Felkod p2015 vw passat

phyz
10 januari 2016 · 3 Inlägg

Hejsan hejsan!

Var nyligen och gjorde en stor service på bilen och de påpekade att jag hade en felkod (p2015) i bilen.
Kollat runt lite på nätet men jag tycks inte få en förklaring så jag förstår vad den innebär. Kan någon förklara så en 10 åring förstår vad denna mening betyder och hur skadlig den är, om man inte åtgärdar problemet. Har haft den i drygt tre månader utan problem, dock lite svårstartad på vintern.

P2015    Lägessensor/-kontakt för inloppsgrenrörets manöverdon för insugsluft, cylinderrad 1 - område/prestanda    Ledningar, mekaniskt fel, lägessensor/-kontakt för inloppsgrenrörets manöverdon för insugsluft

zleepy Trucker
10 januari 2016 · 1 392 Inlägg

varför frågade du inte verkstaden som gav dig felkoden, vad den betydde på en gång? smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
phyz
10 januari 2016 · 3 Inlägg

Gjorde det, men de tycktes inte veta.

CC72
10 januari 2016 · 1 661 Inlägg

Innan du postar en ny tråd så får du gärna läsa infon för vad en rubrik och eventuell problembeskrivning ska innehålla.

Årsmodell och motor är alltid bra att ha vid eventuell hjälp.

Här har du mer att läsa om ditt problem;
http://www.passatworld.com/forums/volks … 538?page=1

Naslund93
10 januari 2016 · 297 Inlägg

På en passat som jag fick in på jobbet fick jag byta hela insuget på eftersom lägesgivaren till insuget in gick att köpa löst...
Detta var en passat 2011 diesel.

// Timmy

phyz
10 januari 2016 · 3 Inlägg

Naslund93 skrev:
På en passat som jag fick in på jobbet fick jag byta hela insuget på eftersom lägesgivaren till insuget in gick att köpa löst...
Detta var en passat 2011 diesel.

// Timmy

Vad kan hända om man skiter i att göra något åt det? Svårstartad, ojämt varvtal?
Gick det på garantin eller fick han pröjsa? Vad kostade det isåfall?

Senast redigerat av phyz (10 januari 2016)

Evildan
10 januari 2016 ·

Mod: Låser tråden då du inte korrigerat rubriken eller texten som en hjälpsam medlem bad dig snällt om.
Ber dig läsa igenom forumsreglerna innan ny post görs.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang