrev:

Bälgarna du har bak är det mer lyft på dom eller hur har du tänkt med bygget ?

Ja, det är 2600lbs bak och 2500lbs fram och 2600 lyfter högre smile

Googlade info om dom och dom borde funka bra ihop smile

Alltid roligt se hur andra bygger smile

Javisst! Du ska ha luft på PVn också? smile

Elbilar kan dra åt helvete.
Djo
7 september 2015 · 10 157 Inlägg

vEight skrev:

Djo skrev:

vEight skrev:

Ja, det är 2600lbs bak och 2500lbs fram och 2600 lyfter högre smile

Googlade info om dom och dom borde funka bra ihop smile

Alltid roligt se hur andra bygger smile

Javisst! Du ska ha luft på PVn också? smile

Jajemen smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
JohnWayne
7 september 2015 · 5 071 Inlägg

vEight skrev:

Bob-Miller skrev:
Kul o se att du får tag på trevliga "nästan"original tillbehör,hehe.....gott du hjälper farsan,bilen står ju kvar..smile

Ja, 55 kom den elreglerade torsionsfjädringen.. Men utan luft kan vi inte leva så så får det bli. Originalskick är fint, men jag är på tok för slarvig för att kunna bibehålla en bil i det. Det här får betraktas som en mild custom. smile

Ja, farsan har åkt på lite skit dom senaste två åren. Prostatacancer och det senaste är diskbråck. Men han är positiv så det försöker jag också vara. Cancern har svarat bra på behandlingen och tack vare hans goda fysik så blir också diskbråcket bättre. Men det tar tid. Jag och min bror hjälper till så mycket vi kan. Vi kör med två skördetröskor och farsan kör undan spannmålskärrorna från gärdet. Så om bara solen kommer fram så ska skörden vara inne på rekordtid wink Tröskrally smile

Man får vara glad så länge föräldrarna hänger med smile

vEight Baronen
7 september 2015 · 1 434 Inlägg

JohnWayne skrev:

vEight skrev:

Bob-Miller skrev:
Kul o se att du får tag på trevliga "nästan"original tillbehör,hehe.....gott du hjälper farsan,bilen står ju kvar..smile

Ja, 55 kom den elreglerade torsionsfjädringen.. Men utan luft kan vi inte leva så så får det bli. Originalskick är fint, men jag är på tok för slarvig för att kunna bibehålla en bil i det. Det här får betraktas som en mild custom. smile

Ja, farsan har åkt på lite skit dom senaste två åren. Prostatacancer och det senaste är diskbråck. Men han är positiv så det försöker jag också vara. Cancern har svarat bra på behandlingen och tack vare hans goda fysik så blir också diskbråcket bättre. Men det tar tid. Jag och min bror hjälper till så mycket vi kan. Vi kör med två skördetröskor och farsan kör undan spannmålskärrorna från gärdet. Så om bara solen kommer fram så ska skörden vara inne på rekordtid wink Tröskrally smile

Man får vara glad så länge föräldrarna hänger med smile

Ja, fast farsan är 59 så han ska bli bra igen har jag bestämt smile

Elbilar kan dra åt helvete.
Bob-Miller
7 september 2015 · 1 312 Inlägg

De ju ingen ålder.....liten service på gubben så klarar han nog flera besiktningar utan gå förbud..smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang