6313
Sök

Kupéuttag för kupévärmare i en VW Polo 2015?

2 Inlägg
23 januari 2016
Trådstartare
Jag vill montera ett uttag för kupévärmare i min Volkswagen Polo 2015. Jag skippar motorvärmare, vill bara slippa skrapa rutor...

Nere vid högra foten på passagerarsidan finns en lucka och innanför luckan finns en gummigenomföring i plåten stor som en femkrona ungefär. Tar jag bort gummigenomföringen ser jag karossen och ett utrymme på ca. 4 cm mellan inre plåten och karossen.
Det känns ju som detta är en förberedning för kupéuttag men frågan är var/hur jag hittar ut i motorrummet. Jag har stuckit in en dragfjäder i hålet och jag kan höra att den skrapar runt vid hjulhuset men jag kan inte se den någonstans inne i motorrummet...

Finns någon färdig öppning där underifrån eller måste man helt enkelt borra in någonstans från motorrummet för att komma ner till "luckan"?

2 Inlägg
24 januari 2016
Trådstartare
För den som undrar kan jag då svara på min egen fråga...

Om man i motorrummet på passagerarsidan drar bort gummilisten och lyfter upp plastskyddet som ligger där ser man en gumminippel/genomföring i torpedplåten. Ta bort den "nippeln" som sticker ut.

Inne i kupén, montera bort plastkåpan som sitter nere vid högra foten på passagerarsidan och dra matta och isolering åt sidan.

Peta in en dragfjäder eller styvare kael i hålet från motorrummet och gräv sen lite på insidan upp under isoleringen i bakkant på handskfacket så ska du hitta kabeln eller dragfjädern.

Jag fick peta om ett par gånger men "siktar" man åt vänster (mot passagerardörren) där man påtar in dragfjädern lyckas det!

Sök