2981
Sök

Laddtrycksmätare Bmw F20 (Dubbelturbo)

6 Inlägg
16 november 2015
Trådstartare
#1
Hej, letat runt men inte fått något svar som jag söker.

Jag har försökt att sätta in en laddtrycksmätare i min 2014's modell av en BMW 1serie (F20) med dubbel turbo. (seriell turbo - en som arbetar under låga-mellan & en som jobbar under mellan och höga.)
Jag har hört att mätarslangen ska anslutas till ev. slangen till dumpen eller på insuget.?
Men jag har i nuläget kopplat in mätarslangen till slangen för dumpventien.
Dock när jag startar bilen så visar mätaren lågtryck (minus) så som det ska göra. men sedan när jag kör bilen så är mätaren på 0. gasar jag upp bilen då, så turbon får jobba lite så går mätaren neråt mot minus och inte uppåt mot plus.

antar att jag då kopplat in slangen på nått som läser av turbon som laddar från lågt till mellan och inte från mellan till högt.
någon som vet vart felet är? om jag kopplat fel.?

Tacksam för svar.
Mvh//


VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
16 november 2015
#2
Varför inte koppla den mot insuget?

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

6 Inlägg
16 november 2015
Trådstartare
#3
Om jag ska va ärlig så vet jag inte riktigt vad folk menar att man ska koppla på mätarn till insuget? Hittar ingen annan slang som matchar slangen storleksmässigt som passar t-korset jag fick med till mätaren.

Kan skicka med en bild. Man ser vart jag har satt in slangen, (det är där den genomskinliga slangen är
http://forumbilder.se/ED5DS/image.jpeg

Kanske om nån kan markera på bilden vart jag ska ansluta t-korset? hmm
Senast redigerat av Rarh (16 november 2015)


VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
16 november 2015
#4
Insuget i motorn är sista trycksatta delen innan luften klivet in i cylindrarna, ofta finns det en redan någon form att mätning på det du kan skarva i, i det här fallet ser det mer ut som att du hittat just bara trycksättningen från ena turbon

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

6 Inlägg
16 november 2015
Trådstartare
#5
t_one21 skrev:
Insuget i motorn är sista trycksatta delen innan luften klivet in i cylindrarna, ofta finns det en redan någon form att mätning på det du kan skarva i, i det här fallet ser det mer ut som att du hittat just bara trycksättningen från ena turbon

Ser du nånstans på bilden vart jag då kan koppla in mig?
Vet inte vart slangen för insuget sitter sad


351 Inlägg
16 november 2015
#6
Först måste du ju ta kort på insuget. alltså insuget som sitter på motorn. från turboarna ska det ju gå rör/slangar till motorns insug där nånstanns borde du kunna hitta nån stanns att koppla in mätaren.

6 Inlägg
17 november 2015
Trådstartare
#7
fax110 skrev:
Först måste du ju ta kort på insuget. alltså insuget som sitter på motorn. från turboarna ska det ju gå rör/slangar till motorns insug där nånstanns borde du kunna hitta nån stanns att koppla in mätaren.

är inte så pass bra på motorer, vet du vart insuget sitter på denna motor?


351 Inlägg
17 november 2015
#8
På andra sidan motorn troligtvis, plocka bort eventuell plastkåpa över motorn och ta några bilder så ska vi nog kunna hitta nån stanna att montera den.

22 Inlägg
17 november 2015
#9
Satsa på en Awron istället mycket smidigare och snyggare men dyrare smile

www.awron.de

34 Inlägg
19 maj 2016
#10
Det sitter bara EN turbo i din bil

Plattan i mattan


Sök