2839
Sök

Audi A3 1.9 TDI -01 problem med generator

49 Inlägg
7 mars 2016
Trådstartare
Som rubriken anger, har problem med laddningen på en audi, har bytt batteri samt laddregulator.  Så vad jag förstått i min trånga värld så är det endast generatorn kvar som är felande.  Men vad jag har läst på forum så kan det också vara för att lampan i instrumentpanelen inte tänds.  Och därav så får inte generatorn magnetiserings-strömmen.  Går denna led-lampa att byta ifall det är det eller krävs ett helt kluster?

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
7 mars 2016
Vilket sktfel om det bara är för en lampa som gått sönder.
Men för att vara på den säkra sidsn så hade jag mätat först på generatorn och batteri med motorn igång, och då 14 volt, +- 0,5 volt..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

49 Inlägg
8 mars 2016
Trådstartare
Har mätt över generatorn då bilen varigt av och på, 10,6 och ökar till 10.9 då bilen startas med hjälp av startkablar smile

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
8 mars 2016
Mät på d+ på generatorn med och utan motorn igång så ser du vad som saknas.
För som du nämner så kommer det en + där från nyckeln som sen när generatorn funkar, ska släcka lampan i instrumentbrädan, om det finns någon lampa där dvs..
På min tid, förr i världen ,så var det så..
Vet inte om man löst det med något motstånd i dagens bilar..
Dock..!
Batteriet  ska visa MINST 12,6 volt om det är nytt och laddat utan motorn igång !
10,6 är ju rent åt skogen eller så är ditt instrument felkalibrerat..
Mäta på en annan kärra för att konstatera vilket, om det är möjligt..
Kolla även på   " d+ generator "  på nätet så får du mer kött på dina ben..tongue
Senast redigerat av tommen1 (8 mars 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Evildan
10 mars 2016
Moderering: Då detta inte är motorteknik på något som helst vis flyttar jag tråden.
Läs gärna igenom anvisningarna för forumet.

Sök