Hejsan Hittade en 190 billigt av en kompis och har funderat på någon bensinturbo en längre tid nu så påbörjade ett sånt projekt då! Kommer att bli m103 3l motor. Troligen någon hx52/55mfs [x] Nytt grenrör och eventuellt insug ZF låda ASD diff [x] Byta alla bussningar/stag Coils? Uppdatera bromsarna till något större (300te?) [x] Krängningshämmare Fixa rosten Måla bilen (vit?) Fälgar mm...
Så, började på med bilen redan ett par veckor sedan. Demonterat allt i framvagnen och börjar med att fräscha upp den och måla motorrummet samt byta alla stag/bussningar bromsar. Sen så har jag fixat lite rost och rostskyddat hjulhusen, svetsat onödiga hål i motorrummet och spacklat mm. Slänger in några bilder
Någon som vet ifall man måste förstärka stötdämpartornen med e36 coils? Har för mig att jag hört något sånt Finns ju också som ett annat alternativ Yellow Speed "coilovers" till 190 med fjädern på orginala stället med en justering under fjädern. Men ganska saftigt pris på döm
Fått lite gjort igen Väntar ännu på framvagnsdelar och sparar till ny fjädring Fixat lite till i motorrummet Rostskydd på Filler Andra sidan Sen hade jag en sån framläpp liggandes som ska passas ihop med övre delen av orginalkofångaren, någon zender replica. Målat styrsnäckan och plockat isär naven, får se om det blir dessa nav eller om man får byta för större bromsar Fick mina nya framskärmar och bak skärmkanten idag också Inte så mycket annat, försökt hitta några bromsar från 2.5-16 men ganska svårt Skulle behöve krängningshämmaren fram från en sådan också, tror det kan vara samma eller större på 300te men måste byta naven då. Får se! Återkommer när det händer mera
Har inte hänt värst mycket här men inhandlat 300te bromsar som jag blästrat och målat, och så har jag blästrat och målat naven. Monterat lite nya delar i framvagnen men nästa på inköpslistan är coils och borrade och slittsade skivor. Har en 300te krängningshämmare också men att få den inpassad kräver nånmodifiering. Köpte ett hx55 turbo men måste se hur det blir med den, lite fel storlek vingar kanske med 80 avgas och 67 kompressor, skulle behöva ett #19 hus med t4 fläns till den också! Återkommer med lite bilder snart
Hade inte tydligen varit så aktiv med kameran Bromsarna blästrade Turbon, ska granskas å putsas upp. Snurrar bra dock och inte mera glapp än en ny! Skulle också behöva ett mindre avgashus till denna... Vill ju inte sätta 1ton på grenröret denna med t6 fläns nu