Volvo 242 vrak köptes. Nu blir det t5rwd och massvis egna tankar och idéer, breddas osv. Målet är 500 hjulhästar. Följ med och övertala mig till dumma idéer :D
Njaä, elr joo.. rosten är svetsad nu (tror jag) men har lite förstärkningar och sånt att svetsa dit Behöver dock mer plåt för det Sen blir det byte av bakskärmar och en liten breddning
Följ framstegen på 242 t5 bygget här: 242 T5 Driftingbil på gata
Samarbetspartners:
L-M-R.se l Spacer.se l MKMotorsport.se l Klracing.se
Blev idag en lite lugnare dag. Har tvättat lite motordelar och spacklat fälgar och lite smått..
Resultat:
sen från detta:
till detta:
Glasfiberspackel på
Allt för denna gång. Hade tänkt svetsa idag när det äntligen var vindstilla men då börja det regna istället Men imorgon är det ny vecka med nya möjligheter!
Samarbetspartners:
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Jodå Dock så har volvos vitfemmor lite väl ojämna block Mycke "gropar" i det så jag lär få åka och köpa massor med tandborstar någon dag Nötte ner en idag
Samarbetspartners:
Jodå Dock så har volvos vitfemmor lite väl ojämna block Mycke "gropar" i det så jag lär få åka och köpa massor med tandborstar någon dag Nötte ner en idag
Jajo. Desto mer att pilla på, hehe.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Jajo. Desto mer att pilla på, hehe.
Aaa ska prova på att elda blocket med gas och sen skrapa/torka av och måla
Samarbetspartners:
Tänkte ju måla vidare idag men så fick vi en vind på 28m/s så då va de inget att ens tänka på längre
Gick istället ut och började putsa resten av delarna till blocket som skall målas...
Toppen:
Blev skapligt bra iaf
Sen blev det städning! En välförtjänt
En "liten" hög med sågspån (använder det eftersom det absorberar vätska)
En stund senare
Fint på rad
Sen börja jag maskera toppen och bottendelen till blocket Blev nästan klar, fixar det imorgon när vattnet torkat ut på delarna så tejpen tar!
Kan även meddela er om att jag kommer beställa nya "hela trösklar" till bilen. Även en 6 växlad zf 320D växellåda och 960 tråg, oljerör, vattenrör, oljesticka och ett rakt insug. Kanske även ett grenrör
Detta kommer beställas inom kort
Samarbetspartners:
Håller på putsar och målar lite delar för tillfället och har kollat lite genom elsystemet som ska i bilen. Varje dag jag tänker att nu ska jag svetsa så börjar det snöa så det känns ju sådär.. 😂 tror bestämt att det är jag som bestämmer väder nuförtiden... Har plockat på motorn det lilla de går före packningar och lager o sånt kommer hem
Samarbetspartners:
kommer bli frän när den är klar vad har du för syfte till bygget?
Aa de hoppas jag
Bilen kommer fixas till så den blir blank o fin som f*n och sen kommer motorn sättas i original så jag får besiktningen å va nöjd. Efter att den e besiktad med 2,0l blocket kommer inälvorna i motorn bytas ut till 2,3l vev och så sätts h-profil i och andra kolvar. Då byggs även nytt grenrör och plenum insug mm. Bilen kommer köras med original t5 i en säsong som förhoppningsvis blir nästa sommar Sen efter vintern när den kommer ut igen har jag som mål att köra den på 500hp.
Kommer till största delen vara en gatbil att glida runt med och bjuda på lite små rökföreställningar här o där Men kommer naturligtvis köras på bana någon gång också i driftingsyfte
Samarbetspartners:
kommer bli frän när den är klar vad har du för syfte till bygget?
Aa de hoppas jag
Bilen kommer fixas till så den blir blank o fin som f*n och sen kommer motorn sättas i original så jag får besiktningen å va nöjd. Efter att den e besiktad med 2,0l blocket kommer inälvorna i motorn bytas ut till 2,3l vev och så sätts h-profil i och andra kolvar. Då byggs även nytt grenrör och plenum insug mm. Bilen kommer köras med original t5 i en säsong som förhoppningsvis blir nästa sommar Sen efter vintern när den kommer ut igen har jag som mål att köra den på 500hp.
Kommer till största delen vara en gatbil att glida runt med och bjuda på lite små rökföreställningar här o där Men kommer naturligtvis köras på bana någon gång också i driftingsyfte