Oljekopplingar vart hitta?

XeptiQ Whatever :)
10 september 2015 · 1 652 Inlägg

Tja..

Det är så att jag har svarvat mig en koppling till turboreturen, tänkte mig inte riktigt för när jag gjorde gängan men det blev en utvändig gänga halvtum.. Sitter nu och försöker hitta någon som säljer eventuellt slang med halvtums gänga på eller om det kanske finns någon som har adapter.. Har tittat på AN kopplingar men känns inte skoj att köpa hem en massa koppling med slang och så passar det inte.. Vet inte vad för storlek en AN10 eller AN12 har, hittar inget om det på internet smile Har väl googlat för dåligt antar jag smile

Eller får jag helt enkelt göra ny koppling?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Erick
10 september 2015 · 4 767 Inlägg

Åk till din närmsta hydraulfirma! Jag brukar ta med mej turbon/gamla ledningen med banjobult till Hydroscand så fixar dom nytt av industrikvalitet smile

Håll inte på med massa AN-trams. Det är färgglada kinagrejer..

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
XeptiQ Whatever :)
10 september 2015 · 1 652 Inlägg

Jo, det är också en tanke som slagit mig. Har dock inte gamla slangen kvar men det spelar ju ingen roll då det blir större snurra.

Hehe ja, det stämmer nog ganska väl de smile Så kika på det, såg att det fanns här i orten så blir att åka bort i morgon och kolla på det


Erick skrev:
Åk till din närmsta hydraulfirma! Jag brukar ta med mej turbon/gamla ledningen med banjobult till Hydroscand så fixar dom nytt av industrikvalitet smile

Håll inte på med massa AN-trams. Det är färgglada kinagrejer..

Senast redigerat av XeptiQ (10 september 2015)

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang