4953
Sök

parkerings böter överklaga hur gör man?

494 Inlägg
23 december 2006
Trådstartare
jaha då har man lyckats få sin första parkerings böter dan innan julafton !  på personal parkeringen på jobbet. där jag självklart har ett parkerings tillstånd
men de låg inte där den fete parkerings vakten behagade skrapa rutan.

så han var så vänlig att ge mig en böter på 500 kr.
hur går man till väga för att överklaga?? någon med erfarenhet?

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

2 123 Inlägg
23 december 2006
Vogge skrev:
jaha då har man lyckats få sin första parkerings böter dan innan julafton !  på personal parkeringen på jobbet. där jag självklart har ett parkerings tillstånd

Fan vad skadat att han inte skrapa rutan : /
Det finns trådar om detta så om du söker så hittar du nog nåt intressant.
Har för mig att det stod nummer i en av trådarna.

Med Jetplan i generna
413 Inlägg
23 december 2006
En kompis till min far brukar få parkeringsböter både i tid och otid. Han brukar bara visa upp sitt tillstånd och bötern till den lapplisa som är i närheten så river de lappen. Vet dock inte om det är så man bör gå till väga men det funkar för han smile

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."

494 Inlägg
23 december 2006
Trådstartare
okej ska söka lite..

ja jag tog ett varv runt parkeringen men hittade ingen lapplisa där. de har bytt företag som kollar förra lisan var skysst som fan snacka me en och höll koll på vilka bilar som bruka stå där.. men nu är de någe nytt skit.. sad

sökte men hitta ingen konkret hjälp bara massa trix för att slippa böter i första fallet men nu har ajg ju fått en på osanolika grunder.. aja får vänta tills de jävlarna har har slutat stoppa i sig julmat och behagar svara i telefon...

lagom sur man blir man kan sätta en böter dan innan julafton men klart som fan ska de vara ledig sen efter de..
Senast redigerat av Vogge (23 december 2006)

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

271 Inlägg
23 december 2006
Samma sak hände mig, jag fotta den oskrapade rutan och mailan in bilder och hota med gå till pressen och sånt. Jag slapp mina böter tillsist! smile

1 256 Inlägg
23 december 2006
Jag har vart med om det dära, åkte in till parkeringsbolagets kontor och snackade med dem, visade upp giltig biljett och p-bot... Dom rev den när jag var på plats!

438 Inlägg
23 december 2006
Vogge skrev:

Tråkigt med böter men överklaga skall du göra om den är felaktigt utskriven. Jag fick rätt så sent som förra veckan.

Det ska alltid finnas något nummer (kundtjänst) dit man kan vända sig. Hör först med dom på ett vänligt sätt för att kunna lämna in en skriftlig överklagan. Jag mailade in min och slapp 400:- smile

Lycka till, God Jul och Gott Nytt År

Sök