Garaget inte lika populärt längre?

JFfoto
10 december 2015 ·

Vet någon hur många antal inloggade det var för ca 1-2 år sen? Kommer inte ihåg, men borde va fler än såhär, märker även på "hetast just nu" listan, där den första har 200 besökare, förr kunde det vara över 1000...

Är det en svacka nu eller vad? smile

Muttley
10 december 2015 ·

December.
Ute med forum, folk har bättre saker för sig.
Bara kolla av andra forum inom fordon, de är en nedåtgående trend.

JFfoto
10 december 2015 ·

tkd_rille skrev:
December.
Ute med forum, folk har bättre saker för sig.
Bara kolla av andra forum inom fordon, de är en nedåtgående trend.

Det har du rätt i, kom även på nu att Garaget inte har någon app, och det är väl inte många som sitter vid datorer nu för tiden, utan app gör det lite krångligt att surfa runt på mobilen.

Tycker det är rätt konstigt att garaget inte har någon app, kan ingenting om hur det går till att tillverka appar, men verkar inte så himla krångligt då finns hur många onödiga appar som helst.

Sen kommer det väl bara nyare och nyare bilar som blir mer komplicerade att trimma/styla.

Low
11 december 2015 · 3 314 Inlägg

Tycker jag också.  Hela sommaren också. 1-2 år sedan var det bra mycket mer?

Djo
11 december 2015 · 10 157 Inlägg

Är väl det däringa facebook som ställer till det har för övrigt inte det själv.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
NiklasMad Nybörjare
12 december 2015 · 23 Inlägg

Måste förövrigt hålla med, verkar väldigt öde nuförtiden.. Tror faktiskt inte det hade blivit någon skillnad med en app tyvärr hmm

trubbelturbo
12 december 2015 · 1 462 Inlägg

Det känns som att utvecklingen av garaget tog tvärstopp för ett antal år sedan. Bloggarna togs bort för att sedan ersättas av icke-kommenterbara dito:n. Evenemangsdelen uppdaterades senast 2012. Arrangeras inga G.org-träffar längre osv. Om det inte händer något på flera år utan sidan är densamma känns det som folk tröttnar efter ett tag.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
NiklasMad Nybörjare
12 december 2015 · 23 Inlägg

trubbelturbo skrev:
Det känns som att utvecklingen av garaget tog tvärstopp för ett antal år sedan. Bloggarna togs bort för att sedan ersättas av icke-kommenterbara dito:n. Evenemangsdelen uppdaterades senast 2012. Arrangeras inga G.org-träffar längre osv. Om det inte händer något på flera år utan sidan är densamma känns det som folk tröttnar efter ett tag.

Jo, som du skriver, jag tror evangemangs delen var väldigt viktig för att hålla folket kvar.. Det är något jag saknar..

Slash Saabifierad
13 december 2015 · 2 026 Inlägg

Egentligen har antalet besökare ökat vilket är det enda betydelsefulla för sidans ägare, men ökningen är mestadels av inaktiva besökare.
Antalet aktiva besökare däremot rasar stadigt och det är egentligen de som är de mest betydelsefulla för ett forum.
Men det bryr sig inte admin om, utan nu och sen en längre tid tillbaka verkar garaget.org vara i en slags konservburk där dess enda mening är att generera pengar till sina ägare samtidigt som det inte läggs något för att utveckla sidan.
Kolla bara på förslagsforumet hur lite admin bryr sig om vad som skrivs där.
Sorgligt men sant.

Senast redigerat av Slash (13 december 2015)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
matteeee Ingen himmel är så blå som min
14 december 2015 · 2 972 Inlägg

Om jag ser ut mitt eget perspektiv så har jag inte ett lika aktivt bilintresse längre, pga familjen. Det fick bli praktisk vettig (tråkig) bil istället för skoj, och då blir man automatiskt mindre aktiv på dessa sidor också.
Men forumet är den del jag använder mest på garaget.org nu, även om jag iaf har min ena bil uppe, trots att den är rätt ointressant. Den andra är ännu mindre intressant, så den har jag inte ens orkat fota.

Utöver det räcker inte tiden till längre. Två små barn och tre hundar tar upp rätt mycket av den lilla fritid man har efter jobb - och sen gör barnen att man behöver de timmar man kan få i sömn också smile

Jag inbillar mig att "vi" (som grupp) är rätt många, då garaget blev populärt för ett så pass antal år sedan att vi är många som kommit "upp" i familjeliv nu. Om ca 10 år är vi tillbaka, köpstarkare än nånsin och med ett intresse som legat på vänt länge. Då j-vlar smile

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 december 2015 · 17 502 Inlägg

matteeee skrev:
Om jag ser ut mitt eget perspektiv så har jag inte ett lika aktivt bilintresse längre, pga familjen. Det fick bli praktisk vettig (tråkig) bil istället för skoj, och då blir man automatiskt mindre aktiv på dessa sidor också.
Men forumet är den del jag använder mest på garaget.org nu, även om jag iaf har min ena bil uppe, trots att den är rätt ointressant. Den andra är ännu mindre intressant, så den har jag inte ens orkat fota.

Utöver det räcker inte tiden till längre. Två små barn och tre hundar tar upp rätt mycket av den lilla fritid man har efter jobb - och sen gör barnen att man behöver de timmar man kan få i sömn också smile

Jag inbillar mig att "vi" (som grupp) är rätt många, då garaget blev populärt för ett så pass antal år sedan att vi är många som kommit "upp" i familjeliv nu. Om ca 10 år är vi tillbaka, köpstarkare än nånsin och med ett intresse som legat på vänt länge. Då j-vlar smile

Jag tror matteeee är inne på något där. Forumet lockar inte in nytt folk i den utsträckning som förr. Och vi som hänger här blir äldre, får barn, har huslån som ska betalas, tappar intresset, whatever.

Sen som kalltkaffe sa: Ingen app. Det har nog betydelse för yngre. Jag är själv 42 år och sitter vid en stabil stationär eller bärbar dator. Appar intresserar mig måttligt. Trots en Galaxy note 4. Den används för att ringa på. Om jag har den med mig, vilket inte är så ofta :-)

Förr var det ofta över 2500 personer inne. Men inte heller jag är så aktiv som förr. Har annat att göra. Kom på häromdagen att jag inte loggat in på facebook på över ett år...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
JFfoto
16 december 2015 ·

Hur krångligt är det att göra en app då?`Ingen som kan göra det? Menar, typ Nordicaudi är ett litet forum, men dom har en app, flera andra sidor som inte är nå större  än garaget också.

Djo
16 december 2015 · 10 157 Inlägg

Kalltkaffe skrev:
Hur krångligt är det att göra en app då?`Ingen som kan göra det? Menar, typ Nordicaudi är ett litet forum, men dom har en app, flera andra sidor som inte är nå större  än garaget också.

Gjorde inte garaget en mobil sida av förut men en app skulle bli för dyrt (sade dom vad jag vill minnas ?)

sen sitter jag hellre vid datorn för fan mobilen trycker man ju på 71,1 tecken samtidigt då man stora händer/fingrar har.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Pistonheadz
21 december 2015 · 31 Inlägg

skaffade mitt första garaget konto 2006-2007, sen dess har aktiviteten bara dalat, bara massa människor som röstfiskar, de är inte lika myket balla byggen längre, allt blev så mainstream.
Många använder idag FB istället som ett "ställ en felsökningsfråga" på diverse köp/sälj sidor.
Nä sorry, jag tror att Garaget gjort sitt! neutral Hoppas jag har fel..

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 december 2015 · 17 502 Inlägg

Pistonheadz skrev:
skaffade mitt första garaget konto 2006-2007, sen dess har aktiviteten bara dalat, bara massa människor som röstfiskar, de är inte lika myket balla byggen längre, allt blev så mainstream.
Många använder idag FB istället som ett "ställ en felsökningsfråga" på diverse köp/sälj sidor.
Nä sorry, jag tror att Garaget gjort sitt! neutral Hoppas jag har fel..

Jag hoppas du har fel Pistonheadz men så kan det faktiskt vara. Vi får väl se. Hoppas på en uppdatering men lite nya funktioner. Men tror det jobbas på detta just nu.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
BockenBruse livsnjutare
21 december 2015 · 52 Inlägg

Skulle gissa på att vintern rent allmänt är en off season för många Garagetsurfare då många bara använder sina ögonstenar under den varmare årstiden.

Kolla gärna in min egna sida: Bocken Bruse
Low
21 december 2015 · 3 314 Inlägg

BockenBruse skrev:
Skulle gissa på att vintern rent allmänt är en off season för många Garagetsurfare då många bara använder sina ögonstenar under den varmare årstiden.

Tror nästan tvärt om. Folk har inte tid va inne när det är sommar. Jag var nästan aldrig inne denna sommare.

BockenBruse livsnjutare
21 december 2015 · 52 Inlägg

Low skrev:

BockenBruse skrev:
Skulle gissa på att vintern rent allmänt är en off season för många Garagetsurfare då många bara använder sina ögonstenar under den varmare årstiden.

Tror nästan tvärt om. Folk har inte tid va inne när det är sommar. Jag var nästan aldrig inne denna sommare.

Sommartid brukar i vart fall mina polare logga in för att både lägga upp länkar till aktuella bilträffar samt även bilder från olika bilträffar. Vintertid däremot är ju tämligen mycket sparlåga på bilträffandet av naturliga orsaker.

Kolla gärna in min egna sida: Bocken Bruse
Pistonheadz
21 december 2015 · 31 Inlägg

Inte för att va gnällig, men när folk börjar lägga upp bilder på sina arbetsbilar som e totalt original o grovt skitiga..
Nä de e ingen stil o finess längre, allt ska upp liksom!

Low
22 december 2015 · 3 314 Inlägg

Pistonheadz skrev:
Inte för att va gnällig, men när folk börjar lägga upp bilder på sina arbetsbilar som e totalt original o grovt skitiga..
Nä de e ingen stil o finess längre, allt ska upp liksom!

Jasså? Visa ett expempel?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang