VAG-COM Canbus

evoloan
7 november 2015 · 9 Inlägg

Hej är på jakt efter en VAG-COM kabel för Canbus-system. Har Idag en Leon -15. Har sökt runt lite på nätet och hittade dessa två kablar. Tänkte höra om någon vet om dom fungerar till bilar med canbus?

http://www.aliexpress.com/item/Newest-V … 8.4.UlqZ3X

http://www.tradera.com/item/343640/2448 … n-usb-obd2

Det ja vill ändra är bland annat Needle Sweep osv.


Tack på förhand!

Skoda Octavia "Silverton" (2014)
Soulman
8 november 2015 · 1 271 Inlägg

Jaa du. Hur mycket betalade du för din bil?

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Range_Driver
8 november 2015 · 2 Inlägg

Dem båda länken är för canbus. Och fungerar till V.A.G :-)
Du behöver dock hitta program som fungerar med denna kabel då dem brukar spärras wink

Senast redigerat av Range_Driver (8 november 2015)

Volkswagen Polo "MZ - edition" (2011)
evoloan
8 november 2015 · 9 Inlägg

Soulman skrev:
Jaa du. Hur mycket betalade du för din bil?

146 K

Range_Driver skrev:
Dem båda länken är för canbus. Och fungerar till V.A.G :-)
Du behöver dock hitta program som fungerar med denna kabel då dem brukar spärras wink

Okej! Va bra! Tänkte använda mig av VCDS LITE. Vad ja fattade de som så skulle man kunna ändra och grejera med det programmet.

Skoda Octavia "Silverton" (2014)
Range_Driver
8 november 2015 · 2 Inlägg

Japp till en viss mån. Var ett tag sedan använde min men kan stämma. Finns lite info att finna på nätet.

Volkswagen Polo "MZ - edition" (2011)
Soulman
8 november 2015 · 1 271 Inlägg

Du gör ju som du vill men jag förstår inte varför du kan lägga nästan 150k på en bil och ska köpa en piratkabel. Jag har lagt många timmar på att försöka återställa bilar som blivit misshandlade med Kinadonglar. Man ger ett kommando i datorn men den ger ett annat i bilen. Lycka till säger jag bara... Och lägg undan 10k för kommande verkstadsbesök.
Man behöver ha klart för sig att man rotar i bilens styrsystem och det kräver kunskap och rätt verktyg.

Senast redigerat av Soulman (8 november 2015)

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Backstream
8 november 2015 · 168 Inlägg

Soulman skrev:
Du gör ju som du vill men jag förstår inte varför du kan lägga nästan 150k på en bil och ska köpa en piratkabel. Jag har lagt många timmar på att försöka återställa bilar som blivit misshandlade med Kinadonglar. Man ger ett kommando i datorn men den ger ett annat i bilen. Lycka till säger jag bara... Och lägg undan 10k för kommande verkstadsbesök.
Man behöver ha klart för sig att man rotar i bilens styrsystem och det kräver kunskap och rätt verktyg.

Jag håller med Soulman till 100%. Jag har tjänat in min äkta VCDS flera ggr om.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang