8837
Sök

Kvalitet på coustic basar?

Speed FMK
849 Inlägg
18 december 2006
Trådstartare
Är så att jag för endast 500kr fått ett erbjudande att köpa 2st 12" basar av märket coustic. Har aldrig hört talas om märket innan och tänkte kolla hur pass kvaliteten är på dessa produkter och om någon har någon erfarenhet av detta märke. Ska även köpa ett eller 2st steg av samma märke för 600kr styck eventuellt och samma sak gäller det. Är det duglig kvalitet?

Jag har inga jätte krav och tänker inte tävla med det utan jag vill bara ha något i min 740 som dunkar bra i techno bas och gärna nere på hyffsat låga frekvenser. Vanligt "på stan" dunk med andra ord om ni fattar vad jag menar. tongue

tacksam för svar!

Mvh Ludde

Chef
379 Inlägg
18 december 2006
Det finns några olika Coustic basar, eller ja, fanns då förr när jag själv hade en coustic bas.

Jag hade en DR 312 (Design Reference) och den var jag mycket nöjd med (kostade 1595:- 1995) Men tyvärr var det någon annan som tyckte det lät bra och ville ha en sån själv utan att betala..............

Vet att det fanns en lågpris bas också, tror det hette HT, låg väl på 895:- / 995:- st.

Vet inte hur de lät, men kan inte tänka mig att det är så dåligt.......

För de pengarna du nämner skulle jag inte ens tvekat!
Det är bara att köpa smile

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille

Speed FMK
849 Inlägg
18 december 2006
Trådstartare
okej smile får nog bli ett köp då. han hade alla papper och kartonger med som tur väl var. kan vara svårt att bygga lådan annars med volymen. Om elementen är bra så bör väl stegen vara helt okej också. då kan jag köpa båda två kanske och ha ett till basarna och ett till kommande 6*9 högtalare i hatthyllan. smile

Mvh Ludde

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
18 december 2006
Jag hade ett coustic 360 slutsteg,Ruskigt nöjd med det.Den levererade ganska bra med kräm till dubbla orion basar,till och med ena säkrings hållaren på slutsteget började smälta lite.

Diesel is the blood of satan.

Speed FMK
849 Inlägg
19 december 2006
Trådstartare
okej smile hur många w rms har steget enligt spec? och hur många w ligger basarna på rms?

Mvh Ludde

Sök