Tjena, Problem med instrumentpanelen, Hastighetsmätaren funkar ej, blinkersen som ska blinka i instrumenten har slutat samt tempmätaren funkar ej. Suttit och funderar lite, kan man ta tex en hastighetsmätare från en volvo 940 93-98, bara själva hastighetsmätaren. Har hört angående en extern hastighetsmätare, har kollat lite på denhär http://www.hova.com/maetare-lcd-85mm-dr … cwods2YGQg . Men det jag undrar om det är svårt att koppla in för att få en bra mätning?
Mod: Instrumentpanel, är det ett motorrelaterat problem? Nej! Alltså gör jag som så många gånger förut och flyttar tråden till en lämpligare forumsdel och ber TS och ni andra att åtminstone försöka lära er skillnader på olika detaljer i era bilar och vad dom hör till.
Enklast bör ju vara att byta hela mätarhuset till ett likadant. Men kanske är jävligt att få tag i?
Både ja och nej, men eftersom det ska tydligen vara ett normalt problem på 91-92:or Så hoppades man kanske på en annan lösning
Aronson skrev:
Nej passar bara från årsmodell 91 och 92
Ah okej, tack
Evildan skrev:
Mod: Instrumentpanel, är det ett motorrelaterat problem? Nej! Alltså gör jag som så många gånger förut och flyttar tråden till en lämpligare forumsdel och ber TS och ni andra att åtminstone försöka lära er skillnader på olika detaljer i era bilar och vad dom hör till.