9045
Sök

MDS-Kondensator inkoppling?

543 Inlägg
27 december 2006
Trådstartare
Hur i helvete kopplar man den? Det är ju inga märkningar på själva kondensatorn, och sen var det ett litet motstånd med i påsen oxå. Finns det ingen beskrivning på svenska? big_smile
Eller är jag helt dum i huvudet? Hjälp mig plix!

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

Överladdad!
530 Inlägg
27 december 2006
motståndet ska du ha för att ladda upp kondensatorn innan den ansluts helt.. Kondnigen fungerar som ett batteri och bara för att de inte ska få full effekt direkt ska den laddas upp långsamt via motståndet.. finns att läsa på nardik.se  kolla dls kondensator.. de e samma på den..

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

543 Inlägg
27 december 2006
Trådstartare
Pegga_405 skrev:
motståndet ska du ha för att ladda upp kondensatorn innan den ansluts helt.. Kondnigen fungerar som ett batteri och bara för att de inte ska få full effekt direkt ska den laddas upp långsamt via motståndet.. finns att läsa på nardik.se  kolla dls kondensator.. de e samma på den..

Okej, tack så mkt. Skrev väl den här tråden lite hastigt och lustigt i ren stress. Men frågade en kompis som hjälpte mig, så nu är den inkopplad smile

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

Sök