Träligt med läckande plugg, men du fixade det ju Men jag ryser varje gång jag ser en sandwitch platta för oljefiltret. Vad har du för sensor i den som du inte kan ha i blocket?
Träligt med läckande plugg, men du fixade det ju Men jag ryser varje gång jag ser en sandwitch platta för oljefiltret. Vad har du för sensor i den som du inte kan ha i blocket?
Haha den satt där vid köpet. Är risken för läcka som du inte gillar macka?
Det + varför sätta dit något som inte behövs. Förmodar att den används för att se olje temp/tryck?
Det + varför sätta dit något som inte behövs. Förmodar att den används för att se olje temp/tryck?
Exakt ja för båda går väl bra att ta från blocket som du sa.
Nu har jag fått grejerna från speeding och an88 gillas när det går snabbt. Nu väntar jag bara på en ventilkåpsbult från England, en va i stort sätt paj så ville ha en ny.
Sen är tanken att jag ska sätta i downpipe, grenrör och nya turbon. Köra en uppstart, fylla på glykolen och låta den bli varm. Sen byter jag ut bränsleslangarna och filtret och förbereder för etanolen. Nästa steg blir att få till det så jag kan få bilen till pbz.. Antingen installerar jag nya styrsystemet och spridarna hemma, fixar en basmapp för etanol och kör bilen dit. Eller så kör jag bilen (lugnt) dit och fixar spridarna och sprutet där. ELLER så måste jag hitta eller hyra en trailer.. ?
Nu har jag fått grejerna från speeding och an88 gillas när det går snabbt. Nu väntar jag bara på en ventilkåpsbult från England, en va i stort sätt paj så ville ha en ny.
Sen är tanken att jag ska sätta i downpipe, grenrör och nya turbon. Köra en uppstart, fylla på glykolen och låta den bli varm. Sen byter jag ut bränsleslangarna och filtret och förbereder för etanolen. Nästa steg blir att få till det så jag kan få bilen till pbz.. Antingen installerar jag nya styrsystemet och spridarna hemma, fixar en basmapp för etanol och kör bilen dit. Eller så kör jag bilen (lugnt) dit och fixar spridarna och sprutet där. ELLER så måste jag hitta eller hyra en trailer.. ?
Tänkte att det kunde vara kul för er som inte sett hur bilen såg ut förut och vad den gått igenom. Obs! Lånar bilder från tidigare ägare/byggare "Excel" (hoppas det är ok).
Originalfärgen osv
Sen blidde det rensning osv
Snyggt med vitt!
Breddningen i bak
Helt galet vilket jobb som är gjorts. Kolla gärna in byggarens tråd där bilderna kommer från! Nu vill jag ju då att det ska bli vår så man kan få åka!
Idag ligger man sjuk i soffan, riktigt segt. Men hann med lite igår som tur är! Hade velat fortsätta idag men inte haft energi till något mer än att kolla lite svenska rallyt på tv
Gårdagen:
Grenröret sattes på plats.
Den här trilla ur från downpipen, hörde att det skramla när jag lyfte den!
Innan turbon åkte i så bytte jag ut den lilla biten bränsleslang som ligger precis framför turbon. Dubbelt stålomspunnen etanolbeständig slang blir det.
Sen skulle nya turbon i
Va tvungen att slipa bort en bit på fästet till wg'n för att oljeröret skulle passa
Så
En o annan garageöl är alltid trevligt
Måste ju hålla kolla på alla bilar bra me tavla då.
Ja, kör man inte på vintern så fungerar det ju med mindre behållare.. Just nu klarar man sig inte ens en vecka känns det som, trots den enorma original behållaren!
Ja, kör man inte på vintern så fungerar det ju med mindre behållare.. Just nu klarar man sig inte ens en vecka känns det som, trots den enorma original behållaren!
Ja eller hur, nu på vintern är det ju hopplöst, tkr man fyller på hela tiden :p