6625
Sök

Strul med fjärrlås, Golf IV års 2000

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
18 oktober 2015
Trådstartare
Har fått ett lite udda problem med fjärrlåset på min Golf 4 och har inte en aning om vad som kan ha ställt till det.

Allt började med att jag skulle byta baklysen till besiktningen, och innan detta så funkade fjärrlåset helt utan bekymmer. Låste bilen och allt.

MEN! När jag väl bytt baklysena(glas, lamphållare, ja allt) så slutade fjärrlåset helt att fungera?
Vad kan detta beror på?

Jag har kollat säkringarna, och dom är hela. Även bytt till friska batterier i dosan utan framgång. Har även testat med min andra fjärrdosa. Funkar inte heller.

Har även provat att byta till dom andra lamphållarna, men det funkade inte heller.
Kan väl även nämnas att jag bytte till original baklysen ifrån eftermarknads, om det nu skulle göra någon skillnad.

Har ni något tips på vad man kan kolla på?

Mvh Nicklas
Senast redigerat av THEBADGUY (18 oktober 2015)

Allt för den där jävla hatten!

Avstängd
10 388 Inlägg
18 oktober 2015
THEBADGUY skrev:
Har fått ett lite udda problem med fjärrlåset på min Golf 4 och har inte en aning om vad som kan ha ställt till det.

Allt började med att jag skulle byta baklysen till besiktningen, och innan detta så funkade fjärrlåset helt utan bekymmer. Låste bilen och allt.

MEN! När jag väl bytt baklysena(glas, lamphållare, ja allt) så slutade fjärrlåset helt att fungera?
Vad kan detta beror på?

Jag har kollat säkringarna, och dom är hela. Även bytt till friska batterier i dosan utan framgång. Har även testat med min andra fjärrdosa. Funkar inte heller.

Har även provat att byta till dom andra lamphållarna, men det funkade inte heller.
Kan väl även nämnas att jag bytte till original baklysen ifrån eftermarknads, om det nu skulle göra någon skillnad.

Har ni något tips på vad man kan kolla på?

Mvh Nicklas

Har du bytt batteri i dosorna, så måste dessa paras ihop med bilen igen (absolut inte enda förklaringen, men ett steg iaf).

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
18 oktober 2015
Trådstartare
Felet är nu hittat.
Sladdarna mellan bil och baklucka har kortslutit varandra, så på något sätt har det fuckat upp fjärrlåset.
Så var en säkring som var sönder, en som jag helt missat.
Har nu bara fixat det temporärt med eltejp så det inte kortsluts mera iaf. Fjärrlåset funkar dock fortfarande inte, antar att det behöver bytas/kodas om.
Ska forska vidare lite mer i detta!

Jag tackar så mycket för svaret it_mutt!
Senast redigerat av THEBADGUY (18 oktober 2015)

Allt för den där jävla hatten!

Sök