7st E60 M5:or sålda under en veckas tid, är det något jag missat?

Atchoprosit
11 december 2015 · 193 Inlägg

Jag ligger och bevakar E60 M5:or, de flesta ligger ute en väldigt lång tid innan de säljs, oftast först efter att de sänkt priset. Men när jag gick in och kollade idag så var de 7 senaste inlagda sålda! Varav alla var till salu för 210 000kr +/- 30 000kr.

Så jag tänkte kolla om det är något viktigt jag missat? Någon pressrelease, upptäckt eller liknande?  Blir så fundersam över varför alla de gick direkt...

N_W V8 de bästa som finns!
11 december 2015 · 1 092 Inlägg

Jag läste att e60 M5 var årets julklapp smile
E60 M5 är lite lurig som begagnad, jag hade nog inte vågat köpa den med halvautomaten när de blivit 10år och fått sig 100+ launch control starter. Tråkigt med en bil för 220000 och sen byta låda för 100-150. Den finns även med 6 vxl vanlig manuell fast det är ovanligt, om de inte redan är det så kommer de bli en samlarbil smile

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Cadillac Club Coupe "Ls-konverterad" (1949)
Pontiac Lemans 67 cabriolet "Projekt LTO pro cruising" (1967)
CC72
11 december 2015 · 1 661 Inlägg

Annonsören får ju välja orsak till varför man tar bort en eventuell annons (om det är på Blocket) och vissa kanske tycker det ser bättre ut om det står såld än att den kommer ut på nytt igen om någon månad.

dawwe ...has left the building...
11 december 2015 · 4 474 Inlägg

N_W skrev:
. Den finns även med 6 vxl vanlig manuell fast det är ovanligt, om de inte redan är det så kommer de bli en samlarbil smile

Ja den finns om 6-växlad manuell men ENDAST i US-utförande, dvs med mph hastighetsmätare osv. I Europa (EU) fanns den bara med SMG3

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
N_W V8 de bästa som finns!
11 december 2015 · 1 092 Inlägg

dawwe skrev:

N_W skrev:
. Den finns även med 6 vxl vanlig manuell fast det är ovanligt, om de inte redan är det så kommer de bli en samlarbil smile

Ja den finns om 6-växlad manuell men ENDAST i US-utförande, dvs med mph hastighetsmätare osv. I Europa (EU) fanns den bara med SMG3

Det fanns en jäkligt fin vinrödetallic 6-vxl till salu förra året i sverige, men man såg inte mätarna så tydligt att man kunde avgöra mph-graderingen. smile

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
dawwe ...has left the building...
11 december 2015 · 4 474 Inlägg

Ja den var Indianapolisröd, en fiiin färg. Det går nog att montera ett mätarhus med km/h men frågan är vad som händer med SMG delen av displayen? Övrigt som brukar skilja är att USA bilar har orangea sidomarkeringsljus bland annat...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
baltis
13 december 2015 · 1 948 Inlägg

Det ryktas mycket i bilvärlden att kina ska göra det möjligt att importera begagnade bilar.

Det är därför priset på hyffsat sällsynta porschar och andra sportbilar skjutit i höjden, handlar i främst tyskland köper dom i dussintal och håller tummarna och hoppas...

Kan det vara så att dom nu börjat handla m5 e60? En tanke bara...

fredde85
14 december 2015 · 1 798 Inlägg

Hur kan de va att endast manuell fanns i usa utförande manuell brukar väl vara mer efterfrågat i europa än usa??

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang