Chevrolet S10 "Skorven" - PreRunner Replica

SoCal-Style Pre-Runner replica. Efter 2 svängar körförbud pga "icke helt och hållet i överensstämmelse med för närvarande rådande fordonsförfattningars andemening" blev det regbesiktning som ombyggt fordon med renoverad ram, uppdaterat chassi och ändrad kaross. Nästa steg: BlingBling

Godspeaker

  • 262 Följare
  • 160 636 Visningar
  • Uppdaterades senast 28 juli 2018
Bob-Miller
29 december 2015 · 850 Inlägg
#61

Mkt trevliga däck,blir grymt på s-10,,an...........va gick dom på??smile

razpataz Halvglad semi-amatör.
29 december 2015 · 597 Inlägg
#62

M/S behöver inte betyda att det är godkända vinterdäck. Tämligen säker på att dina inte är godkända, tyvärr brothermandude. Men, med  det sagt är dom jävligt manliga!
Tänk att 4 däck kan vara manligare än hela min bil där i bakgrunden, som f.ö är en Eunos Roadster, inte en miata wink
Få hem fälgarna och montera nu!

Senast redigerat av razpataz (29 december 2015)

RobiinK Rust Is Not A Crime
29 december 2015 · 1 215 Inlägg
#63

kan ju vara Mud/Sand med men ballt blir det i vilket fall som big_smile

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)
ehedman
29 december 2015 · 1 955 Inlägg
#64

Fan vilka manliga däck!

Huruvida de är godkända som vinterdäck eller inte verkar lite krångligt, då de som sagt lika gärna kan ha Mud and Sand-märkning.

Transportstyrelsen skrev:
Grovmönstrade däck med vintermönster som är märkta med M+S eller däck märkta med symbolen alptopp/snöflinga (3PMSF) bör betraktas som vinterdäck.

Jag hade nog kört på dessa året runt oavsett. Borde ju vara skapligt bra grepp om man kör fast.

Senast redigerat av ehedman (29 december 2015)

zZackEe
30 december 2015 · 53 Inlägg
#65

som dom ovan skriver så är det Mud/Sand och inte Snow smile
Det är bra bett i dom dära, jag stod och vägde mellan Khumo eller Hercules Traildigger till jeepen men jag tog dom sistnämda tongue

Godspeaker Specialist
30 december 2015 · 1 187 Inlägg
#66

Bob-Miller skrev:
Mkt trevliga däck,blir grymt på s-10,,an...........va gick dom på??smile

Faktiskt inte så mycket smile 1.500kr/st, känns mer än överkomligt. Men nu när jag i morse gick in och kollade på dem, en prisökning på 33% på 5 dagar?? Nu ligger de på 2.000kr/st, något måste ha gått fel någonstans. Hoppas jag gjort en riktigt bra affär smile

BTW, Giga-däck.se har 4-5% lägre pris än Däckonline.se.
Det är samma företag som ligger bakom båda sidorna, och tillkommer någon smygavgift på gigadäck men ändå, blir några hundringar billigare.

razpataz skrev:
M/S behöver inte betyda att det är godkända vinterdäck. Tämligen säker på att dina inte är godkända, tyvärr brothermandude. Men, med  det sagt är dom jävligt manliga!
Tänk att 4 däck kan vara manligare än hela min bil där i bakgrunden, som f.ö är en Eunos Roadster, inte en miata wink Få hem fälgarna och montera nu!

Hm, Där ser man. jag visste inte detta. Det fanns två alternativ av KV71 att välja på, Sommar eller "Året Runt", så jag valde M/S-alternativet och tänkte inte mera på det. Men enligt STRO's lista (The Scandinavian Tire & Rim Organization) så finns inte mina däck med bland godkända vinterdäck i Skandinavien.
http://www.kellehertires.ca/wp-content/uploads/2015/11/right-winter.png Om inte berg-och-snöflingesymbolen finns med så är det tydligen inget riktigt vinterdäck hmm
M/S betyder tycken endast att däcket har ett visst mönsterdjup och "självrensade egenskaper", inte ens att det har en mjukare gummiblandning anpassat för lägre temperaturer.

Mao, M/S är typ ett "regn och smuts-däck". Jävla bulls..t, men dåså, då har man lärt sig det

BunnA skrev:
kan ju vara Mud/Sand med men ballt blir det i vilket fall som big_smile

Mud and Sand??? Jag hittar inte den benämningen alls.. M/S är bara Mud&Snow enligt vad jag kan se? ... dock fortfarande inte godkända för "Snow" tongue
Jag tror folk blandar ihop det med M/T, Mud and Terrain, vilket bara betyder "Ditt däck ser ball ut och kanske klarar lera!" utan att ha några som helst krav på speciella utformningar, förutom att "se ballt ut".
Vilket råkar passa mig perfekt i detta fallet roll

ehedman skrev:
Fan vilka manliga däck!
Huruvida de är godkända som vinterdäck eller inte verkar lite krångligt, då de som sagt lika gärna kan ha Mud and Sand-märkning.

Transportstyrelsen skrev:
Grovmönstrade däck med vintermönster som är märkta med M+S eller däck märkta med symbolen alptopp/snöflinga (3PMSF) bör betraktas som vinterdäck.

Jag hade nog kört på dessa året runt oavsett. Borde ju vara skapligt bra grepp om man kör fast.

"Bör Betraktas"? Jisses,byråkraterna anfaller, snacka om att där finns utrymme för undanflykter tongue

Jodå, jag förmodligen köra dem året runt, det är ju inte så värst mycket snö i Skåne i vilket fall. Men blir det minus 5 så tror jag inte att mina manliga däck greppar värst mycket bättre än min katt på klinkergolv.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/9a/9d/1e/9a9d1e26b4e0ea766f011690293c8246.jpg http://i520.photobucket.com/albums/w322/stupidcalgary/cat-runs-on-slide.gif

http://vejasp.abril.com.br/blogs/bichos/files/2015/05/sBi2N.gif

Vinterväglag, illustreras bäst med hjälp av animerade katt-bilder.
Skorvens vinteregenskaper skall dock inte endast skyllas på däcken, jag tror den har gott om inneboende amerikanska egenskaper, redan på blött väglag passar den gärna på att understyra och överstyra samtidigt.

zZackEe skrev:
som dom ovan skriver så är det Mud/Sand och inte Snow smile  Det är bra bett i dom dära, jag stod och vägde mellan Khumo eller Hercules Traildigger till jeepen men jag tog dom sistnämda tongue

Ja, när man står och tittar på de där däcken så är det nästan synd att man inte har några som helst offroad-ambitioner, utan att det bara är för syns skull inne i stan.
Någon gång i framtiden måste jag bygga något som faktiskt går att köra i lera med smile

Turbo? No. Balls!
Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge

"Ecodriving is for poor people"
SpendeX så äre!
30 december 2015 · 872 Inlägg
#67

Får borra in några dubbar i "mönsterklackarna" så kanske kan du bromsa på isen smile

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
RobiinK Rust Is Not A Crime
31 december 2015 · 1 215 Inlägg
#68

Nu ska vi se om jag har fattat allt rätt!
Jag har för mig att det är så här: M/S med en snöflinga bredvid så är dom godkända som vinter däck, M/S utan flingan så är det bara balla däck som förklarar att man kan använda dom på en strand eller nått big_smile
Jag tror faktiskt inte polisen gnäller på mönstret så länge det inte blir blixthalka och du kanske råkar köra in i en ekorre eller nått tongue

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)
Godspeaker Specialist
6 januari 2016 · 1 187 Inlägg
#69

Och så börjar den evighetslånga väntan på paket.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-f158893f40cc9b9ff1501a28a09e4871.jpg

Och jag lämnar till den skarpögde läsaren att filosofera över den adderade vikten av dessa 4 kollin.
Min personliga uppfattning var att jag beställt några fälgar, dämpare och en låda småprylar till en grannes bil.. "kvalitet väger"? lol

Med lite tur är det höjt och monterat nya fälgar nästa helg.

Turbo? No. Balls!
Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge

"Ecodriving is for poor people"
Godspeaker Specialist
7 januari 2016 · 1 187 Inlägg
#70

Till Salu!
Jag kapar min egen tråd för att helt skamlöst försöka kränga bort de gamla fälgarna roll

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-7eea604e81ec6e80efc00242db5c3be0_large.jpg
Cragar Series 342 Black "D" Window

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-d93677d4d11b0c3b45650b76351b589b_large.jpg
Cragar Series 342 Black "D" Window

Om någon känner sig sugen..
Äkta Cragar stålfälg, 5x120,65 (5x4,3/4)
17x8", ET0 (backspacing 4,5)
2 däck mycket väl inkörda, 2 däck tokslut, skall mest ses som transportemballage.
Prisidé 3 lök. PM vid intresse smile

Senast redigerat av Godspeaker (24 januari 2016)

Turbo? No. Balls!
Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge

"Ecodriving is for poor people"
Godspeaker Specialist
12 januari 2016 · 1 187 Inlägg
#71

Leverans!
.. eller ja, nästan leverans iaf.. 3 av 4 lådor kom fram.
Egentligen är det inte leverans fören i morgon, men eftersom jag är som en 6åring med valfri bokstavskombination, och vid det här lager uppdaterat försändelse-statusen ohälsosamt många gånger, så kunde jag inte lägga band på mig.
FedEx-killarna i Malmö grävde fram de paket som de hade och gav dem till mig.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-1f2288b539fbdd897bd4b5c54ba83fd0_large.jpg
Pro Comp Xtreme Rock Crawler Series 52

Fick bara 2 fälgar, de andra 2 ligger i Köln och "sorteras".
Dessvärre var lådorna lite väl hårt åtgångna, och de har blivit något litet märke på insidan av fälgen.
Och om det så bryr jag mig exakt jättemycket tongue Äkta amerikanska skitfälgar för $50 stycket, med tillhörande dålig pulverlack och svetsloppor på insidan? Några små skav känns inte som hela världen på ett par plåtfälgar. roll

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-bc37abdefa8da5e3c8512cafa184dec2_large.jpg
Pro Comp Xtreme Rock Crawler Series 52 15x8

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-28599583d3e29969d22532a1329f151d_large.jpg
Pro Comp Xtreme Rock Crawler Series 52 15x8 (Backspacing 3.750 in. / Offset: -19.00mm )

Det sjuka är att de kostar ca 1.300kr/st här i Sverige. Minst... För fälgar av halvdan kvalitet. Det ska bli mycket spännande att se min däckjuckare försöka balansera det här spektaklet.
Han kommer att svära. På skånska.

Sedan en låda med ett par stöddigare dämpare bak, någon tum längre än original, vilket bör gå bra ihop med höjningen. .. och framför allt: De är inte avrostade på mitten.
Jag har en svag misstanke om att mina gamla dämpare gör lika mycket nytta som kristdemokraterna i riksdagen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-5fb57f3d9690fcb0db5f403bd1507542_large.jpg
Pro Comp ES3000 Shocks 324509

Och till sist ett litet nätt paket på ca 50kg... I det låg 2st spindlar, brutalt vad de vägde!
Lika mycket som. .. uh, vad väger 50kg. .. ens flickvän? (i alla fall fram tills man är ett par, börjar bjuda henne på mat och hon börjar påpeka att alla jeans krympt i tvätten, varpå sambolivet för ens egen del medför periodvis påtvingad salladsdiet)
PS: jag kommer få sova på soffan om hon läser det där. .. lätt värt! Rebell! Fight the Power! cool

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-b684f4e2188fa2e82d6c3d2cf8dc7bb5_large.jpg
3" Lift Spindles

Jag utgår från att alla vet vad lyftspindlar är och hur de fungerar ?
Precis som droppspindlar. fast tvärtom.

Så om jag har ork, motivation och handräckning, samt mentalt stö(r)d från någon bror så blir det kanske lite byggtid i verkstan till helgen smile

Turbo? No. Balls!
Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge

"Ecodriving is for poor people"
stingray-ragge
12 januari 2016 · 1 040 Inlägg
#72

Alltid kul med hårda paket smile
Och det är en fröjd att läsa dina uppdateringar lol cool

Godspeaker Specialist
17 januari 2016 · 1 187 Inlägg
#73

SpendeX skrev:
Får borra in några dubbar i "mönsterklackarna" så kanske kan du bromsa på isen smile

Japp. Eller! Så kan jag låta bli, så jag slipper plocka ur dubbarna när de blir vår igen smile Blir det alldeles för halt, så kan jag faktiskt ta kommunalartaxi (buss) till kontoret.
Eller cykla. 
Ska jag va helt ärlig så är det inte längre än att jag kan gå fram och tillbaka till kontoret.. Men de sliter så mycket på skorna, och jag hatar att köpa nya skor, de är så jävla tråkigt, och dyrt! skor kostar ju för faan flera tusen! Hur ska jag ha råd att tanka min bil om jag måste hålla på att köpa skor hela tiden?

