Avgasröret tar emot skärmen

jaka54
31 juli 2015 · 5 794 Inlägg

Hej!
Enklast och bäst gör du urtaget  med Dremel och volframcarbide slipstift!

Evildan
31 juli 2015 ·

EmilEriksson skrev:

Evildan skrev:

EmilEriksson skrev:
Vet inte om jag vill skära i plasten...men det tåls att fundera på. Tack för tipset!

Plastskärmar bak på din bil?

Du har tappat mig.

Japp, min bakre STÖTFÅNGARE är gjord av plast. Som på alla andra e46 or och det flesta andra bilar över lag.

Jo, du skrev precis det under inlägget där jag ifrågasatte detta.
Varför stora bokstäver? Du behöver definitivt inte förklara med stora bokstäver hur en bil är konstruerad för mig då jag vet vad delarna heter på en bil.
Svänghjulet exempelvis är inte det man vrider på för att få bilen att byta fil.

Men jag tänker då om dom eventuellt har monterat ljuddämparen felvänd.
En del ljuddämpare har inte anslutningarna centrerade och vänds den upp och ned eller till och med bak och fram så stämmer givetvis inte passformen.

EmilEriksson
31 juli 2015 · 52 Inlägg

Evildan skrev:

EmilEriksson skrev:

Evildan skrev:

Plastskärmar bak på din bil?

Du har tappat mig.

Japp, min bakre STÖTFÅNGARE är gjord av plast. Som på alla andra e46 or och det flesta andra bilar över lag.

Jo, du skrev precis det under inlägget där jag ifrågasatte detta.
Varför stora bokstäver? Du behöver definitivt inte förklara med stora bokstäver hur en bil är konstruerad för mig då jag vet vad delarna heter på en bil.
Svänghjulet exempelvis är inte det man vrider på för att få bilen att byta fil.

Men jag tänker då om dom eventuellt har monterat ljuddämparen felvänd.
En del ljuddämpare har inte anslutningarna centrerade och vänds den upp och ned eller till och med bak och fram så stämmer givetvis inte passformen.

Alla klagade på att jag sa plastskärm så jag förtydligade att det var den bakre stötfångaren. Nej den är inte felvänd. Tack för svaret dock.

Evildan
31 juli 2015 ·

EmilEriksson skrev:

Evildan skrev:

EmilEriksson skrev:

Japp, min bakre STÖTFÅNGARE är gjord av plast. Som på alla andra e46 or och det flesta andra bilar över lag.

Jo, du skrev precis det under inlägget där jag ifrågasatte detta.
Varför stora bokstäver? Du behöver definitivt inte förklara med stora bokstäver hur en bil är konstruerad för mig då jag vet vad delarna heter på en bil.
Svänghjulet exempelvis är inte det man vrider på för att få bilen att byta fil.

Men jag tänker då om dom eventuellt har monterat ljuddämparen felvänd.
En del ljuddämpare har inte anslutningarna centrerade och vänds den upp och ned eller till och med bak och fram så stämmer givetvis inte passformen.

Alla klagade på att jag sa plastskärm så jag förtydligade att det var den bakre stötfångaren. Nej den är inte felvänd. Tack för svaret dock.

Synd, det hade varit lättlöst.

Hoppas dom får ordning på det.

johnny blade
31 juli 2015 · 269 Inlägg

Det känns som om det är upphängningen som är problemet.Ligger slutröret väldigt nära kofångaren?

EmilEriksson
31 juli 2015 · 52 Inlägg

johnny blade skrev:
Det känns som om det är upphängningen som är problemet.Ligger slutröret väldigt nära kofångaren?

Ja vi snackar nån millimeter.

torsen
31 juli 2015 · 7 273 Inlägg

Ett försök värt att pröva är skära ut i plasten med rejäl lödkolv.
Ev kan man borra en serie små hål och sedan jämna till med lödkolv.
Jag gjorde uttag för draganordning i bakre stötfångaren på en bil på detta sätt.

hmm

EmilEriksson
31 juli 2015 · 52 Inlägg

torsen skrev:
Ett försök värt att pröva är skära ut i plasten med rejäl lödkolv.
Ev kan man borra en serie små hål och sedan jämna till med lödkolv.
Jag gjorde uttag för draganordning i bakre stötfångaren på en bil på detta sätt.

hmm

Låter som att det skulle bli bra faktiskt, känner dock ingen med lödkolv. Om dom inte kan sänka slutburken så ska jag testa skära med ett rakblad.

shogun
31 juli 2015 · 2 117 Inlägg

Byt upphängningsbussning och justera tills systemet sitter bra.

http://server10.starwebb.se/~stylebutik/public/img/user/thumbnail/MB-01.jpg

Senast redigerat av shogun (31 juli 2015)

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
EmilEriksson
31 juli 2015 · 52 Inlägg

shogun skrev:
Byt upphängningsbussning och justera tills systemet sitter bra. http://server10.starwebb.se/~stylebutik … /MB-01.jpg

Där sa du nåt... Är dom universal eller? Ska google lite på det men länka gärna om du vet nån som säljer till BMW smile

Vita_Vargen
1 augusti 2015 · 1 281 Inlägg

EmilEriksson skrev:

shogun skrev:
Byt upphängningsbussning och justera tills systemet sitter bra. http://server10.starwebb.se/~stylebutik … /MB-01.jpg

Där sa du nåt... Är dom universal eller? Ska google lite på det men länka gärna om du vet nån som säljer till BMW smile

http://www.stylingbutiken.se/avgasbussn … on1/2789-0

Dom är universial

Senast redigerat av Vita_Vargen (1 augusti 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang