Säkring till bränslepumpen(?) bränns av direkt Renault twingo

Mangisen
19 september 2015 · 1 034 Inlägg

I söndags så dog bilen helt plötsligt på vägen, misstänkte de va bränslepumpen som va boven men idag så upptäckte jag en säkring undanskymd  (25a) i reläboxen i motorutrymmet va avbränd.
Satte dit en ny och vred om tändningen och den brann direkt.
Gjorde om detta 3 ggr sen gick bränslepumpen igång 2sekunder och bilen startade så snällt. Stog 30min på tomgång och när jag skulle köra iväg dog den igen, bränslepumpen va död och säkringen avbränd!
:Nån vänlig själ som kan ge mig tips på vad jag ska göra och hur bränsle reläet ser ut på en twingo?
Bilen är en Renault Twingo 1,2 2001:a

Senast redigerat av Mangisen (19 september 2015)

Kalaspinglan
20 september 2015 · 697 Inlägg

Kolla med Maggda som e ihop med din suprakompis i stan, hon e grym på Renault smile hoppas de löser sej....
.

Skoda Octavia 5E "Kollegan" (2015)
Audi 80 V6 2,8 "S2 Replikan" (1992)
Dragonbreath
22 september 2015 · 326 Inlägg

Kan ju ha med handhavande fel med bristfällig mekanisk erfarenhet hos nuvarande ägare 😀

"Sweet Insane Road Maniac"
ehedman
23 september 2015 · 1 966 Inlägg

Kortis i kablaget?

Mangisen
24 september 2015 · 1 034 Inlägg

Kalaspinglan skrev:
Kolla med Maggda som e ihop med din suprakompis i stan, hon e grym på Renault smile hoppas de löser sej....
.

De e peugeot isf hon kan men felet fixat nu, va överslag i bränslepumpen men nu är den bytad och fungerar igen smile

Mangisen
24 september 2015 · 1 034 Inlägg

Dragonbreath skrev:
Kan ju ha med handhavande fel med bristfällig mekanisk erfarenhet hos nuvarande ägare 😀

Dåligt att inte förra ägaren va mer noggrann och byta den för att göra nuvarande ägare nöjd och belåten

Mangisen
24 september 2015 · 1 034 Inlägg

ehedman skrev:
Kortis i kablaget?

Kortslutning i bensinpumpen va felet smile

Dragonbreath
24 september 2015 · 326 Inlägg

tror det finns fler ställen det är kortslutning på wink

"Sweet Insane Road Maniac"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang