Mycket tekniskt avancerat Måste försöka dämparna raka i mitt valda körläge Så mycket jobb för så litet, vågar inte svetsa röret förrän handbromsspaken kommer på plats Kampen mot den förskräckligt ettriga rostmasken har bara börjat, översidan är påbörjad
Som sagt var, inte konstigt att jag aldrig blir färdig Tror att det blir lättare att lägga golvet när den dan kommer, om övre fästena till dämparna blir lite mer slimmade Lite mer förstärkning på nedre fästena behövs också
Nu har omformaren kommit, tusen tack Johan. Nu ska vi se om det går att öka farten på gubben och minska farten på motorn Måste bara plöja igenom en del av användarhandboken innan det kopplar och kopplas hos mig. Vet inte om det har med åldern att göra men kompletterade svetshjälmen med lite "led"ljus, ska nog komplettera med nån mer, för det blev en klar förbättring Lite skrotade bitar från jobbet och en del lunchraster så kan det bli ännu fler stolligheter Inte för jag vet om den kommer att användas, men nu finns den i alla fall
Snodde iden från en amerikansk sida och den killen hade monterat 3 ledlampor på hjälmen, det blev bra med en men kan bli ännu bättre med en eller ett par till
Undrar om det är därför dina svetsar är så fina Tobbe, man ska kanske prova att lägga svetssträngen på sidan om istället (nja det är det som jag har gjort alldeles för ofta) Jag tyckte det var en bra ide att sno och varför inte dela med sig av nåt som för en gångs skull är vettigt
Undrar om det är därför dina svetsar är så fina Tobbe, man ska kanske prova att lägga svetssträngen på sidan om istället (nja det är det som jag har gjort alldeles för ofta) Jag tyckte det var en bra ide att sno och varför inte dela med sig av nåt som för en gångs skull är vettigt
Alltid är det nåt annat som pockar på, men nu är hallen ommålad och omtapetserad Beslöt att byta ut motorn till en trefas istället, omriktaren är inkopplad och provad med parametrar inställda. Kanske lite överkurs för min applikation, men använde en skärmad motorkabel och separata kabelkanaler för matningsström och eventuell separat rotationsändring. Givetvis var axelhålet i växeln bara dia 14 och mina drev är 16 så det får bli en specialaxel. Nu blir det att göra nya motorfästen igen och en liten kåpa över omriktarens kablar
Aha, du fick fart på den kul den kom till användning, det är fina motorstyrningar dom där enkla o justera o driftsäkra, används ofta inom industrin //Johan
Aha, du fick fart på den kul den kom till användning, det är fina motorstyrningar dom där enkla o justera o driftsäkra, används ofta inom industrin //Johan
Säkert enkla när man kan det, manualen är ju "bara" på 150 sidor, men tror att i mitt fall är det nog bara 15 som man behöver använda. Tusen tack igen nu ska det nog fungera, hör av dig så vi får göra upp
Den kommer fungera bra nu, du slipper ha så bråttom när du kör plåtarna
Det gäller nog bara att hålla fingrarna borta från hjulen, bråttom får man ha när man håller på med andra saker men jag är inte så snabb så risken är inte så stor Kan ju leka med den här ett tag, men har insett att det får bli ett bygge senare av en som är lite flexiblare vad det gäller hjulval och justering, men motorstyrningen är ju redan klar
Så får det bli. Känner sig nästan ung igen, som när man höll på med mopeder Måste få dreven i linje så man kan prova om leksaken går att använda till nåt annat än bara skära ut runda plåtar( det är vad den egentligen användes till när den var i drift för många år sen)
Som jag misstänkte inte så mycket hjulen som sitter på nu kan användas till, men får väl försöka klippa lite plåt om det inte funkar till nåt annat, känns som att motorn är lite för svag (180 W) men det visar sig säkert