Volvo 940 96, nya motorn startar inte.

Edvin1
28 juni 2015 · 54 Inlägg

DiwraZ skrev:

Edvin1 skrev:

DiwraZ skrev:

Ingen orsak

Skriver ja här igen nu då.. Nu startar bilen, när man ger full gas. den går som en påse nötter och vet inte varför, på tomgång visar laddtrycksmätaren väldigt mycket minus, när man varvar upp den också, har jag en vakuumläcka som gör att den knappt går o starta o inte går rätt? sadhmm

Vad är valdigt mycket minus? Skillnad på hur mycket undertryck med och utan gas? Kan din spjällägesgivare fått fnatt?

-004 -04 eller hur det är graderat. 0-3 -003 på gas, den va väldigt seg upp i varv

Edvin1
29 juni 2015 · 54 Inlägg

Bytt spjälllägesgivaren till den som satt på den förra motorn, de gick igång direkt utan att jag behövde gasa, men dog direkt igen, sen va jag tvungen o gasa för att den skulle starta igen

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
29 juni 2015 · 3 730 Inlägg

Edvin1 skrev:
Bytt spjälllägesgivaren till den som satt på den förra motorn, de gick igång direkt utan att jag behövde gasa, men dog direkt igen, sen va jag tvungen o gasa för att den skulle starta igen

Glappkontakt?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Edvin1
29 juni 2015 · 54 Inlägg

DiwraZ skrev:

Edvin1 skrev:
Bytt spjälllägesgivaren till den som satt på den förra motorn, de gick igång direkt utan att jag behövde gasa, men dog direkt igen, sen va jag tvungen o gasa för att den skulle starta igen

Glappkontakt?

Mycket möjligt, kontaktstycket såg ut som helvete. Men problemet är att när den väl startar så går den skit

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
29 juni 2015 · 3 730 Inlägg

Edvin1 skrev:

DiwraZ skrev:

Edvin1 skrev:
Bytt spjälllägesgivaren till den som satt på den förra motorn, de gick igång direkt utan att jag behövde gasa, men dog direkt igen, sen va jag tvungen o gasa för att den skulle starta igen

Glappkontakt?

Mycket möjligt, kontaktstycket såg ut som helvete. Men problemet är att när den väl startar så går den skit

Ja det är väl inte så jävla konstigt att den går dåligt om sprutet tror att den ska gå på tomgång medans du trycker på gasen och öppnar sjället utan att tala om det för sprutet så det kan justera soppa och tändning.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Edvin1
29 juni 2015 · 54 Inlägg

DiwraZ skrev:

Edvin1 skrev:

DiwraZ skrev:

Glappkontakt?

Mycket möjligt, kontaktstycket såg ut som helvete. Men problemet är att när den väl startar så går den skit

Ja det är väl inte så jävla konstigt att den går dåligt om sprutet tror att den ska gå på tomgång medans du trycker på gasen och öppnar sjället utan att tala om det för sprutet så det kan justera soppa och tändning.

Har iallafall rengjort det jävla kontakt stycket nu utan resultat

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
29 juni 2015 · 3 730 Inlägg

Edvin1 skrev:

DiwraZ skrev:

Edvin1 skrev:

Mycket möjligt, kontaktstycket såg ut som helvete. Men problemet är att när den väl startar så går den skit

Ja det är väl inte så jävla konstigt att den går dåligt om sprutet tror att den ska gå på tomgång medans du trycker på gasen och öppnar sjället utan att tala om det för sprutet så det kan justera soppa och tändning.

Har iallafall rengjort det jävla kontakt stycket nu utan resultat

Kanske kan va dålig kontakt på andra ställen än just stiften?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang