3872
Sök

Ingen gnista i snöslunga, det mesta bytt..

MoffeGreven
5 mars 2016
Tjena. Fick en gammal snölunga utav farsan som han köpt o inte använt nånting. Farsan köpte den gnistlös men hade börjat hunnit riva ner. Så jag började mitt i allt och beställde ny brytare, kondensator och tändspole.

Satte ihop o tänkte nu jävlar borde den ha gnista, men inte fan levde den någonting. Brytaren rör sig, tändningslåset tog jag och rengjorde i kontakten under, slipade rent med sandpapper o elspray.

Kan det vara tändningslåset ändå som kärvar? Finns ju inte så mycket el i sån här gamm-maskin (från 1983). Tändningslåset o det från tändplattan.

När den blev gnistlös från förrförra ägarn då så hade den dött under färd, varpå pappa min köpte den för en billig peng.

Är en Toro 421 med Tecumseh motor.

Någon med ideér tack..

Random Hero
4 047 Inlägg
5 mars 2016
lossa lille kabeln från tändspolen som bryter så kan du utesluta tändningslåset

Dog food lid. Backwards

MoffeGreven
5 mars 2016
Kan tillägga att jag tänker koppla förbi tändningslåset imorrn, men kom gärna med några förslag som man kan titt på samtidigt.

MoffeGreven
7 mars 2016
Kan väl fullfölja tråden o säga att jag löst gnistproblemet iaf. Säkert någon i framtiden som vill googla fram!

Rengjorde lite jordpunkter med sandpapper och elspray. Vred tändplattan, ställde brytarn. Å sen hade jag gnista (var alltså jordfel då).

Men hade glömt o drage åt svänghjulet så krysskilen for istället. Men den går iaf, bara rengöra förgasarn för jag märkte den ville inte suga fram någon soppa.

Sök