BunnA skrev:
Nu ska vi se om jag har fattat allt rätt!
Jag har för mig att det är så här: M/S med en snöflinga bredvid så är dom godkända som vinter däck, M/S utan flingan så är det bara balla däck som förklarar att man kan använda dom på en strand eller nått big_smile
Jag tror faktiskt inte polisen gnäller på mönstret så länge det inte blir blixthalka och du kanske råkar köra in i en ekorre eller nått tongue

Helt rätt smile Mnja, jag kanske kommer undan om jag spelar lite dum och skrapar med foten "F'låt fru konstapel. Nej herr konstapel, jag visste inte. Nej, det kommer inte upprepas". Meeen troligast så får jag böter, efter att ha kolliderat med något i storleksordning Ica Maxi

stingray-ragge skrev:
Alltid kul med hårda packet cool

.. sade han när gayparaden spatserade förbi ... wink
Men tack smile


Snabb uppdatering
I fredags: Fick däcken krängda.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-b6ab0b4b83d6bc742cbfd31fdbfebfa7_large.jpg
Pro Comp Xtreme Rock Crawler Series 52 15x8, Kuhmo Road Venture  MT KL71 31x10.5r15

Däckjuckaren hade inga som helst problem med att få på dem, eller få luft i dem. Och en mycket glad överraskning: De var så gott som runda, och mycket lite obalans i dem! Jag var beredd på katastrof, men nope. Några småvikter, inte mer än på vanliga däck och fälgar.

I lördags: Åkte ned i garaget och tänkte byta stötdämparna bak.
Först: "Fan va fantastiskt, bilen är så rostig men allt går ändå lätt att skruva med"
Sedan: KaPling! "... de där kommer bli jobbigt, men de fixar sig!
sedan + 3 timmar: "*** *** *** *** ***"

Jag typ drog sönder övre bultarna som håller dämparna, sitter på ramen uppe under flaket. Lösningen blev till att med fila ned bultarna tills de ramlade loss.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-75347ed1d5a6c0037b19f6a2133ef253_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-f916f2e72f9d531c49eca65e80596361_large.jpg
Nyskick!

.. så. 3 timmar senare var ena dämparen loss, men orkade inte ge mig på den andra, så.. ersatte sönderdragna bultar med nya, och satta tillbaka den gamla dämparen igen tongue Men med nya bultar så går det på 2 minuter att byta, så fortfarande: Time well spent.

I övrigt:
ingen höjning denna helg. Ingen tid/motivation.
Kanske nästa helg smile

Turbo? No. Balls!
Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge

"Ecodriving is for poor people"
DusanMandick Random Hero
17 januari 2016 · 4 047 Inlägg
#74

hahaha skön läsning! grejar också med en gammal s10 från 96, men ser ut att vara från innan kriget (valfritt krig). planerar att köra liknande setup på höjning och däck som du! hoppas de går att slänga på ostarna utan större bekymmer!

Dog food lid. Backwards
Godspeaker Specialist
20 januari 2016 · 1 187 Inlägg
#75

DusanMandick skrev:
hahaha skön läsning! grejar också med en gammal s10 från 96, men ser ut att vara från innan kriget (valfritt krig). planerar att köra liknande setup på höjning och däck som du! hoppas de går att slänga på ostarna utan större bekymmer!

Som att min ser bättre ut? Den är bara 2 steg ifrån att platsa som bojsänke i Öresund smile btw: jag har 2 bättre begagnade bakre stötdämpare till salu om du är intresserad? Bild enligt ovan roll
Och klart att det inte blir "några större problem", det ska gå. och om det skulle bli större problem, så har jag både slägga och kapmaskin, vilket råder bot på allt utom herpes och restskatt.



https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-736a9106e717d963485d56c4c5c31701_large.jpg

Övre stötdämparinfästning..
Dagens 2-timmars filosoferande: Exakt hur många hamburgare måste man äta under tiden som man smeker sin m16, iklädd cowboyhatt, för att tycka det verkar smart att använda några små konstiga clips, istället för en helt vanlig jävla fucking bult med mutter???? 

Jag börjar starkt misstänka att varje bilfabrik anställer crackrökande cirkusapor.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-daf4d5549efec4406359b6601308612f_large.jpg

Näväl. Nu sitter det iallafall nya dämpare på plats bak.

Turbo? No. Balls!
Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge

"Ecodriving is for poor people"
Godspeaker Specialist
24 januari 2016 · 1 187 Inlägg
#76

Lördagsmys i garaget

Lördag, ledig dag, ni vet, en sådan där då man kan sova länge, äta en god frukost, kanske knata ned på bageriet och köpa nybakat bröd, gå runt i bara kalsongerna och slänga sig framför tv'n och slappna av tillsammans med sin sambo. Ta en promenad ute i parken och marinera något gott till middag.

Eller så vaknar man 0630, ens förkylda sambo låter som en döende elefant, frukosten blir stekt ägg med 2 paket bacon, uttråkad och rastlös, packar en termos med kaffe och rullar ned till verkstan smile

Jag gav mig på höjningen bak, lika bra att få det gjort.
Skitenkelt. 4 bultar. hur svårt kan de va?
Inga som helst problem, muttrarna lossnade nästan direkt - skitbra! 2 av bultarna rörde på sig med lite kraftfull övertalning, medans de andra 2.. well, jag kan inte ens komma på en bra liknelse. De satt fast. på riktigt.

Fick plocka av panelerna på sidan av flaket för att komma åt med slägga. Och sedan jääävlar vad jag fick hamra!

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-d0242142a5760cc8e5a96e6faa915ca2_large.jpg

Jag tror det tog mig 40 minuter att lyckas slå ut de bultar som satt fast. Hylsorna inne i busningen, och bussningarna i sig fick nog ganska rejält med stryk i processen, men det kunde inte hjälpas.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-0237a375b4ae8533814d4b9eaeb83b5b_large.jpg

Sedan var det bara att bulta fast nya längre shackles (vad är det svenska ordet?).

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-81c548a77b5443328fdab40c4546fb53_large.jpg

Världens enklaste höjning smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-be5145baef2a0ce770d90d5deb5fa5d5_large.jpg

Nåväl, eftersom jag redan hade hjulen av så är det väl lika bra att testmontera de nya fälgarna..

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-aff88a668972d756cd95227483eb496d_large.jpg

... well... om jag inte varit fullt så maskulin och cool, så hade jag fnittrat som en liten flicka.
Det där kommer bli rent löjligt bra!

Söndag!
I dag hade jag tänkt ge mig på fronten, men dessvärre har jag blivit sjuk.
Helt orelaterat till jugoslavisk importsprit, blandat med rödvin och några glas rom/cola..

jättesjuk. synd om mig.

Senast redigerat av Godspeaker (24 januari 2016)

Turbo? No. Balls!
Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge

"Ecodriving is for poor people"
AD_ Biltokig ingenjör
24 januari 2016 · 1 159 Inlägg
#77

Den blir ju riktigt ball! Måste förövrigt även säga att det är en fröjd att läsa dina uppdateringar! Bjuder på många skratt! lol

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk
woffis
24 januari 2016 · 504 Inlägg
#78

Har följt ett tag i smyg och måste berömma dig du har verkligen talets gåva i skrift:Dbig_smilebig_smile
Det ser ut som ägaren före dig har gjort en så kallad axle flip på din bil så om du skruvar loss axeln och sätter den under fjäderbladen så blir den ytterligare några tum högre. Men jag är inte så hemma på dessa "små" pickupperna så jag vet inte om det sitter så original eller inte så detta är bara vad jag tror lycka till och kämpa påsmile

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
Godspeaker Specialist
25 januari 2016 · 1 187 Inlägg
#79

AD_ skrev:
Den blir ju riktigt ball! Måste förövrigt även säga att det är en fröjd att läsa dina uppdateringar! Bjuder på många skratt! lol

Tackar! Jo, de här kommer nog bli Malmö's bästa city-car smile

woffis skrev:
Har följt ett tag i smyg och måste berömma dig du har verkligen talets gåva i skrift:Dbig_smilebig_smile
Det ser ut som ägaren före dig har gjort en så kallad axle flip på din bil så om du skruvar loss axeln och sätter den under fjäderbladen så blir den ytterligare några tum högre. Men jag är inte så hemma på dessa "små" pickupperna så jag vet inte om det sitter så original eller inte så detta är bara vad jag tror lycka till och kämpa påsmile

Tack!
Nä, på de här "små" bilarna sitter axeln på ovansidan av bladfjädrarna original. Let's face it: Min pickup är något som man i jänke-land köper till sin kärring, det är ju inte en "riktig" truck som din tongue
Fast åh andra sidan: Min går mest i Malmö innerstad, fickparkeras och får plats i parkersingshus. En Fullsize hade klart varit ballare, men.. jag hade fått problem att använda den som bruksbil.

Jag har funderat på att göra en axleflip, men det höjer ca 5" vilket blir lite mycket nu, samt det kräver att man svetsar om axeln med nya stötdämparfästen , flyttar den 1,25" längre fram eller förlänger kardanen.. Tanken finns, och det kommer säkert att ske, men "sedan", då det kräver en del fabricerande av delar, finns inte längre att köpa bolt on.

Turbo? No. Balls!
Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge

"Ecodriving is for poor people"
Godspeaker Specialist
6 februari 2016 · 1 187 Inlägg
#80

Bromsslang

Det har inte hänt jättemycket de senaste veckorna då jag dragit på mig en släng influensa eller liknande, så ingen ork till garaget.
Då höjningen fram innefattar att byta bromsslangar, så är jag fullt beredd på att ett planerat 4-timmarsmek förvandlas till att demontera båda bromsrören fram och byta allt efter att jag lagat sönder något..

Men, jag har iallafall varit lite produktiv. Efter 4 timmars googlande så hittade jag till sist vilka anslutningar jag skulle ha på mina bromsslangar.
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-d233d90b20f4b0e6fead449257df4615.jpg
Chevy S10 -96 3" extended brake hose

Sedan var bara frågan, vad är en "Female Inverted Flare" på svenska?? Mera googlande.
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-9ccdb1b6b243fc1fd1c3d33ad422e965.jpg

Och nu är det dags att hissa ett företag,
Hydroscand Malmö Käglingevägen 35
Telefon 040-14 37 90

Sverige är Världens Ände, där alla bildelar kostar rena ockerpriser.. Att lägga ut något på tillverkning brukar vara sinnessjukt dyrt om man inte har en kompis som fixar det.. Men varje gång jag varit inne på Hydroscand här i Malmö så lämnar jag dem med en pinsam känsla av att jag rånat dem.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-0e08ae5bb9165d44f88b09a0d75874f7_large.jpg
De hade inte "90° elbow Long" på lager, men de är inte så viktigt, jag kommer ändå att få modifiera bromsoken med slipmaskin och hammare..

Herrarna och Damerna på Hydroscand är verkligen så sjukt hjälpsamma mot bilintresserade privatkunder, och till verkligen humana priser, det känns som att de försöker inte krama ut en varje krona utan mer säljer för att de kan hjälpa till!
Behöver ni slang eller kopplingar av industristyrka så rekommenderar jag verkligen att ni kontaktar dem smile
Jag vet inte hur de är i resten av landet, men de kan mycket väl vara vettiga där också?

Så, denna gången fick jag det till "Fredagspris" samt ".. du fick ju vänta lite" vilket gav ca halva priset mot vad stålomspunna bromsslangar brukar kosta på nätet.

Det enda jag saknar nu är Ork och Energi, sedan höjer vi den klart fram.



Edit:
Luftningsnippel / Brake Bleed Screw
Är det någon som vet storlek/gäng/stigning på S10 bromsok Luftningsnippel? Antar de är något standars, men inte lyckats googla fram vad. Budet just nu ligger på M10/1.5 men det känns väldigt o-amerikanskt att köra metriskt?
Någon med vana av amerikanska bilar som kan hjälpa till??

Senast redigerat av Godspeaker (6 februari 2016)

Turbo? No. Balls!
Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge

"Ecodriving is for poor people"
Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang