Hellbergarns Packard - I snigelfart för framgång

2015 hämtar en skäggig hedning hem denna vagn från en grannsocken i Närke. Bedagad, dåligt ommålad och med rost lite varstans men med ett besked från SBP att kärran var trafikduglig. Vad hände sen? Följ med här :)
  • 60 Följare
  • 97 701 Visningar
  • Projektet avslutat 15 augusti 2020
Djo
2 oktober 2015 · 10 157 Inlägg

Jävla sten men nu är det över eller finns det mer ? tongue

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
vEight Baronen
2 oktober 2015 · 1 434 Inlägg

Djo skrev:
Jävla sten men nu är det över eller finns det mer ? tongue

Haha, det finns massor kvar! smile Men jag börjar se en ljusning smile

Och en dag när jag kom hem så stod en stoor kartong i lagårn. Min älskade sambo hade köpt en ny betongblandare till mig som hon smusslat hem och in i den blivande verkstan smile

Elbilar kan dra åt helvete.
Bob-Miller
2 oktober 2015 · 1 312 Inlägg

Va rädd om den sambon...vilken tjej..big_smile  själv gjöt ja 2 betong plattor hemma hos polaren...förråd o carport,varför e de alltid roligare o jobba åt andra??..roll

vEight Baronen
2 oktober 2015 · 1 434 Inlägg

Bob-Miller skrev:
Va rädd om den sambon...vilken tjej..big_smile  själv gjöt ja 2 betong plattor hemma hos polaren...förråd o carport,varför e de alltid roligare o jobba åt andra??..roll

Körde ni med tombola då? smile

Elbilar kan dra åt helvete.
Djo
2 oktober 2015 · 10 157 Inlägg

vEight skrev:

Djo skrev:
Jävla sten men nu är det över eller finns det mer ? tongue

Haha, det finns massor kvar! smile Men jag börjar se en ljusning smile

Och en dag när jag kom hem så stod en stoor kartong i lagårn. Min älskade sambo hade köpt en ny betongblandare till mig som hon smusslat hem och in i den blivande verkstan smile

Vilken sambo hon får du hålla hårt i smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
vEight Baronen
2 oktober 2015 · 1 434 Inlägg

Djo skrev:

vEight skrev:

Djo skrev:
Jävla sten men nu är det över eller finns det mer ? tongue

Haha, det finns massor kvar! smile Men jag börjar se en ljusning smile

Och en dag när jag kom hem så stod en stoor kartong i lagårn. Min älskade sambo hade köpt en ny betongblandare till mig som hon smusslat hem och in i den blivande verkstan smile

Vilken sambo hon får du hålla hårt i smile

Det ska jag smile Hon är guld värd! Jobbar på Jula dessutom tongue

Elbilar kan dra åt helvete.
Bob-Miller
2 oktober 2015 · 1 312 Inlägg

No,de kom världens fräckaste betongbil..Scania t-bil med topline tak o tridem,vilket as till bil..men fasen så smidig...men imorrn ska ja röja i garaget....Mercuryn åker på vinter förvaring,får hem blazer cabben o ska gå över den..smile

vEight Baronen
2 oktober 2015 · 1 434 Inlägg

Bob-Miller skrev:
No,de kom världens fräckaste betongbil..Scania t-bil med topline tak o tridem,vilket as till bil..men fasen så smidig...men imorrn ska ja röja i garaget....Mercuryn åker på vinter förvaring,får hem blazer cabben o ska gå över den..smile

T Scania är lite exotiska smile Tridem lär behövas. Har bytt bakaxel på en Scania betongbil. Den var av på flera ställen! tongue

Själv blir det tombola för hela slanten smile Och bilarna ska snart göras i ordning för att ställas in. Packarden ska ut på någon raggarrunda innan den ställs av. smile

Elbilar kan dra åt helvete.
Bob-Miller
2 oktober 2015 · 1 312 Inlägg

Suck,fick tips om en cheva pickup från 70..mkt billig ,men 45 mil bort..sad

vEight Baronen
2 oktober 2015 · 1 434 Inlägg

Bob-Miller skrev:
Suck,fick tips om en cheva pickup från 70..mkt billig ,men 45 mil bort..sad

45mil åt mitt håll kanske? tongue Kom nyss hem med min brölödla. Funderar på om man inte skulle ha lite högre stallspeed och större reaktion på accpumpen. Han drar för lite soppa.. hmm

Elbilar kan dra åt helvete.
Bob-Miller
3 oktober 2015 · 1 312 Inlägg

Japp står i fjollträsk.....sugen,men ska ju hämtas med,har reedan en bil i Strängnäs..

Bob-Miller
3 oktober 2015 · 1 312 Inlägg

Jajamen......smile  vågar inte säga var för då åker Packard ville direkt o handlar den,hehehehe

vEight Baronen
3 oktober 2015 · 1 434 Inlägg

Bob-Miller skrev:
Jajamen......smile  vågar inte säga var för då åker Packard ville direkt o handlar den,hehehehe

Haha, jag lovar att låta bli! Håller mig ifrån 08 området så mycket jag kan smile

Elbilar kan dra åt helvete.
Bob-Miller
3 oktober 2015 · 1 312 Inlägg

Hehe,ok....fasen va de ringer på Mercuryn,börjar ångra mig nu,suck......men har byte på g med en cheva 71,pickup...mer nytta av den just nu..smile

vEight Baronen
3 oktober 2015 · 1 434 Inlägg

Bob-Miller skrev:
Hehe,ok....fasen va de ringer på Mercuryn,börjar ångra mig nu,suck......men har byte på g med en cheva 71,pickup...mer nytta av den just nu..smile

Det är ju väldigt praktiskt med en pickis och dom går ju att snygga till rätt bra också smile Jag skulle vilja få på andra fälgar på min men den är ju 6 bultad vilket gör urvalet ganska litet.. Finns ju spacers som gör om till 5 bultat iof.

Elbilar kan dra åt helvete.
vEight Baronen
4 oktober 2015 · 1 434 Inlägg

God afton! Vill redan här varna för Off Topic! Men det kan nog vara underhållande ändå smile

Då min kära sambo har arbetat hela helgen så har jag och dotra hittat på en massa sattyg tillsammans. Att hacka sten är inte så lämpligt med en 2,5 åring runt benen. Ej heller att skruva Packard. Men något måste man ju göra så vi plockade fram en gammal FRAM ur gömmorna som stått förpassad sedan långt tillbaka.

Min dotter är väldigt intresserad av att skruva och har faktiskt fått en egen verktygslåda. Inget skit i plast utan en riktig plåtlåda med lite blocknycklar och mejslar i. Det ska börjas i tid och hon har handlaget så om hon tycker att det är roligt så ska hon få hålla på smile

Mopeden då. Ja, min mors ursprungliga 15 års moped som gick ett tragiskt öde tillmötes när den garagerats i min mosters källare där hennes klåfingriga avkommor fann det underhållande att skruva sönder hela motorn. Efter en översvämning i kartongen där motorns sargade beståndsdelar låg så var det inte mycket kvar av motorn efter några år. Min mor som var ovetande om mopedens öde bestämde sig för att ta hem sin gamla moped någon gång under tidigt 90 tal. Hon fick en smärre chock när hon fick se resterna av den forna, så prydliga, mopeden.

Min bror gjorde ett helhjärtat försök att få ihop motorn men delar saknades och det mesta var bara skrot. Detta var långt innan blocket och tradera var uppfunnet så att hitta en annan motor visade sig vara omöjligt. Mopeden stalldes in i vårt gamla hönshus som 15 år senare skulle rivas då vi skulle bygga en carport istället. Mopeden blev ståendes utomhus.

Till morsans 50-årsdag hittade jag och min bror en exakt likadan moped som inhandlades och blev hennes present. Vi renoverade motorn och så blev den ståendes i brist på lameller. I våras fick jag tag på lameller och gjorde iordning den till henne. Jag frågade om jag fick ta den gamla och hon var glad att bli av med "skrotet".

Jag fann en Victoria MS50 motor på tradera som jag la ett bud på. Samma dag la jag bud på en annan MS50 som en kille på raketforumet lagt upp. Detta resulterade i att jag hade två kompletta motorer! Jippie!

Idag tyckte jag det var dags att pyssla lite med den så den bästa motorn hängdes upp i sin 3 M7 bultar och ett Aphäng monterades. Hjulen smordes upp och en lista skrevs på vad som saknas. Det är nu beställt smile

Hoppas på att kunna puttra runt på denna snart smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-a14852424a96e4feb45dad479fc945e0.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-b9f0c3996678aa419915789a6bb2239f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-97159bbc1dacf53cc286c5c13a0f3855.jpg

Jag är barnsligt förtjust i mopeder och efter en snabb koll i garaget så stod där 6 stycken. Dock så är bara 3 av dom mina. Sen har jag ett raketarsle som är på lack.

Det var dagens Off Topic roman uppdate!

Håll tillgodo mina vännerrrr smile

Elbilar kan dra åt helvete.
Bob-Miller
4 oktober 2015 · 1 312 Inlägg

Stålfräck,ju.....söker me nån gammal moppe o glida runt på,vi har en stor moppe klubb i byn,dom åker till Skagen o dricker öl 2 dar på vår o höst...trevlig klubb,smile ser en service bil,polaren jobbar me där,,elller jobbar ..åker sent hemma tidigt...roll

vEight Baronen
4 oktober 2015 · 1 434 Inlägg

Bob-Miller skrev:
Stålfräck,ju.....söker me nån gammal moppe o glida runt på,vi har en stor moppe klubb i byn,dom åker till Skagen o dricker öl 2 dar på vår o höst...trevlig klubb,smile ser en service bil,polaren jobbar me där,,elller jobbar ..åker sent hemma tidigt...roll

Låter gött!! Jaså? Conny? smile

Elbilar kan dra åt helvete.
Bob-Miller
5 oktober 2015 · 1 312 Inlägg

No,grannen heter Henrik....wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang