Dubbla utblås till Accord?

Paran Biturbo
30 juni 2005 · 89 Inlägg

Jag håller på med att tillvärka egna utblås till bilen min. men min största fundering är vad Besiktnings gubbarna kommer att tycka när jag ska in igen..  är det någon som har hört nått om de? sen ska jag ta bort dragkroken måste jag då typa om den eller?

Paran rides with style
Audi quattro
Karlzzon The One Evolution
30 juni 2005 · 1 627 Inlägg

du måsste reggbesikta den för att taggit bort dragkroken

Fäll ner pungen och landa
Paran Biturbo
30 juni 2005 · 89 Inlägg

men gud så jobbigt.. Jag kan inte förstå varför man måste de.. det är ju bara en dragkrok.. tongue

Paran rides with style
Audi quattro
Karlzzon The One Evolution
30 juni 2005 · 1 627 Inlägg

tyckte jag med men man e ju tvungen

Fäll ner pungen och landa
pim_knorren
4 juli 2005 · 30 Inlägg

tog bort drag kroken på min va inga problem med besigtningen behövde inte gör ett piss

Volvo R 4-ever
Paran Biturbo
5 juli 2005 · 89 Inlägg

jaså.. fan vad bra då.. Då ska jag ut och kapa så fort som möjligt..

Paran rides with style
Audi quattro
pim_knorren
6 juli 2005 · 30 Inlägg

ja det är lika bra ser ju mkt bättre ut ju..

Volvo R 4-ever
Flash Modo-fan från början till slut
6 juli 2005 · 330 Inlägg

Paran skrev:
Jag håller på med att tillvärka egna utblås till bilen min. men min största fundering är vad Besiktnings gubbarna kommer att tycka när jag ska in igen..  är det någon som har hört nått om de? sen ska jag ta bort dragkroken måste jag då typa om den eller?

om utblåsen säger dom inget...gjorde oxå egna till min 142:a...kapade bort sista ljuddämparen å drog dubbla 3-tums från bakaxeln å bakåt...dom ha inte sagt ett pip om d...utom att deras avgasslangar inte riktigt matchar slutrören...men d e ju inte mitt problem...CO-halt å sånt kan dom ju kolla utomhus så...men dragkroken däremot kräver regbesiktning av nån dum anledning

Stolt far till Freddy 18/12-08
Paran Biturbo
6 juli 2005 · 89 Inlägg

Flash skrev:

Paran skrev:
Jag håller på med att tillvärka egna utblås till bilen min. men min största fundering är vad Besiktnings gubbarna kommer att tycka när jag ska in igen..  är det någon som har hört nått om de? sen ska jag ta bort dragkroken måste jag då typa om den eller?

om utblåsen säger dom inget...gjorde oxå egna till min 142:a...kapade bort sista ljuddämparen å drog dubbla 3-tums från bakaxeln å bakåt...dom ha inte sagt ett pip om d...utom att deras avgasslangar inte riktigt matchar slutrören...men d e ju inte mitt problem...CO-halt å sånt kan dom ju kolla utomhus så...men dragkroken däremot kräver regbesiktning av nån dum anledning

Okey.. men man behöver alltså inte sista ljuddämparen eller. För isf ska jag ut och bygga om igen.. tongue Jo jag kan ju absolut inte förstå varför, jag kan förstå att man läre göra det när man sätter dit en pga säkerhet.

Paran rides with style
Audi quattro
Flash Modo-fan från början till slut
6 juli 2005 · 330 Inlägg

Paran skrev:

Flash skrev:

Paran skrev:
Jag håller på med att tillvärka egna utblås till bilen min. men min största fundering är vad Besiktnings gubbarna kommer att tycka när jag ska in igen..  är det någon som har hört nått om de? sen ska jag ta bort dragkroken måste jag då typa om den eller?

om utblåsen säger dom inget...gjorde oxå egna till min 142:a...kapade bort sista ljuddämparen å drog dubbla 3-tums från bakaxeln å bakåt...dom ha inte sagt ett pip om d...utom att deras avgasslangar inte riktigt matchar slutrören...men d e ju inte mitt problem...CO-halt å sånt kan dom ju kolla utomhus så...men dragkroken däremot kräver regbesiktning av nån dum anledning

Okey.. men man behöver alltså inte sista ljuddämparen eller. För isf ska jag ut och bygga om igen.. tongue Jo jag kan ju absolut inte förstå varför, jag kan förstå att man läre göra det när man sätter dit en pga säkerhet.

D beror ju på...polisen kanske inte gillar d....men ja ha blivit stoppad ett X antal gånger av andra orsaker...å dom ha då aldrig sagt nåt....bara frågat om ja har avgasläckage(för d hörs verkligen när ja kommer me den)...ja ha bara sagt att d e ett annat avgassystem å sen ha d vare bra me d...vet ju iof inte hur griniga snutar d e där du bor,men här e dom rätt schysst för d mesta...iaf mot mig....
jaja...om man sätter di en dragkrok ja,men nu skulle väl du ta bort den...lr??

Stolt far till Freddy 18/12-08
Paran Biturbo
6 juli 2005 · 89 Inlägg

Flash skrev:

Paran skrev:

Flash skrev:

om utblåsen säger dom inget...gjorde oxå egna till min 142:a...kapade bort sista ljuddämparen å drog dubbla 3-tums från bakaxeln å bakåt...dom ha inte sagt ett pip om d...utom att deras avgasslangar inte riktigt matchar slutrören...men d e ju inte mitt problem...CO-halt å sånt kan dom ju kolla utomhus så...men dragkroken däremot kräver regbesiktning av nån dum anledning

Okey.. men man behöver alltså inte sista ljuddämparen eller. För isf ska jag ut och bygga om igen.. tongue Jo jag kan ju absolut inte förstå varför, jag kan förstå att man läre göra det när man sätter dit en pga säkerhet.

D beror ju på...polisen kanske inte gillar d....men ja ha blivit stoppad ett X antal gånger av andra orsaker...å dom ha då aldrig sagt nåt....bara frågat om ja har avgasläckage(för d hörs verkligen när ja kommer me den)...ja ha bara sagt att d e ett annat avgassystem å sen ha d vare bra me d...vet ju iof inte hur griniga snutar d e där du bor,men här e dom rätt schysst för d mesta...iaf mot mig....
jaja...om man sätter di en dragkrok ja,men nu skulle väl du ta bort den...lr??

Okey. nae jag tror inte att snutarna är så griniga här där jag bor. Dom har aldrig stoppat mig fast jag har kört för fort och kör åt fel håll i rondeller oxh sånt.. (vet att man ska köra åt rätt håll men hamnar man bakom en seeg kärring så tycker jag att det är helt okey att gena lite.. big_smile) Jo jag vill plocka bort den men om jag måste typa om den så vette fan om jag orkar..

Paran rides with style
Audi quattro
Flash Modo-fan från början till slut
6 juli 2005 · 330 Inlägg

Paran skrev:

Flash skrev:

Paran skrev:

Okey.. men man behöver alltså inte sista ljuddämparen eller. För isf ska jag ut och bygga om igen.. tongue Jo jag kan ju absolut inte förstå varför, jag kan förstå att man läre göra det när man sätter dit en pga säkerhet.

D beror ju på...polisen kanske inte gillar d....men ja ha blivit stoppad ett X antal gånger av andra orsaker...å dom ha då aldrig sagt nåt....bara frågat om ja har avgasläckage(för d hörs verkligen när ja kommer me den)...ja ha bara sagt att d e ett annat avgassystem å sen ha d vare bra me d...vet ju iof inte hur griniga snutar d e där du bor,men här e dom rätt schysst för d mesta...iaf mot mig....
jaja...om man sätter di en dragkrok ja,men nu skulle väl du ta bort den...lr??

Okey. nae jag tror inte att snutarna är så griniga här där jag bor. Dom har aldrig stoppat mig fast jag har kört för fort och kör åt fel håll i rondeller oxh sånt.. (vet att man ska köra åt rätt håll men hamnar man bakom en seeg kärring så tycker jag att det är helt okey att gena lite.. big_smile) Jo jag vill plocka bort den men om jag måste typa om den så vette fan om jag orkar..

hehe..nä,verkar ju inte så....å d e ok å gena  wink......ok,men ja tror d går rätt fort...tror bara att dom kollar så att d inte e nå mer gjort utom att den e bortskruvad...å om du tar bort den så måste alla balkar tas bort om d finns nå xtra balkar...tror inte d räcker att bara ta bort själva kroken...men ja tänker ha d osagt

Stolt far till Freddy 18/12-08
Flash Modo-fan från början till slut
24 augusti 2005 · 330 Inlägg

hur gick d med slutröret å dragkroken?bra lr?

Stolt far till Freddy 18/12-08
Paran Biturbo
24 augusti 2005 · 89 Inlägg

Flash skrev:
hur gick d med slutröret å dragkroken?bra lr?

Jodå det gick rätt bra ändå. men planerar på att bygga 2.5" system istället.. Dragkroken sitter kvar ska ändå använda den imorgon för jag ska till Ikea och köpa en säng.. big_smile

Paran rides with style
Audi quattro
Flash Modo-fan från början till slut
24 augusti 2005 · 330 Inlägg

ok,så då sa dom inge på bilprovningen om att du tog bort en ljuddämpare då?
hehe...ja,då kan d ju va bra me lite "drag" i bilen  big_smile

Stolt far till Freddy 18/12-08
Paran Biturbo
24 augusti 2005 · 89 Inlägg

Flash skrev:
ok,så då sa dom inge på bilprovningen om att du tog bort en ljuddämpare då?
hehe...ja,då kan d ju va bra me lite "drag" i bilen  big_smile

Nae dom har inte sagt nått än för jag har inte varit in ännu.. big_smile Ska in i september eller oktober.. minns inte riktigt.. big_smile

Paran rides with style
Audi quattro
Flash Modo-fan från början till slut
24 augusti 2005 · 330 Inlägg

aaa...ok....du m.a.o bara ute i jävligt god tid å klla då...jaja..lycka till iaf...inte för att ja tror d behövs men...

Stolt far till Freddy 18/12-08
Paran Biturbo
24 augusti 2005 · 89 Inlägg

Jo jag är ute i god tid.. big_smile Jo det kan behövas.. ¨jag hoppas på en tidig vinter så jag kan slänga på vintersulorna.. lite klent med mönster på sommarsulorna.. tongue Sen måste jag spänna handbromen..

Paran rides with style
Audi quattro
Flash Modo-fan från början till slut
24 augusti 2005 · 330 Inlägg

vinter??HUVVA!!å vaddå vinterdäck??d gå faktiskt å köra på sommardäck året runt...LAGLIGT dessutom...mindre jobb iaf...hehe...men d verka ju som att du inte ha så mkt jobb inför besiktningen ändå så...

Stolt far till Freddy 18/12-08
Paran Biturbo
25 augusti 2005 · 89 Inlägg

vart bor du? skåne eller? vill man hålla sig kvar på vägen så får man så lov att skaffa vinterdäck, Vad jag vet om så är det inte mkt jobb inför besiktningen..

Paran rides with style
Audi quattro
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang