Har haft väldigt många olika turbobilar allt från 740 turbo till EVO III och det har mest strulat och gått sönder o blivit dyrt. Så tröttnade o börja åka Honda och jag är väldigt nöjd med hållbarheten,prestandan och hur billiga dom är att skruva med. Kört hela sommaren med civicen på många nattliga race och inget har havererat. Även fast bilen är omappad o turbokittet kostat typ 3000kr i delar :). Så nu blir det uppgradering och mappning av civicen för att även kunna köra den lite billigare än innan och få den ännu pålitligare. Sen byggs en ren ban/strippen bil av en crx jag kommit över i sommras med men får se, denna kanske säljs till våren då jag är mer civic fantast (SÅLD). Målet är att piska så många supror,skylines,evos,bmw turbos m.m. som möjligt ;) Och bygga den snabbaste oöppnade d-serie motorn i sverige :) Skaffat en till civic esi som byggs om lite i samma anda som turbobilen fast dock som brukis.
Snart dax att börja med civicen, bara en 2a kvar att släcka så den går att köra "lagligt" hela nästa sommar
Att göra i vinter:
Snygga till motorrummet lacka,gömma lite kablar o annat bös,få lite mer oem look. Nytt grenrör, antagligen gjutet topmount rör. Extern wastegate med screampipe. Ny turbo typ t3/t4 lr nåt liknande med t3 fläns. Riktigt 2,5" avgassystem hela vägen bak eller iaf en sidepipe. Större ic helst från en r32-33 gtr. Styrbox från usa med färdig basmap att mappa vidare på. GM mapsensor. Bygga nytt vevhusventilations system. Walbro Bränslepump.
Ev lacka om hela bilen. Ny frontläpp. Lacka bromsarna och byta belägg. Nya dämpare/coils bak. Ny förarstol. Kanske bur. Digital laddtrycksmätare.
Dags att visa vad som hänt med civicen under julledigheten!
Målat och fräschat upp div. motorfästen m.m. Bytt till samco slangar in och ut ur värmepaketet. Lindat in kablar med svart "hockeytejp". Börjat måla insidan med svart hammarlack.